Stránka 1 z 1

problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 25.08.2009 21:09
od spajky2
Zdravím všechny. Můj problém se objevil loni v parném létě. Motor se za jízdy náhle začal dusit. Bylo nutné ubírat a ubírat,až se nedalo jet. Pomohlo několikeré vypnutí a zapnutí zapalování a jelo se dál.Řešil jsem víčko nádrže,svíčky ,fitry. Později jsem vypozoroval závislost na množství paliva v nádrži.Čím méně ,tím častěji.OK,vyměnil jsem čerpalo(original Ford) a vše bylo ok.To byl ale konec léta a tudíš i po vedrech.Letos se problém opakuje. Na čerpadle je asi 40 000.Při cestě ze Slovenska v 34stupních byl nutný restart každé 2 minuty. Hrůza. Pak jsem vjel do deště a chladného vzduchu a bylo to ok. Byl jsem na 2 dny Ford diagnostice,ale nic a divili se tomu.Napadají mě už jen moc velká kola(205/55/16) a spolu s klimou se něco přehřeje nebo uleje, neb motor točí při 100km/h je necelé 3000 a při plné 4 nad 4000 v teple cuká a neochotně zrychluje. V zimě na 14kách se nic neděje.díky za každou radu

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 26.08.2009 05:47
od zirafak
Pneu mas sice nepredpisane,ale tento problem na 99% nesposobuju.

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 26.08.2009 07:59
od pbjun
Ze by spatne cidlo teploty nasavaneho vzduchu? :)

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 26.08.2009 18:14
od spajky2
čilo teploty nasávaného vzduchu mě taky napalo,ale žádné jsem v sacím traktu nenašel. Může te mě nějak navést? Že by to diagnostika neukázala? Ani mechaniky nenapadlo?

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 26.08.2009 18:27
od pbjun
Pokud mas hlinikove viko ventilu - zetec s tak je hned za filtrem a pokud se nepletu tak je soucasti vahy vzduchu (odbornici upresni) pokud zetec se s plastovym vikem tak je na parozi sani.

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 26.08.2009 18:32
od spajky2
Díky. Kouknu na to.

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 26.08.2009 19:05
od spajky2
Vent. víko je platové,tudíš máš zřejmě na mysli to na sání hned vedle alternátoru. To už jsem také zkošel zkusmo za chodu motoru odpojit, motor okamžitě zhasl a na přístrojové desce se rosvítila závada motoru, kterou jsem odstranil několika hodinový odpojením aku. Máte někdo představu co to čidlo stojí? Díky.

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 24.03.2010 18:18
od spajky2
Zdravím,všechny. Můj problém se začíná opět objevovat a to není ještě žádný telpo. Podotýkám že čidlo v sání jsem již vyměnil,tudíš zakopaný pes je jinde.Napadá mě tedy už jen snímač polohy škrtící klapky a lamda sondy. Vzhledem k projevu závady jsou málo pravděpodobné snímače poloh kliky a vačky. To by ale asi přestalo jet úplně. A NEBO.. .. zase čerpalo,což by myslím mělo mít vyžší životnost,než loňských 40 a nynějších 60 000km? Prošel jsem i snad všechny elektrické spoje v oblasti motoru.Vše o.k. V zimě bylo vše v pořádku,jen na plný plyn okolo 5000rmp drobně pocukával,ale to dělal snad vždy. Budu vděčný za každou radu díky

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 24.03.2010 19:36
od pbjun
No zalezi co tankujes za benzin... Pokud nejaky tesco nebo podobne sra*ky tak cerpadlo nemusi vydrzet... Ale asi bych hledal problem jinde.

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 25.03.2010 05:55
od sebi
To spajky2: Zaujalo mě, že ti při odpojení váhy vzduchu motor zhasnul. Zkoušel jsem totiž taky odpojit váhu vzduchu při nastartovaném motoru, ale v mém případě motor nezhasl, snad jen na chvylku poklesly otáčky.

Petr

Fofo 1.6, 16V r.v.99

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 25.03.2010 20:23
od spajky2
Zdravím všechny a díky za reakce.Dnes jsem Zkusmo odpojil snímač polohy škrtící klapky během i mimo projev závady,ale žádná změna,jen se po chvíli rozsvítila " závada motoru ",která po znovu připojení za další chvíli zase zhasla. Dalším poznatkem je, že při projevu závady a pokusech o tůrování na místě (motor se dusí,ale dá se jemným dávkováním plynu vytočit až 5 000) je cítit katalizátor,nebo co. Každopádně jdu zítra na diagnostiku,tentokrát "garážovou" a uvidíme.

Re: problém s 1.6 02 za horka

Napsal: 14.04.2010 19:24
od spajky2
Ahoj . Tak v mým případě to je čerpadlo.Měřil jsem v okamžiku projevu závady proud k čerpadlu s ten byl ok.Pak jsem měřil tlak paliva vlastnoručně vyrobeným tlakoměrem za provozu. Při projevu závady tlak klesal od provozních 2,4 baru k 0, i když proud k čerpadlu šel,to slyšitelně bzučelo a ještě jsem pro jistotu zalomil zpětnou červenou hadici,abych vyloučil tlakový ventil. Demontoval jsem nádrž,čerpadlo,trocha bordýlku tam bylo,ale nic dramatického,vypláchl,koupil v Kelly čerpadlo Bosch z Madarska ,dal nový palivový filtr a auto zatím jezdí a jak! Jen je mi divný,že po chcípnutí nezůstává pod tlakem jako ten 60 000km starej thaiwan,co mi prodali ve Fordu. Asi nějaká modernizace
>