Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Odpovědět
Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 05.06.2009 10:30

Zdravím,

hlavně za chladu se mi stává, že u studeného motoru při akceleraci (hlavně svižnější) tak od 1400 ot. je od motoru slyšet rytmické šustění s frekvencí kolem 1 vteřiny (dělá to ŠššŠšššŠšš... 8)). Při stabilní jízdě to nedělá. Po ohřátí motoru (tak 3-5 km) to nevnímám, ani když na to šlápnu. Jinak jezdí v pohodě. Nemáte s tím někdo zkušenost? Napadl mě prokluzující pomocný řemen (než si sedne a třeba má větší odpor i altík), ale většině spíš píská a po startu teplého motoru (zátěž altíku nabíjením baterky) to podle mě nedělá taky. Díky.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od foki » 05.06.2009 11:21

remen
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 05.06.2009 11:25

Jasné, stručné, uklidňující :). Díky.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 20.06.2009 19:24

Tak nevím. V servisu mi vyměnili pomocný řemen (starý nebyl úplně v řiti), ale přijde mi, že to dělá pořád. Zkoušeli to v servisu a nic. Když jsem to zkoušel sám, taky celkem OK, ale dnes se to zase ozvalo. Ne tolik, ale to je asi spíš teplem. Navíc jsem zkusil ještě jednu věc - přijde mi, že na neutrál to nedělá (test na křižovatce). Nemůže být třeba málo oleje v převodovce (netěsnost žádná není, ale ta by se při prázdné neprojevila 8)). To by asi nedělalo jen při akceleraci, co? Nebo jiný nápad? Díky.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od richisan » 20.06.2009 23:06

Vewehr: Kolko mas najazdene? Kua, mne sa teraz tak zda, ze pocujem rovnaky zvuk, ale len ked nastartujem a mam otvorene okno, taky stredny ton akoby ventilator ale trocha vyssie znejuci... Trva to len kym nepohnem volantom alebo sa nerozbehnem s rychlostou, potom to uz nepocut. Neviem, co to je 8O :roll: Inac mi auto fici perfektne

EDIT: Pri starte s teplym motorom ten zvuk nepocut...Mne to robi len ked stojim po nastartovani na neutrali

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 21.06.2009 14:25

Mám kolem 150k. Podle tacháku :?:. Jinak taky šlape super. Jen se bojím, aby se něco časem nedorazilo nebo nepos... v nevhodnou dobu (dovča, etc.). Motor tahá, jde parádně do otáček (ženě až moc :twisted:) a jsem těžce spokojenej. Jen tohle. A teda ten šlinc, co mi někdo udělal :evil:. Mě to na volnoběh, zdá se, nedělá. Jen v záběru při svižný akceleraci Těch pár km, než se ohřeje.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od richisan » 21.06.2009 14:57

Tak zda sa, ze nemame to iste :P Mne to uz po rozjazde vobec nerobi, len po nastartovani, kym zatocim volantom alebo sa rozbehnem. Najskor som myslel, ci to nie su rozvody, ale interval mame az pri 160tis. a ja mam najazdene len nieco malo cez 130tis., tak sa mi to nezda, ze by to bol remen :roll: Skor to vyzera ako nejaky vetrak, ventilator...Fakt neviem :roll:

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 21.06.2009 20:36

Toho bych si snad ani nevšiml 8). BTW, zkus si to s někým poslechnout. Já mám trochu smůlu. Musel bych někoho povozit na motoru. Ale Foki má, alespoň myslím, nějaké zkušenosti s tímhle typem analýzy :D. Fakt nikdo neví?
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od richisan » 21.06.2009 22:17

Vewehr píše:Musel bych někoho povozit na motoru.
Skus nahovorit svoju slecnu :mrgreen:
Srandujem. Netusim v com to vazi... :roll:

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 21.06.2009 23:06

Dokud byla slečna, tak bych jí možná ukecal. Teď je už paní a mám smůlu. Jo, když ptáčka lapají :roll:.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 02.07.2009 07:47

Tak asi odstraněno. Byl jsem ve Fordu s jinou věcí a ejhle. Dg. ukázala chybu podtlakového vedení (a altíku - nevím, proč to má společný chybový kód :?:). Našli prasklou hadičku. Od té doby zdá se klid. Nebylo to tedy asi šustění při podsmyku řemenu nebo něco takového, ale rytmicky přisávající podtlak :roll:. Auto mi přijde o něco svižnější a hlavně nešustí. Asi za studena ztuhla hadička a pouštěla víc, tak to víc šustělo. Po ohřátí povolila a díra se trochu zatáhla. Richard Feynman by měl radost :P.
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od richisan » 02.07.2009 09:52

Vewehr píše:Richard Feynman by měl radost :P.
A to je kto kua 8O :lol:

Vewehr
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 27.04.2008 17:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od Vewehr » 02.07.2009 12:40

Trochu OT, ale Feynman si to zasloží :D.
Jeden z významných fyziků 20. století a laureát Nobelovy ceny. Pro zajímavost dělal na projektu Manhattan (A-bomb) a podařilo se mu trochu husarským kouskem ukázat, proč explodoval raketoplán Challenger. Při prezentaci kongresu si řekl o sklenici vody s ledem. Ničeho zlého netuše mu jí přinesli. Feynman do ní hodil těsnění, o kterém tvrdili, že je v pořádku a při teplotách pod nulou netuhne. Za chvíli ho vytáhnul, zmáčknul kleštěmi a ejhle - zůstalo placaté. Nejak mi to připomělo to možné tuhnutí hadice...
Navíc hrál prý velmi dobře na bonga. Ale jeho asi největší zásluha byla pedagogická schopnost. Jeho přednášky dodnes budí zájem (záznamy z Cornella nedávno koupil Bill Gates a chce je zveřejnit - asi se chystá na poslední cestu a bojí se pekla za Windows, tak žehlí :lol:) a jeho učebnice fyziky jsou taky super (jeden díl máme doma ... slovensky :wink:).
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman
Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od hihi » 02.07.2009 23:12

A také byť nositel Nobelovy ceny nebyl prý v armádě - pro intelektuální neschopnost... Jeho "Přednášky..." jsou něco jako "Jak na to".
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rytmické šustění při akceleraci studeného motoru

Příspěvek od vitut » 07.07.2009 10:38

To snad nemyslite vazne, pane ... richisan !! :mrgreen: :mrgreen:
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů