Stránka 1 z 6
Duratec HE tuning
Napsal: 03.03.2009 01:19
od bee
A JE TO TU!
S potešením môžem ako prvý oznámiť majiteľom/tunerom DURATEC HE motora,
že bol predvedený a bude na trh uvedený kit paralelných throttle bodies s fly/drive-by-wire ovládaním a Dreamscience tuningom
(tj. pre elektronický plyn, použiteľný s originálnou ECU/PCM bez nutnosti špeciálnej ECU)
Viete čo to znamená
Zdroj
web výrobcu
stránka produktu
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 03.03.2009 07:26
od vcedula
ze robis objednavku ?

Z mojho pohladu asi nablizsi rok ziadna vazna zmena nepripada do uvahy, takze si pockam na tvoje vysledky

Re: Duratec HE tuning
Napsal: 03.03.2009 08:19
od TripleJay
Nebude tam cena radovo v tisicoch libier? Ja co viem ze na Clio II Sport robia napr. v UK turbo kit, zo 172/182k na 230k za vyse 5k libier, maju v ponuke aj throttle body kde udavaju +30hp a cena je 2.5k libier...
Druha vec je ze taky narast nicim inym nedosiahnes, no...
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 03.03.2009 08:32
od bee
jasne ze to nebude "za hubicku", predpokladam cenu na urovni 1200-1500 libier, max do 2000, uvidime, kazdopadne idem setrit

Re: Duratec HE tuning
Napsal: 03.03.2009 08:53
od madbugie
taka blba otazka (sak sa ucim ne?) ako to filtruje vzduch ked je tam taketo priame sanie? su tam nejake filtre proti prachu alebo to ide direkt?
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 03.03.2009 11:24
od Anndy
Ja mam este jednoduchsiu otazku - teda dve.
1. preco si myslis, ze to pojde aj na 1.8, resp. ze to bude mat ten isty efekt?
2. co tym vlastne dosiahnes?

(kolko konikov navyse plus nejaku rozumnu charakteristiku?)
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 03.03.2009 18:35
od Miguelicek
Taky sem zvědavej....

Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 09:50
od bee
O moznostiach zvysenia vykonu DURATECu, zhrniem takto:
1. bez vymeny vnutornosti sa da bezpečne zvysit vykon do urovne 200 ~ 220 koni
2. na zvysenie vykonu staci nove sanie - paralelne TBs bud s karburatormi alebo vstrekmi + specialna ECU (a ste na tych 200k u dvojlitra, vid clanok-link nizsie)
3. tento kit bude ako prvy fungovat s upravenou (flashnutou) originalnou ECU
4. vsetky DURATEC motory su az na drobne detaily totozne, objemy v rozsahu 1.8 - 2.0 - 2.3
5. ptento kit je tzv. "bolt-on", t.j. "prisrobujes a ides", ak sa motor pokazi, vymenis motor, prehodis kit a znova "ides"
6. DURATEC HE je cenovo najefektivnejsi motor sucasnosti pre racing, cena noveho standardneho 2.0 cca ~2000 libier

7. TBs kit je efektivny v pomere cena/vykon + zivotnost (prakticky neobmedzena, nema namahane pohyblive sucasti)
Zakladny clanok o tuningu v eng:
http://www.sbdev.co.uk/History_files/Hi ... Tuning.htm
iny zdroj:
http://www.burtonpower.com/technical_1/duratec_he.aspx
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 10:14
od Anndy
Pytam sa debilne sorry. Ale ak nechcem sportovat, ma to nejaky vyznam? napr. par konikov navyse by mi stacilo, avsak nechcem prist o plenie emisnych noriem a podobnych sprostosti.
V takom pripade to asi nema vyznam, predpokladam.
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 10:17
od zirafak
To pre teba nieje vobec anndy

Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 10:23
od Anndy
tusil som to

hehe.
Ale vykon motora vyssi (za rozumny peniaz) ten mi nesmrdi

. 200k nechcem, neboj.
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 10:33
od bee
Presne tak, pre normalnu prevadzku by bol vhodnejsi turbo kit alebo kompresor, ten zvysi krutiaci moment odspodu...
Žial takáto úprava nie je v dostupná pre EU fofo II, Jam sport robí
kompresor pre DURATEC,
ale my co mame fofo by sme museli na rozdiel od Fiesty ST obetovať klímu a je to aj tak sialene drahe

Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 10:37
od vcedula
ono ide hlavne o to, ze kazdy motor je stavany na urcite zatazenie. Normalne vyrabane EU motory su vacsinou konstruovane az po mechanicky limit, aby setrili naklady. Tento motor je robeny s velkou rezervou a preto je tu moznost menit niektore jeho casti a tym zvysovat vykon bez vyrazne negativneho vplyvu na zivotnost. Toto si treba uvedomit. Je to nieco podobne ako ze dodavaju motory elektronikou nastavenu o 20 PS nizsie, pritom predavaju aj tie iste motory nastavene elektronikou na +20 PS.
Avsak toto co pisal bee je skor tahane smerom na racing. Tzn ze pri vyvoji sa nebral ohlad na to, ako to taha medzi 2-3 tisic otackami, dolezite je medzi 4.0 - 6.5 tisic otackami. Ak by si Anndy chcel takuto upravu, tak musis s tym ratat. Je dost mozne, ze pod 3 tisic by to islo este pomalsie ako doteraz, ale nad 3 tisic by to ficalo omnoho lepsie.
Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 11:24
od Anndy
Diky, diky za vysvetlenie. Je to jasne. Nic pre mna

. To je tak vzdy, pre normalne jazdenie. Keby som chcel lepsi motor, mal som si ho kupit rovno!

Re: Duratec HE tuning
Napsal: 04.03.2009 12:30
od vcedula
ale cesta kompresora nie je odveci....