z N1 na M1 a DPH
- jonza
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 29.08.2009 22:56
- Bydliště: brno
z N1 na M1 a DPH
Ahoj,
mam moznost koupit auto s prepazkou N1 a chtel bych vedetm co musim absolvovat abych to predelal na M1 (normalni auto, ale nejsem si jisty skupinou).
Jak to bude s technicakem?
Co DPH?
Budou tam 4, nebo 5 mist?
Jak dlouho to trva?
Muzu to premontovat sam, nebo musi servis?
Dostal jsem dost dobrou cenu na 3roky stare s najetyma 20tkm (je to druhe auto rodinne firmy).
Pokud mate jakekoliv zkusenosti, budu vdecny.
Hledal jsem tady na foru, ale nic jsem nenasel, nebo to bylo dost stare a vim, ze se to ted nekdy menilo.
Dekuju
mam moznost koupit auto s prepazkou N1 a chtel bych vedetm co musim absolvovat abych to predelal na M1 (normalni auto, ale nejsem si jisty skupinou).
Jak to bude s technicakem?
Co DPH?
Budou tam 4, nebo 5 mist?
Jak dlouho to trva?
Muzu to premontovat sam, nebo musi servis?
Dostal jsem dost dobrou cenu na 3roky stare s najetyma 20tkm (je to druhe auto rodinne firmy).
Pokud mate jakekoliv zkusenosti, budu vdecny.
Hledal jsem tady na foru, ale nic jsem nenasel, nebo to bylo dost stare a vim, ze se to ted nekdy menilo.
Dekuju
FF II kombi, 2006, Trend plus, 33tis. km, 1.6 74kW, svatecni ridic a novy majitel sveho 1.auta (ojeteho)
galerie
galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: z N1 na M1 a DPH
Myslim,ze velmi zlozita/papierovacky,schvalovacky,atd/ a nakladna procedura.Treba dat do poriadku DPH.Spravit z auta 5 miestne snad podmienka schvalenia nebude,ale ak ano,tak Ta caka prerabka,lebo treba dorobit 5-ty bezpecnostny pas.Ci to je mozne netusim,ale kvoli bezpecnosti odporucam autorizovane servisne stredisko.
- jonza
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 29.08.2009 22:56
- Bydliště: brno
Re: z N1 na M1 a DPH
2zirafak: prave, ze o tom nic nevim, ale je mi jasne, ze to nebude jednoduche. Ale neni to nahodou jine na slovensku a v CR?
FF II kombi, 2006, Trend plus, 33tis. km, 1.6 74kW, svatecni ridic a novy majitel sveho 1.auta (ojeteho)
galerie
galerie
Re: z N1 na M1 a DPH
Zahram sa na moderatora
Takže je potřeba:
1. žádost o přestavbu na příslušný úřad mají na to 30dnů, dělají do týdne
2. schválení přestavby Fordu /SPZservis/ -2000Kč, poslána mailem kopie TP, odpověď poštou asi za 3 týdny
3. přestavbová STK 700Kč
4. žádost o schválení technické způsobilosti -do týdne 1000Kč
5. zápis do TP
Teď jsem mezi body 3 a 4, a už mě to lítání po úřadech začíná zmáhat. Na STK jsem mříž vyndal, jenže zatím bez ní nemůžu jezdit, tak je tam zase zpátky. Naštěstí jsou to jen 2 šrouby M6, práce na 5 min.
+ dalsie info na:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2368&hilit
Pekny vikend.

Takže je potřeba:
1. žádost o přestavbu na příslušný úřad mají na to 30dnů, dělají do týdne
2. schválení přestavby Fordu /SPZservis/ -2000Kč, poslána mailem kopie TP, odpověď poštou asi za 3 týdny
3. přestavbová STK 700Kč
4. žádost o schválení technické způsobilosti -do týdne 1000Kč
5. zápis do TP
Teď jsem mezi body 3 a 4, a už mě to lítání po úřadech začíná zmáhat. Na STK jsem mříž vyndal, jenže zatím bez ní nemůžu jezdit, tak je tam zase zpátky. Naštěstí jsou to jen 2 šrouby M6, práce na 5 min.
+ dalsie info na:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 2368&hilit
Pekny vikend.
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: z N1 na M1 a DPH
taky sem absolvoval, v lednu
jak pise Kutac, zajdi prvne na prislusny urad, kde ti daji papiry a pozadavky, ktery potrebuji na schvaleni prestavby a vesmes ti reknou co mas udelat a rovnou ti reknou jestli je prestavba mozna - to je ta otazka 4 a 5 mist... Pokud kupujes vuz N1 s peti mistama - kombik by to mel mit urcite tak je to v pohode. Ale pokud je auto schvalene na 4 mista, tak nepocitej ze ti schvali prestavbu s 5ti mistama...
Potom napises na Forda, jak pise Kutac, je tam i prijemna slecna na telefonu
Pak vyndas mriz - muzes sam samozrejme, a sundas ty cerny folie na zadnich sklech - je to peknej vopruz, babral sem se s tim asi dve hodiny s redidlem a dodelal sem to slusne zfetovanej, bo to lepidlo nechtelo dolu
Pak pojedes na prestavbovou TK, kde ti vystavi potrebny protokol. Me teda stala vic nez 700.. ve vsech cenikach co sem hledal chteji vic nez za klasickou STK... - samozrejme dostanes i znamku, takze si tim muzes prodlouzit STK, pokud je treba...
Musis taky sepsat popis prestavby... me to udelal borec na tom STK
No a potom s tim vsim sem sel na magistrat, kde mi prestavbu zhruba do tydne schvalili, s tim sem pak sel registr vozidel, kde mi za onen zmenu zapsali do TP...
Celkem me to stalo 5500,- Kc, mriz sem pozdeji za 3000 prodal...
jak pise Kutac, zajdi prvne na prislusny urad, kde ti daji papiry a pozadavky, ktery potrebuji na schvaleni prestavby a vesmes ti reknou co mas udelat a rovnou ti reknou jestli je prestavba mozna - to je ta otazka 4 a 5 mist... Pokud kupujes vuz N1 s peti mistama - kombik by to mel mit urcite tak je to v pohode. Ale pokud je auto schvalene na 4 mista, tak nepocitej ze ti schvali prestavbu s 5ti mistama...
Potom napises na Forda, jak pise Kutac, je tam i prijemna slecna na telefonu
Pak vyndas mriz - muzes sam samozrejme, a sundas ty cerny folie na zadnich sklech - je to peknej vopruz, babral sem se s tim asi dve hodiny s redidlem a dodelal sem to slusne zfetovanej, bo to lepidlo nechtelo dolu
Pak pojedes na prestavbovou TK, kde ti vystavi potrebny protokol. Me teda stala vic nez 700.. ve vsech cenikach co sem hledal chteji vic nez za klasickou STK... - samozrejme dostanes i znamku, takze si tim muzes prodlouzit STK, pokud je treba...
Musis taky sepsat popis prestavby... me to udelal borec na tom STK
No a potom s tim vsim sem sel na magistrat, kde mi prestavbu zhruba do tydne schvalili, s tim sem pak sel registr vozidel, kde mi za onen zmenu zapsali do TP...
Celkem me to stalo 5500,- Kc, mriz sem pozdeji za 3000 prodal...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: z N1 na M1 a DPH
jo, co se tyce DPH, pokud nemas narok na odecet dane, tak od toho co auto kupujes by si to mel koupit i s dani. Tak sem to mel ja a dan je potom prodejce povinen odvest financnimu uradu. Ty by ses o to nemel starat. Mel bys to ale urcite mit uvedene v kupni smlouve, ze kupujes s DPH. Potom jsi z toho ty venku...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
Re: z N1 na M1 a DPH
a není to náhodou již podle nového zákona trošku jinak a lehčí procedůra ????? A není lehčí si nechat verzi N1 a doma si tu mříž sundat sám (podle TV ,prý si to může už majitel auta sundat sám a je to legální) jedinej problém s N1 je ,že máš podle konstrukce auta o jedno místo méně ,ale to nikdo neřeší.
AUTO N1 již nemusí mít dělící mříž 



- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: z N1 na M1 a DPH
to ale neni tak jednoduchy, to plati pro novy auta, auto ktery je schvaleny s mrizi musi mriz mit....
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
- jonza
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 29.08.2009 22:56
- Bydliště: brno
Re: z N1 na M1 a DPH
Je FOFO II hatchback N1 ctyr, nebo petimistny?
Naposledy upravil(a) jonza dne 24.10.2009 17:04, celkem upraveno 2 x.
FF II kombi, 2006, Trend plus, 33tis. km, 1.6 74kW, svatecni ridic a novy majitel sveho 1.auta (ojeteho)
galerie
galerie
Re: z N1 na M1 a DPH
Auto které mělo mříž ,již podle nového zákona ji mít nemusí a platí to i pro starší auta . (Tak to bylo uvedeno i ve zprávách na ČT1 )alexino píše:to ale neni tak jednoduchy, to plati pro novy auta, auto ktery je schvaleny s mrizi musi mriz mit....

viz třeba tady : http://news.autoroad.cz/zajimavosti/323 ... v-cechach/
ohledně mříže je odstavec dole.

- risomas
- Pokročilý
- Příspěvky: 703
- Registrován: 21.05.2008 14:14
- Bydliště: BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: z N1 na M1 a DPH
Vacsinou to ale mas v TP ti mrezu takze ju dat dole nemozes. Ten novy zakon plati viac menej iba pre nove auta.Wolf2 píše:a není to náhodou již podle nového zákona trošku jinak a lehčí procedůra ????? A není lehčí si nechat verzi N1 a doma si tu mříž sundat sám (podle TV ,prý si to může už majitel auta sundat sám a je to legální) jedinej problém s N1 je ,že máš podle konstrukce auta o jedno místo méně ,ale to nikdo neřeší.![]()
AUTO N1 již nemusí mít dělící mříž
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: z N1 na M1 a DPH
Konec mřížek. Za týden ji můžete vymontovat z auta
velikost textu:8. září 2009 14:38
Od půlky září můžete vymontovat mřížku. V autě kategorie N1 už nebude povinné mít kufr oddělený od prostoru pro posádku dělící přepážkou. Patnáctého září ji stačí jednoduše vymontovat. foto: Michal Šafránek, iDNES.czIlustrační foto
Umožnila to novela zákona provozu vozidel na pozemních komunikacích.
"Je to změna ve vyhlášce číslo 283/2009, která novelizuje předchozí prováděcí předpis zákona 341/2002 Sb.," upřesnil Radek Pilař, manažer prodeje ojetých vozidel ARVAL CZ.
Vyhláška kromě mnoha ostatních změn týkajících se podmínek provozu na pozemních komunikacích (např. upuštění od povinnosti náhradního kola; nový obsah lékárniček od 1.1.2011 atd.) řeší právě i změnu ustanovení povinnosti mít ve voze dělící přepážku u vozidel kategorie N1 - tedy osobních vozidel upravených na nákladní.
Podle novely nemusí být u takových vozidel za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Novela platí i pro vozidla už přestavěná, je tedy možná zpětná demontáž.
"Chtěli jsme, aby se srovnaly podmínky pro majitele starších aut. Majitelé nových aut už v autě totiž mřížku mít nemusí," vysvětluje pro MF DNES Karel Hanzelka, tiskový mluvčí ministerstva dopravy.
"Změny se ale netýká kategorie vozidla (zpětná přestavba z N1 na M1) ani zpětného navýšení počtu míst (např. ze 4 na 5), jedná se pouze o ´nepovinnost´ mít v autě přepážku," vysvětluje Radek Pilař. "Od 15.9. nemusí vůz kategorie N1 obsahovat dělící přepážku, avšak pokud byl čtyřmístný, zůstává jím i nadále."
Co říká zákon
Sbírka zákonů č. 341/2002
Příloha 1. bod 6: U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karosérií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje.
Sbírka zákonů č. 283/2009
bod 38: V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto
odstavce.".
Autoři:
František Dvořák iDNES.cz
velikost textu:8. září 2009 14:38
Od půlky září můžete vymontovat mřížku. V autě kategorie N1 už nebude povinné mít kufr oddělený od prostoru pro posádku dělící přepážkou. Patnáctého září ji stačí jednoduše vymontovat. foto: Michal Šafránek, iDNES.czIlustrační foto
Umožnila to novela zákona provozu vozidel na pozemních komunikacích.
"Je to změna ve vyhlášce číslo 283/2009, která novelizuje předchozí prováděcí předpis zákona 341/2002 Sb.," upřesnil Radek Pilař, manažer prodeje ojetých vozidel ARVAL CZ.
Vyhláška kromě mnoha ostatních změn týkajících se podmínek provozu na pozemních komunikacích (např. upuštění od povinnosti náhradního kola; nový obsah lékárniček od 1.1.2011 atd.) řeší právě i změnu ustanovení povinnosti mít ve voze dělící přepážku u vozidel kategorie N1 - tedy osobních vozidel upravených na nákladní.
Podle novely nemusí být u takových vozidel za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Novela platí i pro vozidla už přestavěná, je tedy možná zpětná demontáž.
"Chtěli jsme, aby se srovnaly podmínky pro majitele starších aut. Majitelé nových aut už v autě totiž mřížku mít nemusí," vysvětluje pro MF DNES Karel Hanzelka, tiskový mluvčí ministerstva dopravy.
"Změny se ale netýká kategorie vozidla (zpětná přestavba z N1 na M1) ani zpětného navýšení počtu míst (např. ze 4 na 5), jedná se pouze o ´nepovinnost´ mít v autě přepážku," vysvětluje Radek Pilař. "Od 15.9. nemusí vůz kategorie N1 obsahovat dělící přepážku, avšak pokud byl čtyřmístný, zůstává jím i nadále."
Co říká zákon
Sbírka zákonů č. 341/2002
Příloha 1. bod 6: U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karosérií musí být za poslední řadou sedadel přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad. Tato přepážka musí být do výšky nejméně 500 mm nad bodem "H" uvedených sedadel v provedení z plného materiálu a nad touto výškou musí být v provedení zabraňujícím vniknutí velkých předmětů (o rozměru nejméně 50 x 50 mm) do prostoru pro cestující. U vozidel s uzavřeným prostorem pro náklad a opatřených ve stěnách a ve dveřích okny mohou být tato okna zasklena bezpečnostními skly nebo zasklívacím materiálem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem a musí být podle něho homologovány (schváleny). Tato okna musí být ze strany prostoru pro náklad (kromě zasklení v zadních dveřích či zadní stěně) chráněna tuhou a pevnou zábranou (například mříží s maximálním rozměrem otvorů 50 x 50 mm) proti náhodnému poškození přepravovaným nákladem. Instalace takové zábrany nemusí být u posuvných dveří vozidla, pokud to konstrukční řešení těchto dveří neumožňuje.
Sbírka zákonů č. 283/2009
bod 38: V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto
odstavce.".
Autoři:
František Dvořák iDNES.cz
Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
Re: z N1 na M1 a DPH
Prosím ,přečti si to pozorněrisomas píše:Vacsinou to ale mas v TP ti mrezu takze ju dat dole nemozes. Ten novy zakon plati viac menej iba pre nove auta.

pro příkladnost to dám sem:
Rád to přiznávám, v tomto případě naši zákonodárci pochopili, že situace není vyřešena úplně - a proto se podařilo 21. srpna 2009 přijmout vyhlášku 283/2009 Sb., která kromě změn povinného obsahu lékárničky ve voze a možnosti nevozit náhradní kolo, je-li vůz vybaven sadou pro opravu defektu, také řeší výše uvedenou problematiku. Vyhláška nabyla účinnosti 15. září 2009, a bod 38 nově říká, že "V příloze č. 1 bodu 6 se na konci prvního odstavce doplňuje věta "Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, která konstrukcí vycházejí z osobního automobilu kategorie M1, a to i v případě, že vozidlo bylo schváleno v souladu s ustanovením tohoto odstavce.".".
Přeloženo do srozumitelné řeči - ti, kdož vlastní vůz kategorie N1, jenž je odvozen z běžného osobního automobilu (například Fabie či Octavie kombi), mohou z vozu odstranit polepy zadních skel a mříž, aniž by se vystavovali riziku, že je za to budou pokutovat policisté, nebo že proto neprojdou pravidelnou technickou kontrolou.
Re: z N1 na M1 a DPH
Hmm, tak to je super: najprv si za urcitych podmienok uplatni zlavu na odpocet DPH a hned moze dat mriezku dole. To co je za cirkus ??? Zase na tom usetria majitelia milionovych aut resp. off roadov.
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2979
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: z N1 na M1 a DPH
Podle novely zákona o DPH lze uplatit odpočet DPH i u vozidel, která nespadají do kategorie N1.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti