dlouha doba startovaní

Uživatelský avatar
gti14
Nováček
Nováček
Příspěvky: 56
Registrován: 22.08.2008 18:59
Bydliště: Louny

dlouha doba startovaní

Příspěvek od gti14 » 28.12.2008 07:37

Ahoj vsem Mam problem s startovanim,bezne mi to startuje v pohode na poprve ,ale kdyz to nevyjde tak na podruhe motor toci naprazdno asi 5-6s i dééle a az pak naskoci+ke konci startovaní jak motor naskoci se mi zda ze jsou slyset trosku ventily(ale ty ventily jsou obcas slyset i kdyz to chytne napoprve)Ze by to bylo tim jak se motor uchlasta nebo necim takovým?Nevite kde by mohl byt problem?Diky
Ford Focus Combi 1.6 r.v.2000
Obrázek

Uživatelský avatar
milford
Junior
Junior
Příspěvky: 245
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Prostějov

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od milford » 30.12.2008 16:23

Sem tam se mi to stane taky.Chytne na drc,ale hned to chcípne.Pokud startuju hned,tak to točí chvilku na prázdno než to chytne,ale pokud to zapnu a nechám pozhasínat kontrolky + nějakou tu vtřenu,tak naskočí hned.Zatím to neřeším,jelikož se to stalo opravdu párkrát.
kombi 1,6 74 kW GHIA, 99, modrá metalíza
Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od Hurvajs » 15.10.2009 14:20

Mám úplně stejný problém. Vysledoval jsem ale, že se mi to stává jen při teplotách + - 5st. kolem 0. Pokud je tepleji nebo chladněji, motor chytne na cvrnknutí a už nechcípne. Pokud je ale dejme tomu od těch -5 do + 5, motor chytne ne cvrnknutí ale ihned zase chcípne. Při druhé startu už trvá třeba 5s než chytne. Podotýkám, že vždy než začnu startovat, počkám až zhasnou všechny kontrolky. Už jsem zkoušel zapnout klíček i 2x než začnu startovat, aby čerpadlo natlačilo víc benzínu, ale nepomohlo to. Musí to mít jednoznačně souvislost s tou teplotou. Neřešil už jste to někdo? :cry:
Když jsem ráno měl pocit, že to zase nechytne napoprvé, zkoušel jsem i to, že jsem začal startovat a nepustil jsem klíček ihned po chytnutí, ale držel jsem ho dál a stejně jsem slyšel jak po tom, co motor ihned naskočil zase zabral startér, protože motor chcípnul. Ve výsledku auto tímto způsobem chytlo rychleji, než při běžné variantě startování, ale to asi jen díky tomu, že jsem vlastně nenechal motor úplně zastavit a točil s ním dál a tudíž chytl podruhé rychleji. :| Myslíte, že by něco mohla ukázat diagnostika? :?:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Dalis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 04.01.2009 20:43
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od Dalis » 15.10.2009 15:33

studený motor startuju se sešláplou spojkou, jinak mi to většinou po nastart. zdechne. Je cítit když pak pouštím spojku jak to dostává větší odpor, a auto se trošku roztřese. A taky mi to dělá takové kolísavé hůů hůů na volnoběh. Teplý motor už pak napoprve i bez spojky.
focus combi mk3, 2013, 1.0 ecoboost 92kW, lunar sky (šedá:)

Uživatelský avatar
roman.svatos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10.07.2009 23:28
Kontaktovat uživatele:

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od roman.svatos » 16.10.2009 22:26

Dalis píše:studený motor startuju se sešláplou spojkou, jinak mi to většinou po nastart. zdechne. Je cítit když pak pouštím spojku jak to dostává větší odpor, a auto se trošku roztřese. A taky mi to dělá takové kolísavé hůů hůů na volnoběh. Teplý motor už pak napoprve i bez spojky.
Já vždy startuju s vyšláplou spojkou. Myslím si, že tak je to lepší, ne?

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od richisan » 17.10.2009 01:05

Dalis píše:A taky mi to dělá takové kolísavé hůů hůů na volnoběh.
Mozno tam maš nejaku sovu :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Dalis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 126
Registrován: 04.01.2009 20:43
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od Dalis » 18.10.2009 10:14

r.svatos:
v manualu se píše "sešlápněte plně spojkový pedál a nastartujte.." pro studený i teplý, takže OK
richisan:
přesně :!: ale nehoukaj mi v mazutu, ale v benálu asi...heh :P
focus combi mk3, 2013, 1.0 ecoboost 92kW, lunar sky (šedá:)

FeroFord
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 23.08.2009 23:32

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od FeroFord » 29.10.2009 21:53

Môj 1,8 benzín tiež sem ta štrajkuje....teraz ako sa ochladilo.
Naštartujem síce v pohode na prvú šupu, ale keď pridám tak to zdochne. Tiež ak sa hneď začnem rozbiehať.
Zatiaľ vždy pomohlo počkať dajakých 30 sekúnd a potom no problem.
FFII 1,8 Duratec (125k), TitanX, 2008, Hatchback, SeaGray

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od Hurvajs » 29.10.2009 22:21

Re: FeroFord
To je ono, přesně to samé to dělá i mně. Kdyby jsi náhodou přišel na to, čím to je, napiš to sem. :wink: Dík :)
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
pm812940
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07.07.2008 17:10
Bydliště: Olomouc

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od pm812940 » 10.02.2010 14:20

Mám ten samý nebo hodně podobný problém. Dlouho točí startér než naskočí motor. Jsou jenom dvě situace, kdy motor naskočí na "první drc". 1) hned po tom co ho vypnu, 2) když je auto odstavený tak dva dny (a nejlépe v mrazu). Zatím na to v žádném servisu nebyli schopni přijít. Takže kdyby někoho něco napadlo, tak budu rád za tipa. FF 1,6 r.v. 2001.
Ford Focus 2001 - 1.6 - 74 kW 5/2001

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od petulak » 10.02.2010 19:15

Ahoj--Jestli ti ještě nikdy tohle nedělalo,tak zkus se podívat na pal. čerpadlo. Dále je možný vadný snímač teploty motoru. Tady hraje při studeném startu moc veličin. Snímač spojk. pedálu,-snímač polohy vzduch. klapky, snímač NTC, . I volnob. ventil.Podle mě,si myslím,že je to na tom voln. vent. ŘJ-totiž akceptuje momentální teplotu motoru, ta jest ¨¨0¨¨ , pak vysílá množství paliva, předstihu. Lamda sonda také. Je toho moc! Dále už mě nic nenapadá.


FF-1.8-ZETEC-SPORT
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
pm812940
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07.07.2008 17:10
Bydliště: Olomouc

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od pm812940 » 10.02.2010 19:43

petulak píše:Ahoj--Jestli ti ještě nikdy tohle nedělalo,tak zkus se podívat na pal. čerpadlo. Dále je možný vadný snímač teploty motoru. Tady hraje při studeném startu moc veličin. Snímač spojk. pedálu,-snímač polohy vzduch. klapky, snímač NTC, . I volnob. ventil.Podle mě,si myslím,že je to na tom voln. vent. ŘJ-totiž akceptuje momentální teplotu motoru, ta jest ¨¨0¨¨ , pak vysílá množství paliva, předstihu. Lamda sonda také. Je toho moc! Dále už mě nic nenapadá.


FF-1.8-ZETEC-SPORT
Volnoběžný ventil jinak problém nedělá. Otáčky na volnoběh nekolísají, po vyřazení plynule spadnou a drží. Dělá mi to necelé dva roky. Náběh byl postupný. Ne že by to přišlo ze dne na den.
Ford Focus 2001 - 1.6 - 74 kW 5/2001

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od petulak » 10.02.2010 20:39

A co svíčky? Fokusy jsou na tom velmi náchylné. Tady je i možné ubytek komprese. Nejlepší by pak bylo to dát na diagnos. Ale zkoušet se má všechno v našich znalostí, než pujdeš s tím do servizu. Peněz nemámé nazbyt. ŽE!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
pm812940
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 07.07.2008 17:10
Bydliště: Olomouc

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od pm812940 » 11.02.2010 07:30

petulak píše:A co svíčky? Fokusy jsou na tom velmi náchylné. Tady je i možné ubytek komprese. Nejlepší by pak bylo to dát na diagnos. Ale zkoušet se má všechno v našich znalostí, než pujdeš s tím do servizu. Peněz nemámé nazbyt. ŽE!

Ano, ano - peněz není nazbyt. A že jich ten prevít už sežral 8O . Svíčky jsou vyměněné, včt. káblů. Na diagnostice to bylo vícekrát (u různých servisů) než já u doktora. Další pokus je odpoledne, protože jsem potřeboval ještě pár "drobností", tak na to zkusí mrknout (snad jim vyjde čas, protože k večeru jim to musím vzít). Být 4 dny bez auta, když ho potřebujeme na dojíždění do práce, je mor.
Ford Focus 2001 - 1.6 - 74 kW 5/2001

Uživatelský avatar
Petrucianni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov

Re: dlouha doba startovaní

Příspěvek od Petrucianni » 18.02.2010 22:11

Mám naprosto ten samý problém. S tím, že to trvá už cca rok, a poslední dobou je po startu cítit benzín. Čerpadlo palivo tlačí, teda aspoň je slyšet, takže problém s ním vylučuju, volnoběžný ventil taky, protože auto drží otáčky, nechcípá. Startuju pouze s plynem a nastartuju na drc jen tehdy, pokud motor vypnu a ihned jej nastartuji a nebo když byly mrazy a auto stálo cca 1 den a víc volně a nejel jsem s ním. Chystám se vyměnit palivový filtr, ale mám pocit, že to budou jen vyhozené penízky.
Ford Focus 1.6 16V, 74kW, r.v. 2001
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů