Předváděcí / referentské vozy

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 22.05.2009 16:22

Ahoj všichni focusáci,
pravidelně pročítám vaše fórum, mimochodem je perfektní :wink: , a nyní se rozhoduji nad koupí ojetého FoFo II 1,6 TDCi 66 kW. Auto, které mám vyhlédnuté, prodává autor. prodejce Ford v ČR a bylo používáno jako předváděcí nebo referentské v majetku autosalonu. Jedná se o rok 2007 a najeto cca 65000 km = asi jezdilo spíš delší trasy.
Ale teď k jádru věci. Vím, že u tohoto typu aut (předv./refer.) asi nikdo neřeší správné zajetí motoru - po nasednutí prostě "jede" - a proto se chci zeptat jaký to může mít vliv na životnost motoru, spotřebu, spolehlivost atd. Prostě jestli má cenu kupovat předváděčku nebo referentské auto. Máte někdo zkušenosti? Pozná se nějak špatně zajetý motor, odcházející turbo či jiné možné problémy :?:
Děkuji za Vaše názory a hodně šťastných km s Vašimi FoFo :D
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od tchifla » 22.05.2009 16:35

Ja som prave jedno predal.... 8)

Ja by som sa sustredil na to, ci motor vydava nejake pazvuky, ktore tam nemaju co robit. 2006 mali kazovu trubku od turba k intercooleru, ale 2007 by to uz mali mat poriesene... Podla mna ak tomu budes pravidelne menit naplne a filtre + kvalitna nafta, tak sa nie je moc coho bat...
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 23.05.2009 18:41

A ještě přidám jeden dotaz. Auto používám převážně na cestu do práce + něco málo mimo to a to je cca 22 km cesta = cca 45 km za den z toho je cca 70% po dálnici a 30% mimo město. Cesta trvá přibližně 15-20 minut. Ročně najedu cca 15-20 000 km. Je na to vhodný dieselový motor? Nejde mi tak o rozdíl v pořizovacích nákladech, nákladech na servis atd. (to jsem si přečetl na jiných vláknech :wink: ) ,ale spíš o spotřebu a jestli to tomuto motoru nebude vadit - celkem krátké trasy.
Díky za info
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od tchifla » 23.05.2009 21:13

No co sa tyka zahrievania, tak v zime pri minusovych teplotach (okolo -5 st. C) to bolo aj 15 km, kym sa motor zahrial na prevadzkovu teplotu. Dieslom (a podla mna vseobecne motorom s turbom) nerobi dobre prevadzka za studena... Musis si to vsak zvazit sam... :!: :idea:
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od tomason » 23.05.2009 21:16

asi i garáž abys měl na diesel uvažuju dát dodatečný předehřev :wink: 10km u mě ,ale musíš ovšem jet motor potřebuje rychlost k zahřátí tím nemyslím otáčky ,ale jízdu ne poskakování po městě jezdím 70%dálnice zbytek město 60km denně
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 24.05.2009 07:16

No garáž bohužel nemám :( Jedná se o cca 4 km (vyjet z vesnice a jet po okresce) než najedu na dálnici a pak cca konstatních 120 km/h asi tak 17 km.
Co to muze udelat s motorem/turbem?
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od killerhammer » 24.05.2009 07:30

podla mna to mas v pohode cestu na dizel :idea:
dizlu skorej vadi jazda po meste. caste studene starty a to ty nebudes robit
skorej si zrataj, ci sa ti dizel oplati kvoli spotrebe ked mas len taky maly najazd (15-20t km rocne), ja mam presne taky isty najazd ako ty a presne z tohto dovodu dizel nemam 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od pbjun » 24.05.2009 09:22

akorat se priprav ze se moc neohrejes :D Mi treba benzin topi uz po 1 - 2 km jizdy ale co vim tak tatikova octava v nafte topi az po nejakych 15 - 18km...

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 24.05.2009 12:26

No s tím topením jsem to už někde slyšel... to není nic moc...
Druhá možnost je FF II i III 1,6 74kW, ale to je spotřeba minimálně 7 a víc. U dieselu předpokládám cca 5,5 l navíc je teďka cena nafty zase truchu příznivější..., ale to se může kdykoliv změnit.
Benziny bych řekl, že se dělají špatně zpřevodovaný - na dálnici to točí při 120 km/h hrozně moc otáček :arrow: vyšší spotřeba. Náklady na pravidelný servis (mimo poruchy samozřejmě) jsou bych řekl už jen nepatrně vyšší u nafty proti benzinu. Je to tak :?:
Co se týče rozdílu nákladů na pořízení tak ten moc neřeším, prootože nějaký rozdíl (sice asi menší) bude určitě i při prodeji...
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

KUTY

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od KUTY » 24.05.2009 12:35

Kofi: u 1,6 74kW pri 140km/h toci 4000ot/min...zalezi ako casto budes jazdit po dialnici...ja trebars 4x do roka idem 1500km po dialnici, zvysok crcky (mesto a okresky)...spotrebu neriesim, zijeme len raz a chcem sa vozit

A ak chces dobry benzin s dobrym sprevodovanim, ber Mondeo 2004-ku 1,8SCi 96kW...to som chcel ale dost velke pre mna

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od pbjun » 24.05.2009 12:46

No s tim servisem nemas pravdu! Pozor na to, nafta ma vic veci ktere se kazi - pocinaje egr pres vstriky turbo a cerpadlo... U benzina tech veci tolik nebude a pokud najezdiso do 20tis km rocne tak se Ti to fakt neoplati...

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od Kofi » 24.05.2009 16:08

No když se chci projet tak jdu jezdit na motorce :wink: Mondea nechci - je to zbytečně velký a mám určitě lepší nápady jak utratit peníze (raději cestuji letadlem :-) )než je dávat za benzín do nenažranýho motoru těm vydřifduchum od benzinek :lol: Co jsem tak pročítal téma o spotřebě 1,6 74 kW tak většina jezdí za víc jak 8 l a to je pak proti naftě rozdíl minim. 2 l na 100 km = při ročním nájezdu 17000 km a levnější naftě o 0,50 Kč rozdíl na palivu 10 000 Kč........ To se mi nezdá zas tak málo :idea:
Povinné ručení stejné a že by byla údržba dieselu ročně o 10 000 Kč dražší?
To je moje úvaha...
Samozřejmě když se něco vys.... tak je to problém, ale to je problém i u benzinu (mám Asrtu G 1,4 16V, 2001) a s tím se holt musí počítat - vlastní zkušenost z této zimy : zapalovací cívka, myslím že EGR ventil (teď si nejsem jistej) a ještě nějaké drobnosti. Už ani netuším kolik mě ta sranda stála, ale levné to nebylo :evil:
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od foki » 24.05.2009 16:20

co mam zkusenost , tak u 1,6 egry , turba , coz u benzina nehrozi . v podstate jsou benziny beproblemove .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

KUTY

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od KUTY » 24.05.2009 16:32

Kofi: k tej spotrebe - je to subjektivny pojem, kazdy ma iny styl jazdy, niekto radi vyssi stupen uz pri 1500 otackach, ja zase turujem pokial motor dovoli...BC nemam takze nejak ma spotreba netrapi a ani sa nesnazim ju zistovat...
Pokial dojdem k rodicom na SK (700km z Prahy - pozn. redakcie) na jednu nadrz, tak som king...ale to sa stalo asi len raz a paradoxne 4 ludia + plne nalozeni

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Předváděcí / referentské vozy

Příspěvek od pbjun » 24.05.2009 16:52

Ja umim s 1,6 dalnice kolem 7, mesto kolem 8 kdyz jezdim fakt rychle tak vetsinou do 9 ale to motor tocim kolem 5 - 6 tis... Za tech usetrenych 10tis kc si nekoupis ani to turbo :D

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host