Stránka 1 z 2
jak z auta
Napsal: 21.06.2006 11:37
od MaPa
Mám dotaz asi trochu netradiční a zatím ryze teoretický.
Jak se člověk dostane z auta když jsou třeba po bouračce dveře zablokovaný (nejdou otevřít), skrz čelní sklo to nejde a máte možnost jen bočními okýnky, ale na nich jsou bezpečnostní folie.
Jde mi o to, že když bezpečnostní folie dokáže zabránit vniknutí do vozidla tak jestli v případě nehody naopak nestojí cestující život. Jde se dostat přes taková skla ven? A jak?
Napsal: 21.06.2006 18:14
od pelen
Auto má obvykle 4 stahovací okna ve dveřích. Tak jednoduše ty, co půjdou stáhnout, tak stáhnu, ne?
Napsal: 21.06.2006 19:12
od PILOT007
Je to asi určitě v některých případech hodně těžké.Zvlášť,když je člověk navíc zraněný,pak jedině,když to nejde jinak---HASIČI a hydr. nůžky... .
Ale souhlasím,zkusit stáhnout jiné okno pokud půjde,nebo jinými dveřmi vylézt ven. V krajním případě by snad mělo jít-to sklo rozbít něčím podobným jako byly ty kladívka v autobusech,nebo se dají sehnat takové, kdy je v baterce na svícení integrované to kladívko na sklo a nůž na pásy.Společně s hasicím sprejem to vozím.Je to určitě lepší jen vozit a nemuset to nikdy použít.
Napsal: 21.06.2006 20:36
od Zakus
Zajímavá debata - jednu takovou bouračku mám za sebou a řeknu vám hledat jak stáhnout okýnko........

to je úsměvné. Seděl jsem tenkrát jako spolujezdec a po smyku jsem šli do škarpy a pak zpátky na silnici asi 3x přez boudu (dle svědků) a zůstali jsme na střeše. Chlapi nakonec vylezli a mě jak na potvoru nešel rozepnout pás. Tak si vysím hlavou dolů, hraje rádio a diesel pěkně klape

. Všichni křičí pryč páááč to bouchne a ty nemůžeš vůbec nic. Nakonec se kámoš vrátil a nohou pás rozepl.
Dopadlo to dobře kromě pár řezných ran (já od střešního okna) se nikomu nic nestalo. Peugeot 205 na odpis.
A ještě jeden tokovej postřeh. Kámoš co seděl vzadu a nebyl připoutaný, seděl po skončení kolotoče na zadku, takže tam byl asi jako v pračce. Od tý doby slavím narozeniny 2x do roka

. Stalo se to v 91.
Napsal: 21.06.2006 20:50
od petulka
Docela dobrý, měli jste kliku

My to vzali čelně do stromu ve Š 100 zelené barvy,obsah 0,992

Asi v 50 - 60 km/h No ale druhý narozky teda rozhodně neslavím.Lepší na to zapomenout. Mám i foto od strýca kámoše, co řídil..... Máte-li zájem pokusím se je sem nějak dostat...
Napsal: 21.06.2006 21:02
od pelen
PILOT007 píše:...V krajním případě by snad mělo jít-to sklo rozbít něčím podobným jako byly ty kladívka v autobusech,nebo se dají sehnat takové, kdy je v baterce na svícení integrované to kladívko na sklo a nůž na pásy.Společně s hasicím sprejem to vozím.Je to určitě lepší jen vozit a nemuset to nikdy použít.
A kde to vozíš ? Někde po ruce nebo v kufru schované ?
Napsal: 21.06.2006 22:50
od Ahmed
Podle crash testu se u Fofo nestalo, ze by dvere nesly otevrit, bud se vylomily samy narazem, nebo sly otevrit rucne. Stejne pokud visis hlavou dolu na pasu, tak tezko najdes kladivko na rozbiti okna a pesti to okno nerozbijes.
Napsal: 21.06.2006 23:22
od Jasio
Taky mám jednu historku. Jel jsem v parném létě kousek za slovenskými hranicemí kolem vápenky. To bych nevěřil co to spadaný vápno udělá na cestě po dešti. Klouzačka jak v únoru. Při cestě dolů neřízený smyk a skončil jsem pod kopcem na boku v hluboký jámě. Když jsme se vycourali ven, tak přímo nad jámou stála obří cedule "ODTAHOVÁ SLUŽBA" i s telefonním číslem. Vyběhl jsem na kopec, abych varoval ostatní klouzající auta než přijeli osadníci s traktorem a vyprostili auto ven. Prý tam skoro jednou denně nějaké auto spadne. Dobrý kšeft pro odtahovku v Trenčíně.

Napsal: 22.06.2006 05:37
od No1
Jen pribeh z praxe, abyste slepe neverili crash testum. Delam ve firme, ktera vyrabi plastove dily pro nektere automobikly (WV koncern, BMW, Opel.. Ford ne). Pro skodovku jsme do "nove" Octavie delali (a jeste delame) vnitrni klicky na otevirani dveri. Jenze ze zacatku mel nas subdodavatel obrovske problemy s galvanovanim a tak se ve skodovce rozhodli davat tam po dobu nezbytne nutnou kovove klicky, kterych mel par vyrobenych. Jenze prave kvuli crash testum museli prejit na plastkove klicky. Takze kdyby nekdo udelal crash test bocniho narazu do dveri, tak tyhle verze neprojdou.
Protoze pri bocnim narazu se ta kovova klicka, diky sve velke hmotnosti, vymrsti a otevre zamek. A to je problem, protoze vsechny deformacni zony funguji jen v pripade, ze auto je jako celek - pokud jsou otevrene dvere, nemohou nijak menit energii narazu na deformaci (na to jsou prilis male a de facto neupevnene), ale proste premeni energii narazu na pohybovou.
Ale to je skodovka - Ford nic takoveho urcite nedela.
Zdenek
škoda
Napsal: 22.06.2006 08:22
od MaPa
Jen někteří pochopili co jsem měl na mysli a začali řešit jiné způsoby případně totální kraviny
Sám jsem při jedné své havárce skončil částečně na střeše a částečně na boku takže jedna strana auta (ta u mě - řidiče) byla nepoužitelná pro výlez a střešní okýnko také ne. Navíc vahou motoru se auto sklopilo částečně na předek a i díky blbému terénu by výlez čelním oknem nebyl možný. Tudíž zbývala strana spolujezdcova. Pás jsem měl také zablokovaný, ale podařilo se mi ho ač jsem byl v šoku nakonec otevřít.
No a teď nastal malý problém jak ven.
Zkuste si otevřít dveře proti gravitaci. Jsou kurevsky těžký navíc byla mírně zkřivená karoserie a tudíž šly ještě hůře otevřít. Jo a to jsem zapomněl. Nárazem se nějak uvolnil jeden kabel na baterce a tak elektrická okýnka nešla stahovat (jo elektrika je dobrá když funguje, ale když ne tak jde o život...).
Jak jste se asi dovtípili tak jsem to přežil

podařilo se mi nakonec stěží otevřít ty dveře.
Proto tu řeším to jak se dostat z vozu přes zavřená okna na nichž jsou bezpečnostní/kouřové fólie!!!
Tohle pochopí asi jen lidé co měli bouračku a těžko se dostávali z auta (navíc já jako klaustrofobik jsem se v mírně pomačkaném autě (vnitřní prostor se jaksi ještě více zmenšil

) se zablokovaným pásem a hlavou dolů necítil zrovna ve své kůži

). Ostatní jsou jen teoretici, jejichž rady v krizové situaci nejsou moc k použití.
Tím je ale nechci nijak urážet. Jen prostě člověk pak jedná jinak. A já od té doby jezdím už jen podle předpisů a tolik neblbnu.
Takže zkuste mi prosím poradit znovu. Díky moc.
Re: škoda
Napsal: 22.06.2006 09:00
od sidik
MaPa píše:Nárazem se nějak uvolnil jeden kabel na baterce a tak elektrická okýnka nešla stahovat (jo elektrika je dobrá když funguje, ale když ne tak jde o život...).
Osobně bych si nedělal velké iluze o tom, že po takovémhle nárazu, kdy už dost zapracovaly deformační zóny a kastle se pokřivila, tak že by šla ta okénka stáhnout, i kdyby byla na kličku. Šance, že se ten mechanismus zablokuje, je asi docela velká.
Napsal: 22.06.2006 10:58
od hape
Rada je prostá: když máš tak velké obavy, nedávej si folie !!! Buď chceš mít auto pěkné na pohled, nebo z něj lépe vylezt v případě bouračky. Co jiného chceš poradit, když sam už automaticky píšeš, že předkem to nepůjde, dveře nepůjdou otevřít atd. Podle mě nelze naplánovat jak z havárky jež než se stane. To je jako kdyby jsi chtěl vědět, co uděláš, až se budeš topit.
Napsal: 22.06.2006 11:44
od MaPa
hape píše:Rada je prostá: když máš tak velké obavy, nedávej si folie !!! Buď chceš mít auto pěkné na pohled, nebo z něj lépe vylezt v případě bouračky. Co jiného chceš poradit, když sam už automaticky píšeš, že předkem to nepůjde, dveře nepůjdou otevřít atd. Podle mě nelze naplánovat jak z havárky jež než se stane. To je jako kdyby jsi chtěl vědět, co uděláš, až se budeš topit.
to hape:
V tom co jsi napsal s tebou musím souhlasit. Je pravda, že to co píšu jde tak vlastně proti sobě. Proto mě zajímalo, jestli ty fólie jde nějak narušit, či jestli jsou konstruovány tak, že zachytí náraz jen z jedné strany a z té druhé jsou nějakým způsobem rozbitné. Nebo jestli na to použít to kladívko jako bylo v autobusech atd.
Mohl jsem svůj dotaz napsat trochu jinak, aby byl pochopitelný pro každého, ale chtěl jsem k tomu dodat holt i to kdy se ti to může stát.
To je to samé jako s pásy. Když se převrátíš tak si do nich tlačíš a nejdou moc dobře odepnout nedej bože aby se ještě zablokovaly. Jenže na to je dobré s sebou v autě vozit takový ten vytahovací pracovní nůž (myslím ten co se dá odlamovat - jeho název bohužel neznám). Prostě ho máš přilepený v boční kapse u řidiče i spolujezdce takže v případě nouze víš kam sáhnout a jak se z toho dostat.
Napsal: 22.06.2006 13:07
od Zakus
U nás se tomu říká "perořízek" a v autě ho mám.

Napsal: 22.06.2006 13:18
od MaPa
to Zakus:
díky. teď kdyby ho ještě někdo vyráběl v kombinaci s tím autobusovým kladívkem
