Co se týče Kitu sání tak s ním zkušenost nemám,ale slyšel jsem přesně to co tady píše Honza,že jsou tam problémy z váhou vzduchu,a při nízkých otáčkách se motor dusí,u tohohle je problém s délkou sání.
Taky musíš u toho kitu vyřešit odvětrání klikové skříně.
K tomu filtru,určitě bych tam dal filtr od firmy Green,požívá ho i ford motorsport a je hodně osvědčený,ale pokud tam dáš nějaký takovy filtr tak musíš zajistit dostatečný přísun studeného vzduchu,a filtr trochu oddělit nějakou přepážkou směrem od motoru aby nenasával horký vzduch od motoru,pak to nemá takový účinek,určitě taky odělat předehřev od výfukových kolen,a něčím ho zadělat aby nenasával prach.
Poradím ti jeden tip,ale jeto i zásah do kapoty,oděláš box na filtr,dáš tam nějaký ten konusový filtr,oddělíš ho nějakou přepážkou od motoru,pak vyřežeš otvor v kapotě nad filtrem aby docílil přívod čerstvého vzduchu,samozřejmě to musíš nějak upravit,třeba nějakou kapličkou,
ktérá ti tam bude usměrnovat vzduch,a nebude ti tam pršet když ti to bude stát venku.
Tohle je ta nejúčinější úprava filtru,tomi věř,měl jsem to na předchozím autě a super,motor byl krásně pružný už od nižších otáček.
Jestli nechceš zasahovat do kapoty tak určitě tu variantu co jsem psal víš.
To není jen tak,koupit si filtr a dat ho tam a myslet si že ti to něco dá,to není zas tak pravda,nejdůležitějši je k filtru přívod vzduchu,jak ho máš zavřený v kapotě,tak to je špatně.Počítej taky že budeš mět s montáží sportovního filtru trochu hlučnější motor.
Tady je odkaz na filtry na focusa:
http://www.autodoplnky.cz/index.php?typ=DMA&showid=5695
Dál bych tam dal určitě nějaké lepší svíčky.
K tomu výfuku,toje taky složitější úprava,abys docíl nějaké lepší změny,doporučil bych laděné svody,nejlepší úprava co může být,u svodů je rychlejší vyplachování valců,čehož je důsledek pružnosti motoru v celém rozsahu otáček.
Postačí i výměna laděné koncovky,ale vydělal bych i středový díl výfuku,ale musiš zachovat stejný průměr trubky od kolen až po zadní koncovku,aby tam nebyli žádné přechody trubka do trubky,pro správné a rychlé odvádění spalin,pak dáš nějakou laděnou koncovku.
Ale jestli nechceš hluk,tak tam ten středový tlumič nechej a dej nějakou laděnou koncovku,moc se ti ale výkon nezvedne,jen nepatrně.
Já jsem zastáncem,že auto musí jít první slyšet a pak vidět,ale každý má jinší styl.
Chiptuning nevím,moc tomuhle nevěřím,u tohohle musíš hledat opravdu osvědčené firmy,s dlouholetou zkušeností a ne nějaké amatéry,nesprávným chipem můžeš zrušit i motor,ale nikoho neodrazuji,nečekej nějaký obrovský nárust,bez nějakých úprav sáni výfuku,ti to moc nedá z hrůzou tak 8-10koní,to co udávají nějaké firmy není zas tak pravda,setkal jsem se tím u jedné nejmenované firmy,kde jsem šel na chip do motoru,zaplatil jsem 4500,a jak jsem od jížděl tak jsem pocítil sice malé zlepšení v nízkých otáčkách,ale žádná hrůza.
Pak jsem s tím jel k jednomu ladiči motorů a ten mi oznámil,že ten kdo dělal tenhle chip tak tomu vůbec nerozuměl,ani časování a délka vstřiku tomu vůbec neodpovídal.
Nechal jsem si to udělat u něho znovu za stejný peníz a můžu říct,že se to nedalo vůbec srovnat s tím co tam bylo před tím a i se sérivou řídící jednotkou.
Tod vše odemě,ale rozepsal jsem se.
Ford focus r.v.99 2.0i 16V Trend