Stránka 1 z 1

Napětí v palubní síti

Napsal: 04.06.2006 14:59
od kybos
Po nastartování mám v palubní síti 13,4V, což se mi zdá málo, přece jenom bych "uvítal" napětí přes 14V. Těch 13,4 ale skoro nekolísá bez ohledu na otáčky, odběr, dobu jetí apod. takže ve "výrobě" elektřiny snad problém nebude.

Ve feldě jsem nízké napětí řešil zařazením diody mezi regulátor a alternátor (jsou to součástky zvlášť propojené vodičem, regulátor má nastavené napětí natvrdo). O FF jsem četl, že cílové napětí je řešeno nějakým sofistikovanějším způsobem. Může někdo naznačit v čem tkví problém nízkého napětí?

Napsal: 04.06.2006 15:07
od foki
kde to je merene? bracha ma na altiku 14,3 V kdyz zapne klimu , svetla , radio vytapeni okna tak tam má 12,6 V . ale dobiji a jezdi .

Napsal: 04.06.2006 17:09
od pelen
Nejjednodušší je měřit napětí na baterii. Mrkni na téma "baterie".
13,4V je opravdu málo, pokud to není měřeno při velkém zatížení. Dobíjení baterie v zimě bude nedostatečné.