olej ve vzduchovém potrubí

Odpovědět
Jakub Šanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 17.09.2009 18:48

olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od Jakub Šanda » 05.11.2009 20:11

:( Nazdar kluci zase problém. Na fotu je označena hadice v které je olej. Co tam dělá??? Jak se tam dostal? Jak a čím se to čistí?
Přílohy
kryt.jpg

Jakub Šanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 17.09.2009 18:48

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od Jakub Šanda » 05.11.2009 20:15

Milinko pujčil jsem si tvé foto. Jen pro představu.... :idea:

fesof
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 04.05.2010 20:07

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od fesof » 27.06.2010 21:58

Já tam pod tou hadicí mám taky nastříkaný olej, je až v alternátoru, z čeho to je? :|

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od foki » 27.06.2010 22:07

vzhledem k tomu ze je to za turbem tak z turba
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od V12 » 28.06.2010 10:45

To smrdi turbom na poslednej ceste. O ake motory sa jedna ? Zeby 1.6/80kW ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

fesof
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 04.05.2010 20:07

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od fesof » 28.06.2010 19:55

1.6. TDCI 66 KW

Neměl jsme čas se na to podívat podrobně, byl jsem furt v práci, mrknu se na to zítra. Jestli to bude něco s turbem, tak je to moje smrt a finanční krach :cry:
Nicméně dnes jsem jel do práce a v jízdě jsem nepozoroval žádnou změnu - pokles výkonu a tak.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od V12 » 28.06.2010 20:41

fesof :
Mal som ten isty problem - turbo malo ledva pocutelny sirenovy prejav, auto malo vykonu dostatok, no napriek tomu som to nechal skontrolovat. Vysledok prehliadky mechanika bol desivy - z potrubia za turbom kvapkal olej, hadica bola od neho riadne zasvinena. Najazdit mozno este par kilometrov a turbo by sa zadrelo. Nechal som ho vymenit. Kedze som kupoval jazdenku, prachy navyse boli prave na taketo nepredvidatelne zavady. Nastastie sa na oprave polovicou ceny podielal aj predajca.

Cena turba na 1.6/66 kW nie je ruinujuca, da sa zohnat okolo 500€, to moje bolo za 850€...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od tchifla » 28.06.2010 23:06

Mne sa na minulom aute ten olej zbieral este spred turba. Skuste pozriet aj hadicu smerom z PCV do sania (medzi vzduchovym filtrom a turbom)... :idea:
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

fesof
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 04.05.2010 20:07

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od fesof » 29.06.2010 15:07

Tak jsem byl dnes v origo servise ford, tito ale měli plno, tak se na to zběžně podíval jen technik a řekl že to turbo určitě není, že turbo je jinde - vpředu motoru. Že je buď špatné těsnení hlavy, nebo někde jinde, že to poznají technici až se na to podívají, že takto je těžké to posoudit.
Jel jsem proto k neorigoš servisu, kde také neměli zrovna čas, jen předběžně vylučili nějaké závady - zjistili že to neuniká měrkou oleje - což by značilo podfukování a tudíž potřeba nových kroužků, dotahly preventivně uchýt tlakové hadice od turba, ale stejně to nepomohlo.
Nakonec po asi 4 hodinách experimentování mého otce s hadrem a několika jízd, bylo zjištěno že to nejspíše uniká víčkem od motorového oleje, ikdyž se to v počátku zdálo jako nepravděpodobné, neb ten olej byl pod hadicí sání a na alternátoru, nicméně očistili jsme víčko, dali nové těsnění a problém byl vyrešen :-) :hhura:
Za ušetřené peníze za servis a za šok způsobenou možností špatného turba, jdem s otcem slavit na pivo :nazdravi:
Jinka na té fotce, ta hadice v tom rámečku je od sání vzduchu, né od turba. Turbo je vpředu motoru a hadice od něj vede nad ním.

fesof
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 04.05.2010 20:07

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od fesof » 29.06.2010 15:08

Na obrázku je to ta hadice vpravo od měrky.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od V12 » 29.06.2010 19:05

fesof :
Super, ze to bola banalita. Vela stastnych kilometrov a k certu so servisakmi. Skoda, ze si nedal fotku zaolejovanej hadice, mozno by niekoho napadlo, ze je to tesnenie olejoveho veka.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od zuntak » 30.06.2010 12:29

Ono je dobré dát na thle pozor ale nějaký ten olej tam bude,když má auto najeto kolem 100tis.km.Ten olej jde s turba ale jen když je studene,protože je tam kluzný ložisko a když je po nastartování nak je o nějakou stovku mm menší tím se dostane nějakej olej do saní,ale po zahřátí se o neco rozahne a ta netěsnost se utěsní,alespon víte že se turbo maže :) ,horší je když už jsou kapky nebo větší množstvý to je pak pruser

fesof
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 04.05.2010 20:07

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od fesof » 01.07.2010 00:21

TO nechápu, jak je toto vzduchové potrubí propojeno s turbem a kde? Když jsem hledal prvotní příčinu závady, z diskuze zde pramenící u turba, tak jsem na žádné propojení nedošel a to ani příjmací technik z ford servisu Hodonín, ten turbo jako závadu okamžitě vyloučil.

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od tchifla » 01.07.2010 08:26

Olej sa tam dostava aj z odvetrania klukovej skrine cez tzv PCV ventil. Hadica toho odvetrania je do sania pripojena asi v polovici medzi vzdychovym filtrom a turbom.
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
zuntak
Junior
Junior
Příspěvky: 252
Registrován: 25.12.2009 15:52

Re: olej ve vzduchovém potrubí

Příspěvek od zuntak » 01.07.2010 12:32

Jak se dostane olej do vzduch sání,cesta vzduchu do motoru je taková(lajcky řečeno)nasaje se průduchama do potrubí pak přes vzduchový filtr jde na lopatky turba-tam se k němu přidá trocha oleje(když je už opotřebené) s prostředka turba kde je kluzné pouzdro vlastně ho vysaje a jde dál vzduch s ojejem od turba do potrubí,tam je rozděleno bud přímo přes klapku do paroží sání a druhý vývod je přes intercoler ke klapce a pak se zas schází k sobě u paroží a jde do motoru.To jen zhruba jak asi jde vzduch pak samozdřejně jsou tam přívody s egr ventilu a jak tu někdo psal i větrání s kliky či ventilu podle stavby motoru.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů