Strata výkonu a EGR ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
IBU
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 22.09.2009 18:57
Bydliště: Žilina - SR

Strata výkonu a EGR ventil

Příspěvek od IBU » 22.09.2009 19:24

Nazdar všetci Forďáci.
Chcel by som sa podeliť s mojimi skúsenosťami, ktoré dúfam aspoň niekomu pomôžu. Na mojom TDDíčku, ktoré má najazdených 126 000 km došlo k strate výkonu, auto sa chovalo divne: zle išlo do otáčok, dymilo ako keby som jazdil na hnedé uhlie, stratilo výkon, nad 140 ho bolo problém rozbehnúť (polícia SR nech mi odpustí :) ) a začalo žrať ako menší cirkus. Okolo 2000 ot/min auto pod plynom začalo cukať - tento jav zmizol po miernom pridaní. Vymenil som všetky filtre, tankoval jedine na Shellke - nič nepomohlo. Jednoducho, príznaky aj podľa tohto fóra poukazovali na poruchu EGR ventilu. Už som sa vážne zaoberal myšlienkou, že ho dám zaslepiť, ale tu som sa dozvdel, že ho je lepšie najskôr vyčistiť. OK - dal som to spraviť, po demontáži bolo sanie v mieste EGRka strašne zanesené, vrátane piestu ventilu. Po opätovnej monťáži auto síce mierne ožilo, ale z jazdenia som mal stále divný pocit - motoru sa stále nechcelo ísť do otáčok a najmä - dymivosť sa neznížila, skôr naopak. Nakoniec kamarát servisák otvoril prívod ku katalyzátoru a tam bola príčina - katalyzátor úplne zanesený a navyše odtrhnutý - jednoducho motor dusilo. Po jeho výmene auto ide ako vymenené, s chuťou do otáčok a tak ako sa patrí. Tu by som chcel vysloviť záver: ak sa aj u vás prejavili tieto príznaky, nemusí sa jednať nevyhnutne o EGR ventil, dajte si skontrolovať aj výfukovú sústavu.
Focus 2001 Combi, Trend, TDDi 66 kW

Uživatelský avatar
IBU
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 22.09.2009 18:57
Bydliště: Žilina - SR

Re: Strata výkonu a EGR ventil

Příspěvek od IBU » 02.10.2009 20:00

Ešte trochu z odstupom času doplním: Diagnostika predtým neukázala žiadny problém (dva rôzne nezávislé servisy) s EGR ventilom ani nesvietila žiadna kontrolka na prístrojovke upozorňujúca na nejaký problém. Nejakú dobu predtým bol menený tiež MAF senzor (cca 60 Eur, už si presne nepamätám).
Focus 2001 Combi, Trend, TDDi 66 kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů