Stránka 1 z 1

Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 10.03.2009 22:47
od JohnDoe
Zdravím,
původně jsem chtěl pořídit FoFo II kombi 1.6 benzín do 220tKč (2005-2006), ale dostal jsem zajímavou nabídku na něco mnohem mladšího a za zajímavou cenu. No a teď řeším následující dilema. Pokud bych pořídil levnější variantu, řekněme 2006 a k tomu kolem 100tkm najeto (v ideálním případě), jaké mne pravděpodobně čekají další náklady na servis a údržbu v následujících letech? Myslím tím co se obvykle musí vyměnit, opravit po sto tisících km a co to cca stojí - zejména ty dražší položky. Teď jezdím z felinou, takže servis se odehrává ve stokorunových, vzácně tisícikorunových položkách, tak nemám moc představu jak je to u fokuse. Nebo je lepší přitlačit navíc 70 tisíc za zánovní vůz a mít téměř jistotu, že se nic během doufám že alespoň 60tkm nepokazí? Ještě dodám, že kombíka přibereme do rodiny na delší dobu, počítám 5-6 let a ročně bude jezdit tak 15-20tkm.
Ps. na netu se najde online kalkulačka na každou hovadinu, ale s tímhle aby si člověk lámal hlavu sám 8O

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 10.03.2009 22:51
od chmelko
velmi obšírna a v podstate neodpovedatelna otazka..

čo je len vodítkom, že ceny fordu su snad lepšie,než škodovky

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 10.03.2009 22:56
od zewl
Muzes mrknout na servisni intervaly, abys zjistil, co se dela pri danem poctu km. Od toho se bude odvijet hledani, kolik stoji vymena rozvodu, brzdovych desticek, oleje atd. Je to hodne mravenci prace, ale da se to spocitat. Ovsem to je jenom standartni servis, nejsou tam zahrnuty neocekavane vydaje.

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 10.03.2009 23:19
od JohnDoe
Když bych to zjednodušil - v podstatě jsem se chctěl zeptat jestli je reálné, že se těch několik desítek tisíc bude muset nasypat do starší ojetiny aby byla pár let provozovatelná. Vycházím ze zkušenosti, kdy můj známý koupil ojetinu Fiat Punto II 1.9 jtd a za rok platil opravu naftového čerpadla při 120tkm a stálo ho to přes 30tisíc. Nemluvě o komplet schnilém výfuku za 12tisíc, kotouče a destičky, problémy s elektronikou a tak dále. Bylo toho celkem dost, než to za pár tisíc poslal dál do světa.

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 10.03.2009 23:22
od zewl
Tak v tom pripade bych tipoval, ze ten Punťa mel nalitano vice jak 120tis... Vsichni hledi na km, pak tezko radit. Punťa mohl mit klidne 300-400tis. A pokud tam majitel lil naftu z JZD, tak pak se neni cemu divit. Nelze to takto pausalizovat...

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 10.03.2009 23:26
od KubaU
Jak už bylo řečeno, je to strašně těžká otázka...

Velmi obecně vzato, pokud to bude auto s uvedenými parametry a v perfektním stavu, "preventivní" údržba (filtry, olej, rozvody plus nějaké drobnosti) by se měla vejít do 10 tisíc, spíš o dost míň.

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 11.03.2009 07:01
od foki
jen filtry jsou do 5000 , rozvody dalsich 5000 , brzdy cca 6000-8000 , spojka kolem 10000 .

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 11.03.2009 07:07
od foki
pocitej za 5 let najedes 100000km , takze "jen" oleje a fitry, 1x svicky , max. desticky , kdyz koupis neco se 100000km tak te budou cekat rozvody , nekolikrat svicky , mozna komplet brzdy , mozna spojka (nevim jestli by vydrzela 200000km ) nejaky cep , mozna nejaky kloub na poloose , mozna neco na vyfuku . proste veci ktere se prubezne meni .

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 11.03.2009 07:29
od foki
a hlavne , zajizdi si to clovek sam , a je neco jineho 3000km a 100000km ( i kdyz je to drazsi ) a posledni 2007 je jiná nez 2005 (podviceni , radio ) a pokud budes hledat se stejnou vybavou http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals= tak zacinaji na 10300 euro 2005 s 75000km .

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 11.03.2009 07:38
od Raada
Ja mel stejny dilema a nakones jsem se rozhodl pro nakup zanovniho auta, ktery melo najeto 16700km. Radeji jsem neco pritlacil nez kupovat neco co uz ma nalitano 100tis.km. Az budu mit nalitano 100tis. tak auti prodam a koupim neco novejsiho. Me vyslo diky levnemu kurzu za necelych 270tis. Kc (pocitam i naklady na prihlaseni, pojistku v CR). Doporucuji tedy jit do novejsiho s mene kilometry.

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 11.03.2009 08:39
od Obake
jistotu že se nic nepokazí nemáš ani u nového, rozdíl je v tom jestli opravu zaplatíš, nebo ji udělají v záruce ... ale rozhodně pokud bych na to měl peníze, šel bych do toho novějšího a méně opotřebovaného ... Otázka je jak moc čerstvý to autí je a z jak moc dobrého zdroje ... Ale i tady platí - Každý svého štěstí strůjcem :mrgreen: takže až se rozhodneš, už o tom dál nepřemýšlej ...

Já to kupoval se 119-ti tisíci, teď má 142 000 a zatím mě to stálo jen výměnu oleje, kotouče a destičky na předek a zimní kolečka ... 6 000,-

Tak doufám, že mu to vydrží 8) :lol: :lol: :lol:

Re: Náklady po koupi ojetiny

Napsal: 11.03.2009 11:31
od Jemar
Samozřejmě že při koupi dražšího a mlaldšího auta je riziko nákupu poruchového vozítka menší. Ovšem ne každý může a chce investovat vysoké částky do auta, tedy do věci, která ztrácí hodnotu velice rychle. Koupě auta v nižších cenových kategoriích je tak trochu adrenalin. Je to i o štěstí, buď to vyjde a nebo ne. Po pár km zkušební jízdy se zpravidla objeví jen ty do očí bijící závady. Takže, kdo autům nerozumí, bez pomoci zkušeného mechanika nic nekupovat, nebo svěřit dovoz ojetiny ze zahraničí jen prověřeným firmám. Při nákupu se nevydat z posledních peněz, ale nechat si rezervu pro servis. Málo kterému staršímu autíčku nic neschází a proto bude v prvopočátku nutná menší, či větší investice (alespoň servisní prohlídka). Tyhle rady jsou už notoricky známé, ale i toto je cesta jak částečně snížit náklady po nákupu ojetiny. :wink: