Stránka 1 z 2

z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 12:50
od jonza
Ahoj,

mam moznost koupit auto s prepazkou N1 a chtel bych vedetm co musim absolvovat abych to predelal na M1 (normalni auto, ale nejsem si jisty skupinou).

Jak to bude s technicakem?
Co DPH?
Budou tam 4, nebo 5 mist?
Jak dlouho to trva?
Muzu to premontovat sam, nebo musi servis?

Dostal jsem dost dobrou cenu na 3roky stare s najetyma 20tkm (je to druhe auto rodinne firmy).

Pokud mate jakekoliv zkusenosti, budu vdecny.

Hledal jsem tady na foru, ale nic jsem nenasel, nebo to bylo dost stare a vim, ze se to ted nekdy menilo.

Dekuju

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 14:34
od zirafak
Myslim,ze velmi zlozita/papierovacky,schvalovacky,atd/ a nakladna procedura.Treba dat do poriadku DPH.Spravit z auta 5 miestne snad podmienka schvalenia nebude,ale ak ano,tak Ta caka prerabka,lebo treba dorobit 5-ty bezpecnostny pas.Ci to je mozne netusim,ale kvoli bezpecnosti odporucam autorizovane servisne stredisko.

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 14:56
od jonza
2zirafak: prave, ze o tom nic nevim, ale je mi jasne, ze to nebude jednoduche. Ale neni to nahodou jine na slovensku a v CR?

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 15:06
od KUTY
Zahram sa na moderatora :lol:

Takže je potřeba:
1. žádost o přestavbu na příslušný úřad mají na to 30dnů, dělají do týdne
2. schválení přestavby Fordu /SPZservis/ -2000Kč, poslána mailem kopie TP, odpověď poštou asi za 3 týdny
3. přestavbová STK 700Kč
4. žádost o schválení technické způsobilosti -do týdne 1000Kč
5. zápis do TP
Teď jsem mezi body 3 a 4, a už mě to lítání po úřadech začíná zmáhat. Na STK jsem mříž vyndal, jenže zatím bez ní nemůžu jezdit, tak je tam zase zpátky. Naštěstí jsou to jen 2 šrouby M6, práce na 5 min.


+ dalsie info na:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2368&hilit

Pekny vikend.

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 16:14
od alexino
taky sem absolvoval, v lednu

jak pise Kutac, zajdi prvne na prislusny urad, kde ti daji papiry a pozadavky, ktery potrebuji na schvaleni prestavby a vesmes ti reknou co mas udelat a rovnou ti reknou jestli je prestavba mozna - to je ta otazka 4 a 5 mist... Pokud kupujes vuz N1 s peti mistama - kombik by to mel mit urcite tak je to v pohode. Ale pokud je auto schvalene na 4 mista, tak nepocitej ze ti schvali prestavbu s 5ti mistama...

Potom napises na Forda, jak pise Kutac, je tam i prijemna slecna na telefonu

Pak vyndas mriz - muzes sam samozrejme, a sundas ty cerny folie na zadnich sklech - je to peknej vopruz, babral sem se s tim asi dve hodiny s redidlem a dodelal sem to slusne zfetovanej, bo to lepidlo nechtelo dolu

Pak pojedes na prestavbovou TK, kde ti vystavi potrebny protokol. Me teda stala vic nez 700.. ve vsech cenikach co sem hledal chteji vic nez za klasickou STK... - samozrejme dostanes i znamku, takze si tim muzes prodlouzit STK, pokud je treba...
Musis taky sepsat popis prestavby... me to udelal borec na tom STK

No a potom s tim vsim sem sel na magistrat, kde mi prestavbu zhruba do tydne schvalili, s tim sem pak sel registr vozidel, kde mi za onen zmenu zapsali do TP...

Celkem me to stalo 5500,- Kc, mriz sem pozdeji za 3000 prodal...

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 16:18
od alexino
jo, co se tyce DPH, pokud nemas narok na odecet dane, tak od toho co auto kupujes by si to mel koupit i s dani. Tak sem to mel ja a dan je potom prodejce povinen odvest financnimu uradu. Ty by ses o to nemel starat. Mel bys to ale urcite mit uvedene v kupni smlouve, ze kupujes s DPH. Potom jsi z toho ty venku...

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 16:40
od Wolf2
a není to náhodou již podle nového zákona trošku jinak a lehčí procedůra ????? A není lehčí si nechat verzi N1 a doma si tu mříž sundat sám (podle TV ,prý si to může už majitel auta sundat sám a je to legální) jedinej problém s N1 je ,že máš podle konstrukce auta o jedno místo méně ,ale to nikdo neřeší. :wink: :wink: AUTO N1 již nemusí mít dělící mříž :wink:

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 16:48
od alexino
to ale neni tak jednoduchy, to plati pro novy auta, auto ktery je schvaleny s mrizi musi mriz mit....

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 16:57
od jonza
Je FOFO II hatchback N1 ctyr, nebo petimistny?

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 17:02
od Wolf2
alexino píše:to ale neni tak jednoduchy, to plati pro novy auta, auto ktery je schvaleny s mrizi musi mriz mit....
Auto které mělo mříž ,již podle nového zákona ji mít nemusí a platí to i pro starší auta . (Tak to bylo uvedeno i ve zprávách na ČT1 )
:wink:
viz třeba tady : http://news.autoroad.cz/zajimavosti/323 ... v-cechach/

ohledně mříže je odstavec dole. :wink:

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 17:12
od risomas
Wolf2 píše:a není to náhodou již podle nového zákona trošku jinak a lehčí procedůra ????? A není lehčí si nechat verzi N1 a doma si tu mříž sundat sám (podle TV ,prý si to může už majitel auta sundat sám a je to legální) jedinej problém s N1 je ,že máš podle konstrukce auta o jedno místo méně ,ale to nikdo neřeší. :wink: :wink: AUTO N1 již nemusí mít dělící mříž :wink:
Vacsinou to ale mas v TP ti mrezu takze ju dat dole nemozes. Ten novy zakon plati viac menej iba pre nove auta.

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 17:20
od Boban
Konec mřížek. Za týden ji můžete vymontovat z auta
velikost textu:8. září 2009 14:38
Od půlky září můžete vymontovat mřížku. V autě kategorie N1 už nebude povinné mít kufr oddělený od prostoru pro posádku dělící přepážkou. Patnáctého září ji stačí jednoduše vymontovat. foto: Michal Šafránek, iDNES.czIlustrační foto


Umožnila to novela zákona provozu vozidel na pozemních komunikacích.

"Je to změna ve vyhlášce číslo 283/2009, která novelizuje předchozí prováděcí předpis zákona 341/2002 Sb.," upřesnil Radek Pilař, manažer prodeje ojetých vozidel ARVAL CZ.

Vyhláška kromě mnoha ostatních změn týkajících se podmínek provozu na pozemních komunikacích (např. upuštění od povinnosti náhradního kola; nový obsah lékárniček od 1.1.2011 atd.) řeší právě i změnu ustanovení povinnosti mít ve voze dělící přepážku u vozidel kategorie N1 - tedy osobních vozidel upravených na nákladní.

Podle novely nemusí být u takových vozidel za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Novela platí i pro vozidla už přestavěná, je tedy možná zpětná demontáž.

"Chtěli jsme, aby se srovnaly podmínky pro majitele starších aut. Majitelé nových aut už v autě totiž mřížku mít nemusí," vysvětluje pro MF DNES Karel Hanzelka, tiskový mluvčí ministerstva dopravy.

"Změny se ale netýká kategorie vozidla (zpětná přestavba z N1 na M1) ani zpětného navýšení počtu míst (např. ze 4 na 5), jedná se pouze o ´nepovinnost´ mít v autě přepážku," vysvětluje Radek Pilař. "Od 15.9. nemusí vůz kategorie N1 obsahovat dělící přepážku, avšak pokud byl čtyřmístný, zůstává jím i nadále."

Co říká zákon
Sbírka zákonů č. 341/2002

Příloha 1. bod 6: U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karosérií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje.


Sbírka zákonů č. 283/2009
bod 38: V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto
odstavce.".


Autoři:
František Dvořák iDNES.cz

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 17:27
od Wolf2
risomas píše:Vacsinou to ale mas v TP ti mrezu takze ju dat dole nemozes. Ten novy zakon plati viac menej iba pre nove auta.
Prosím ,přečti si to pozorně :!: hlavně v tom předposledním a posledním odstavci v mém odkazu .


pro příkladnost to dám sem:
Rád to přiznávám, v tomto případě naši zákonodárci pochopili, že situace není vyřešena úplně - a proto se podařilo 21. srpna 2009 přijmout vyhlášku 283/2009 Sb., která kromě změn povinného obsahu lékárničky ve voze a možnosti nevozit náhradní kolo, je-li vůz vybaven sadou pro opravu defektu, také řeší výše uvedenou problematiku. Vyhláška nabyla účinnosti 15. září 2009, a bod 38 nově říká, že "V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.".".

Přeloženo do srozumitelné řeči - ti, kdož vlastní vůz kategorie N1, jenž je odvozen z běžného osobního automobilu (například Fabie či Octavie kombi), mohou z vozu odstranit polepy zadních skel a mříž, aniž by se vystavovali riziku, že je za to budou pokutovat policisté, nebo že proto neprojdou pravidelnou technickou kontrolou.

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 18:07
od KUTY
Hmm, tak to je super: najprv si za urcitych podmienok uplatni zlavu na odpocet DPH a hned moze dat mriezku dole. To co je za cirkus ??? Zase na tom usetria majitelia milionovych aut resp. off roadov.

Re: z N1 na M1 a DPH

Napsal: 24.10.2009 18:20
od Konik
Podle novely zákona o DPH lze uplatit odpočet DPH i u vozidel, která nespadají do kategorie N1.