Stránka 1 z 5
ukazatel stavu paliva
Napsal: 28.06.2006 15:31
od Iggy
Zdavím všechny.Mám jeden dotaz ohledně ukazatele stavu paliva. Ručička so při opětovném startování zastaví vždy v jiné poloze. Př.:Vím, že je v nádrži cca půlka.Odjedu od baráku do Tesca (cca 5 km), lítáme s manželkou hodinu po krámě a když jedeme domů, ručička vyběhne třeba až na 3/4. Je toto normální?

Napsal: 28.06.2006 15:42
od FOCKI
mě to děla taky

jedu jedu...pak začne svítit kontrolka, že už dochází benzín...ale když pak znova po delší době nastartuju, kontrolka přestane svítit a jedu vesele dál, že ještě nemusím tankovat

ale i tak, když se ti ta ručička zvedne při opětovném startu, pomalu klesá na úroveň, která byla před skončením jízdy. ja tohle ale neřeším
ukazatel stavu
Napsal: 28.06.2006 16:07
od fikus
Mám podobný problém.Počítám si spotřebu a odečítám km,když je ručička v 1/2 nádrže.Teď jsem asi 3 x odečetl,když prvně blikla kontrolka rezervy.Najednou mi vychází spotřeba 10-12 litrů.Jinak mám dlouhodobou 7,5 l.Byl jsem nervózní,jestli takhle velkou spotřebu nedělá klimatizace.Po Tvém příspěvku jsem teď ale klidnější.Přijde mi,že to je chyba plováku.Asi to je u Focusů normální.
Napsal: 28.06.2006 22:21
od Zakus
Už tady o tom bylo napsáno dost, ale podle ručičky težko spočítáš spotřebu.

Napsal: 29.06.2006 14:01
od Foqus
nejjednodušší měření spotřeby:
- tankuj 2x za sebou u stejný pumpy tak, že nabereš plnou nádrž, dokud ti nevypne sama pistole
- po 1. takovémto tankování vynuluj počítadlo km, jezdi jak jen to na plnou nádrž půjde (čím dýl, tím objektivnější měření)
- při druhém tankování sleduj, kolik jsi po vypnutí pistole nacpal litrů do nádrže
- máš 2 údaje: počet ujetých km a množství spotřebovaného paliva, pak použij trojčlenku a zjisti spotřebu na 100km
- nebo se na to raději vyprdni, akorát tě to nasere...

Napsal: 29.06.2006 14:11
od Iggy
Já to defacto takhle dělám. Vždy tankuju, až když se rozsvítí ta neoblíbená kontrolka. Mě šlo spíš o průběžný ukazatel stavu. Podle ujetých km už poznám, kolik by mělo být v nádrži paliva.
Foqus píše:nejjednodušší měření spotřeby:
- tankuj 2x za sebou u stejný pumpy tak, že nabereš plnou nádrž, dokud ti nevypne sama pistole
- po 1. takovémto tankování vynuluj počítadlo km, jezdi jak jen to na plnou nádrž půjde (čím dýl, tím objektivnější měření)
- při druhém tankování sleduj, kolik jsi po vypnutí pistole nacpal litrů do nádrže
- máš 2 údaje: počet ujetých km a množství spotřebovaného paliva, pak použij trojčlenku a zjisti spotřebu na 100km
- nebo se na to raději vyprdni, akorát tě to nasere...

Napsal: 29.06.2006 19:16
od Ahmed
Mozna bude lepsi tankovat az do druheho vypnuti pistole, ale zase ne vice, protoze kdyz ti treba nafta napeni, tak ti pistole vypne a do nadrze se pak jeste vejdou 3l. V-Power Diesel ale nepeni, takze mi po prvnim cvaknuti vleze do nadrze 0.1l

Benzin taky trosku bubla.
Mereni podle rucicek nema smysl, ale kdyz vyjedes par nadrzi a prubezne se budes divat na rucicku, tak priblizne budes vedet, kolik km mas najeto a kde ma byt rucka. Ja treba ujedu pres 100km, nez mi klesne na 1 neboli plnou nadrz, po 400km ji mam na 1/2, po 730km kdyz vetsinou jezdim tankovat, ji mam asi v pulce pred prvni carkou.
Napsal: 29.06.2006 22:01
od Foqus
Mám benzíňák a je to podobný, taky mě překvapilo, že jsem ujel víc jak 100km a ručička furt na plný nádrži, pak hop a během pár jízd na polovině a pak zas pomalu klesá - čili dle ručičky se nelze řídit, jak již bylo řečeno..
Napsal: 30.06.2006 14:30
od ondora
Souhlasím s Foqusem-také to sleduji od tankování do tankování. Trojčlenku zatím zvládám. A také,pokud máš denní počítadlo vždy vynulované od tankování, tak předběžně víš(podle stylu jízdy, klima atd.) kolik ujedeš km. A teoreticky nemusíš mít kontrolku, ale s ní je to lepší, to nepopírám.
Napsal: 30.06.2006 15:03
od Foqus
jo jo, ale přiznám, že dokud jsem si nevydělával, tak takovýto způsob tankování (vždy na max) byl pro mě jen utopií - bral jsem i za padesát

jen aby ručička aspoň tolik netlačila na zarážku u nuly
Socka jedna...
Napsal: 30.06.2006 15:03
od Foqus
jo jo, ale přiznám, že dokud jsem si nevydělával, tak takovýto způsob tankování (vždy na max) byl pro mě jen utopií - bral jsem i za padesát

jen aby ručička aspoň tolik netlačila na zarážku u nuly
Socka jedna...
Napsal: 30.06.2006 15:07
od Tad
Já mám takovej šikovnej prográmek do telefonu (nokia 6230i) kam se každé tankování zapíše a on dělá statistiku: průměrnej dojezd na nádrž, cena za 1km, spotřeba na 100km, další tankování v kolika km atd. fakt super, jestli má někdo zájem můžu zaslat mailem myslim že by to mohlo běžet na všech nokiích series N40
Napsal: 30.06.2006 15:54
od mar_tin
posli mi to prosim...
diky

Napsal: 30.06.2006 17:26
od pelen
Ahmed píše:Mozna bude lepsi tankovat az do druheho vypnuti pistole, .... Ja treba ujedu pres 100km, nez mi klesne na 1 neboli plnou nadrz, po 400km ji mam na 1/2, po 730km kdyz vetsinou jezdim tankovat, ji mam asi v pulce pred prvni carkou.
Tankuji jen do prvního vypnutí, nemám ale pistoli otevřenou naplno. Také najedu více než 100km než se začne ručičika pohybovat směrem dolů z plné nádrže, ve 3/4 mám 300 a více, v 1/4 700 a více, to jdu také tankovat.
Napsal: 30.06.2006 17:43
od Stenly
Já tankuju podle denního počítadla, které při tankování nuluju. Dělal jsem to i u feldy a vpohodě. To že se ručka palivoměru hne cca po 100km bych neviděl za závadu, to snad dělá většina aut, alespoň je to má zkušenost.
Na spotřebu mám jednoduchou excelovskou tabulku. Někde na netu se dá stáhnout i něco profesionálnějšího, ale řídím se heslem, že v jednoduchosti je genialita.
-------------------------------
fábia 1,2HTP 47kW služební (bez výběru)
felda 1,3 combi --> FoFo 1,6 combi 01