23kWh
napr tesla dava do roadstera a do modelu S 75kWh (3x tolko), vykon to ma 189kW, maximalka 200 km/h a dojazd zevraj 500km
podla mna dnes ani nie je problem dat do auta velku bateriu (prakticky tam mozes namontovat mrte clankov) a vyskladat aj 100 kWh pod celu podlahu aspon bude auto dobre sediet na ceste
ale ked sa ti vybije, ako do toho tych 100 kWh dostanes zo zasuvky ?

budes nabijat 36 hodin ?

toto je podla mna problem
aj tesla co hovori o quickcharge, nabiti do 1 hodiny, 75kWh, si vyratajte prud ak mate 220V zastrcku a 2 fazy
je to 2 x 170A pri hodine nabijania !!!

(a to neratam straty, ze tam musis natlacit viac ako 75kWh aby bola 100% nabita)
len pre predstavu v bytoch su poistky proti prudovemu pretazeniu 10A alebo 20A (kuchyna, elektrorura)
a dalsi problem nabijacie cykly, tie baterie zvladnu mozno 1000 nabiti (1000 x plna nadrz) a potom maju len 50% kapacity, aj menej. ak nabijas kazdy den, po 3 rokoch su zrele na vymenu, dojazd budes mat menej ako polovicny.
a baterie su vobec to najdrahsie co v tych elektromobiloch je
proste caka sa na vyvoj v bateriach, musi prist ohromna inovacia, ci to budu specialne vysokokapacitne kondenzatory alebo sa zlepsia vlastnosti baterii, nikto nevie.
kazdopadne vsetci kalkuluju ze raz tie baterie budu lepsie
preto su dnes 23kWh auta, kupis o rok, mozno o dalsie 2 roky ti v servise upgradnu baterie na 100kWh za par eur, nikto nevie, ale podvedome s tym cely priemysel rata
uz je cas pre elektromobily, je to jasne
vo frankfurte je 18 modelov elektrickych aut a asi 7 hybridov
