
Už tři měsíce jsem hledal vozidlo snů a na začátku jsem věděl přesně co chci. Focus Combi, 1,6i, 74 kW, r.2001, koupeno v ČR, najeto do 80.000 km, do 200.000,-, tm.modrá nebo stříbrná barva. Na krátkou dobu jsem se nechal zviklat na 1,8 TDI a na 1,8 TDCI. V prvním případě je prý hlučný motor, ve druhém případě jsem se zaleknul diskuzí na netu-porucha TDCI díky nekvalitní naftě může být drahou záležitostí.
Na Tipcars jsem konečně min. týden objevil přesně to co jsem hledal. Sice za 215.000,-, ale vyrobeno 10/2001, do provozu 1/2002 - no nekupte to, ještě k tomu modrá barva. Protože auto bylo v bazaru v Ostravě (já v Praze), musel jsem na místo okamžitě vyslat známého z Ostravy, který je autoklempířem a auto detailně prohlédnul, zda nebylo bourané. Potvrdil mi, že nebylo a složil zálohu 2.000,- na tři dny. Následně jsem si pro auto dojel do Ostravy, po ruce jsem měl opět známého, abych se nebál. Vše probíhalo hladce, auto jsme ještě jednou okoukli, zkusil jsem otvírat dveře, rádio..atd...udělali jsme si projížďku, vyzkoušel jsem brzdy, jízdu, otevírání oken.... Pak jsme šli podepisovat. Dle kamaráda jsem podepsal prý standardní kupní smlouvu, kde se bazar od všeho distancuje - neodpovídá za technický stav, najeté kilometry..atd. Auto jsem moc moc chtěl, takže jsem jen podepisoval. Doma jsem zjistil, že jsem ve zprávě o technickém stavu podepsal i poškozené okno a zkorodovaný výfuk - na oknech jsou dvě ďubky od kamínků (nevadí ve výhledu), výfuk mi zatím nikdo nezkontroloval..uvidíme... takže pozor na tento dokument - asi to chce více pozornosti, i když se bazar zároveň kryje...např. mě zaskočila věta, že na skrytých místech karoserie může hrozit rozpad dílů a je doporučená celková kontrola tech. stavu vozidla...no..prý standard

Vynikající věc - na místě jsem uzavřel povinné ručení i pojištění proti krádeži, bouračce, takže jsem odjížděl komplet pojištěn.
Auto má servisní knížku - poslední prohlídka byla při 55.000 km, všechny prohlídky dělali u Forda v Německu - pan majitel (mj. první) to tam měl asi blízko. Techničák jsem viděl, ale prý mi přijde za 3 týdny poštou..(nějaké papírování v Praze..prý to tak je OK). Čeká mě tedy prohlídka...asi u kamaráda - projede konečně všechno a řekne mi, jak to vypadá - prý mám počítat s tím, že u každé ojetiny se něco najde.
Jak vypadá současný technický stav mým pohledem - autíčko jsem strčil do myčky, u blatníku je malinkatej škrábaneček, ale jen po povrchu - asi to nechám opravit..vidím to na dvě máznutí štětečkem. Občas nestříká ostřikovač, nechápu proč, kamarád to prý profoukne, mělo by to pomoct - dneska to ale vesele stříkalo. Něco píská pod autem...působí to jako klínový řemen...přijde mi to jako pravděpodobná verze (pokud tam klíňák je). Nevrací se blinkr, tohle mi nedošlo vůbec, upozornila mě na to žena - poradím se.
Celkové prozatímní hodnocení po 6 dnech provozu - je to raketa


Jestli budete mít zájem, po detailní prohlídce napíšu další zkušenosti...teď mám výčitky, že jsem se tak rozepsal...ale nešlo to jinak.
Moje doporučení - mít s sebou automechanika, který auto prohlídne - jestli není po bouračce. Kamarád předtím prošel sedm bazarů, kde mi hledal auto a všech sedm Focusů bylo po bouračce, ač tvrdili, že není. Kamarád je na bouračky expert, stejně jako Foki je kupuje, opravuje a prodává - ale myslím, že lidem říká, že to je po bouračce - bere tzv. dobře bourané, neboli tak, že to nemá vliv na geometrii a celkový stav.
Ještě jednou - bez odborníka nekupujte, jinak máte 85 % šanci, že koupíte něco po bouračce.
Věnujte pozornost kupní smlouvě a protokolu o technickém stavu vozidla...sice teď nevím jak by dopadlo vyjednávání proti alibismu bazaru, ale upozorňuji na to - auto si nekupujeme každý den.....
Uf, už nemůžu, omlouvám se za tu obsáhlost, ale já sám bych před koupí takový článek přímo hltal, tak třeba někomu pomůžu.
Všem držím při koupi palce a říkám - je to raketa, je to raketa...stojí to za to.
(až zjistím, jak sem vložit obrázky, dám sem pár fotek toho svého)
(až bude sraz, dorazím, i když to je jen klasika......)