
Zadok sa mi chová takmer detailne rovnako ako pri Mégane sedan II.r.v.2004 /s "H"-áčkovou nápravou/tzn.napríklad ke´d prejdem autom po nerovnosti či kanálovom poklope jednou stranou tak zadok mi trhne a podskočí presne do tej strany kde bola nerovnosť(čo znie logicky, ke´dže zadná náprava má zbiehavosť a ke´d je koleso v okamihu s horšou adhéziou to druhé si ide viac po svojej dráhe). Ale podobne sa chová i na mokrom páse prechodu pre chodcov(najmä ak je novonastriekaný) a najhoršie je že napríklad asi polmetrové pásy nasypaných kamienkov po roztopenom snehu čo ostávajú pod podvozkymi áut a v jazdných stopách kolies nie sú - tak pri predbiehaní auta a ich prechádzaní z pravého do ľavého jazd.pruhu a návrate naspäť auto celé pláva - práve pri prechádzaní týchto štrkových "násypov"... Tie má zvýšený sklon k pretáčavosti...už dvakrát ma chcel zadok predbehnúť - hoci jazdím racionálne a normálne.
PS: Auto je dovoz z DE pred kúpou geometria - odklony, zákolny, jazdné uhly jednotlivých náprav i výsledná jazdná os OK, nastavená zbiehavosť do zelených polí a zdanlivo v poriadku. Kým som nešiel po "mačacích hlavách" asi 80-90km/h a zadok si chcel robiť inú trajektóriu - bolo to v lete. Potom som rozmýšľal - bola to kamerová geometria možno mechanikovi spadla kamera, alebo nie je dávno ciachovaná - šiel som na novú Bosch 3D geometriu - všetko ok, donastavili mi zbiehavosť pravé predné kolo a všetko v zelenom poli ale zmena iba minimálna. Síce nutné podotknúť, že ľavé zadné ja na hranici tolerancie, ale ešte v schválenom zelenom poli- to bolo na začiatku zimy. Tlmiče - pred 2týždňami absolvovaný tester tlmičov najnovší v NR s novým soft-upgrade a výsledok: predné tlmiče ok, zadné oba v zelenom poli, ale pravý na jeho okraji....ale stále nie zlý a ani havarijný.
Keď naskenujem diagramy prilepím to sem. Babo raď - ak máte tip.
PS: Zadné tlmiče Kayaba u nás iba vo Forde za cca 2500Sk/2136CZK, ale v anglicku som našiel ten istý za 39.18Eur. Slušné, nie? Pozrite ak chcete:
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... _to_554000
