Filtr pev.částic tdci+emise od str162
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 12.10.2010 19:31
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Dakujem uz som si to aj ja vytlacila, takze nekupujem. Mozete mi poradit ktore motory by som mala hladat? ci sa radsej orientovat na benzin?
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Pokud diesel tak 1,6 66kW nebo 1,8 85kW - ty jsou u rocniku do 2009 bez DPF.66kW motor je od koncerunu PSA a je hlinikovy, rychleji se zahriva, 1,8kW je zase silnejsi, vykonenjsi a puvod ma od Fordu. Je ovsem tezsi litinovy a pomaleji se v zime zahriva a ma cca o litr vyssi spotrebu nez 1,6.
Benzin je v celku jedno jaky zvolis, u FFII jsou vsechny bez turba a nekomplikovane. Spis by ses mela rozhodnout, zda diesel nebo benzin. Pokud budes jezdit prevazne kratsi trasy do 10km tak je lepsi benzin, diesel treba v zime nezahrejes. Stejne tak pokud budes jezdit do 20tis. km rocne tak se diesel nemusi vyplatit, protoze je to komplikovanejsi motor a pokud se ti pokazi turbo, vstriky tak to stoji hodne penez a smazne se ti rozdil v cene paliva. Navic spotreba treba u 1,8 TDCi je jen v prumeru o litr nizsi nez u 1,6 74kW benzinu.
Ja si ale vybral diesel, protoze mi vyhovuje svou charakteristikou prubehu kroutaku, kdy se mi s nim prijemneji jezdi a taky jezdim prevazne delsi trasy. Rocni najezd mam cca 20tis. km.
Benzin je v celku jedno jaky zvolis, u FFII jsou vsechny bez turba a nekomplikovane. Spis by ses mela rozhodnout, zda diesel nebo benzin. Pokud budes jezdit prevazne kratsi trasy do 10km tak je lepsi benzin, diesel treba v zime nezahrejes. Stejne tak pokud budes jezdit do 20tis. km rocne tak se diesel nemusi vyplatit, protoze je to komplikovanejsi motor a pokud se ti pokazi turbo, vstriky tak to stoji hodne penez a smazne se ti rozdil v cene paliva. Navic spotreba treba u 1,8 TDCi je jen v prumeru o litr nizsi nez u 1,6 74kW benzinu.
Ja si ale vybral diesel, protoze mi vyhovuje svou charakteristikou prubehu kroutaku, kdy se mi s nim prijemneji jezdi a taky jezdim prevazne delsi trasy. Rocni najezd mam cca 20tis. km.
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Trefa Komi - tvoje pozorné zrakové ústrojenstvo postrehlo neodškriepiteľný fakt.Komi píše:fotka predajcu staci, netreba dalsiu...je to 80kW s Euro IV teda s DPF - kedze ma dole na celnom skle zelenu nalepku nemecku potvrdzujucu Euro IV, ale zalezi aj v akom je stave a na druhej strane zasa na ake jazdy to bude hlavne urcene - do mesta radsej nie
Zalená nálepka naozaj oprávňuje pre vjazd do centier nemeckých veľkomiest - teda EURO 4!!!!
Zvyšok je na rozhodnutí potenciálnej kupujúcej...tak sa rozhodni správne...

Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
To: MirkaZ - Raada to zadefinoval celkom presne...
Aké dlhé jazdy budeš mať v prevažnej miere - napríklad denne do práce autom jazdy okolo 10km, alebo väčšina jázd po meste s deťmi do školy a podobne - tak jednoznačne (ak nie si "diagnóza diesel" ako my poniektorí
) - tak benzín.
Predpokladaný ročný nájazd km okolo 10-15.000km - tiež hovorí v prospech benzínu.
Ak viac - ponúka sa voľba motora spaľujúceho naftu.
Ak sa voľba prikláňa k slovku nafta - a "máme radi citeľné zrýchlenie a záťah motora" - predsa len 80kW v 1.6TDCi alebo 85kW v 1.8TDCi - s ťažším predkom a výrazne letargickým náhrevom motora v zime - z čoho plynú obmedzenia pre "čerpanie" výkonu z motora v teplotných oblastiach prevádzky motora pod nominálnu prevádzkovú teplotu.... Hoci ani 1.6TDCi nie je práve šampión v rezkom ohreve.
Ak je ambíciou "iba" plynulá a bezpečná jazda - v pohode postačí 66kilowattová jednašestka TDCI.
Domnievam sa...
PS: Známy včera kúpil C-Max 1.6TDCi 80kW vyrobený 05/2007 a je bez DPF.
Takže dá sa nájsť i "bezdépéfkový" exemplár...
Chce to only trpezlivosť...nothing else. 
Aké dlhé jazdy budeš mať v prevažnej miere - napríklad denne do práce autom jazdy okolo 10km, alebo väčšina jázd po meste s deťmi do školy a podobne - tak jednoznačne (ak nie si "diagnóza diesel" ako my poniektorí

Predpokladaný ročný nájazd km okolo 10-15.000km - tiež hovorí v prospech benzínu.
Ak viac - ponúka sa voľba motora spaľujúceho naftu.
Ak sa voľba prikláňa k slovku nafta - a "máme radi citeľné zrýchlenie a záťah motora" - predsa len 80kW v 1.6TDCi alebo 85kW v 1.8TDCi - s ťažším predkom a výrazne letargickým náhrevom motora v zime - z čoho plynú obmedzenia pre "čerpanie" výkonu z motora v teplotných oblastiach prevádzky motora pod nominálnu prevádzkovú teplotu.... Hoci ani 1.6TDCi nie je práve šampión v rezkom ohreve.
Ak je ambíciou "iba" plynulá a bezpečná jazda - v pohode postačí 66kilowattová jednašestka TDCI.
Domnievam sa...

PS: Známy včera kúpil C-Max 1.6TDCi 80kW vyrobený 05/2007 a je bez DPF.
Takže dá sa nájsť i "bezdépéfkový" exemplár...


Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 13.10.2010 14:47, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 12.10.2010 19:31
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
no tak som auto odmietla, aj sa spytal preco -aj som bola murda (vdaka Vam), vyjadril sa tak, ze je to blbost a ze bez toho by ma ani do Viedne nepustili, ale tak som sa vyjadrila, ze sa celkovo bojim do toho ist....takze nie. Inak volala som aj do fordu (BB)a vraveli, ze pripadna vymena stoji 1300 eur!!!!
mam presne do roboty asi 10 km a sem-tam dlhsie trasy 200-300 km, takze si asi zvolim benzin, len je ich dost malo, mam pocit, ze sa ponukaju len diesle
este raz velka vdaka
mam presne do roboty asi 10 km a sem-tam dlhsie trasy 200-300 km, takze si asi zvolim benzin, len je ich dost malo, mam pocit, ze sa ponukaju len diesle
este raz velka vdaka
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Tak prajem šťastnú ruku pri výbere a trochu šťasteny i pomimo a potom už iba spokojné a bezporuchové jazdenie...a kochanie sa krajinou naokolo.
Ale nie štýlom doktora z filmu: "Vesničko má středisková"

Ale nie štýlom doktora z filmu: "Vesničko má středisková"




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Raada ta spotřeba je přímo úměrná provozu dá se jet i za 5,5 svižně z Hluboké se mi to povedlo.Město bohužel tu spotřebu o litr zvedá,ale nemyslím,že benzín bude jezdit jen o litr více spíš 1,5 až 2 leda,že by si jezdil defense run.Pokud alespoň polovina cestování je dálnice tak diesel only.Dodělat el.příhřev a jedem i v zimě,ale mě to topí hodně rychle v noci sem ujel tři kilometry a už mi fouká teplý vzduch 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
No to ja svizne na okreskach pojedu tak za 4-4,5litru. Ovsem na celou nadrz to bude kolem 5 litru. Proto si myslim, ze vzdy budu tak litr pod 1,8 a 66kW verze se tam vejde urcite, protoze nema ten silenej spunt ve vyfuku. Ma ji kamarad taky v kombiku a je na spotrebe tak o 0,2litru nize nez ja pri podobne skladbe jizd a rychlosti pohybu.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Daň za objem a větší kola a stáří motoru,ale ten rozdíl je nic připočítejsi svůj servis za cer a dpf a si v mínusu
Na mě nekoukej já jezdím příliš krátké trasy zdůvodu změny zaměstnání.

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Croog
- Nováček
- Příspěvky: 165
- Registrován: 27.12.2009 00:39
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Prohlížel jsem teď dva Focusy 2.0TDCI - oba s DFP. Jeden z nich měl výfuk zevnitř čistý, druhý černý od sazí. Znamená to v tom druhém případě, že je nějaký problém s motorem, resp. s DFP?
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther
- Radegast
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Pokud je to černé od sazí, tak na 100% to auto již filtr nemá - to znamená, že ho některý z majitelů nechal odstranit 

FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


- Croog
- Nováček
- Příspěvky: 165
- Registrován: 27.12.2009 00:39
- Bydliště: Praha
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Hmm.. to je zajímavé, současnému majiteli jsem uvěřil, že nic z autem kromě garančky nedělal, tak že by si to nechali vyndat ještě v německu?
Dá se to nějak poznat, že je to opravdu vyhozené? Mám to auto nafocené ze všech možných i nemožných úhlů.

Dá se to nějak poznat, že je to opravdu vyhozené? Mám to auto nafocené ze všech možných i nemožných úhlů.
Ford Focus Kombi Ghia 2006 2.0 TDCi, Black Panther
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Pokud DPF nemá,tak můžeš být jenom rád,zjistit se to dá ne diagnostice,nebo podle vinka.Croog píše:Hmm.. to je zajímavé, současnému majiteli jsem uvěřil, že nic z autem kromě garančky nedělal, tak že by si to nechali vyndat ještě v německu?![]()
Dá se to nějak poznat, že je to opravdu vyhozené? Mám to auto nafocené ze všech možných i nemožných úhlů.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
Ale zistil by to iba človek čo robí úpravy SW pri odstraňovaní DPF - niekto ako pan Reckziegel.pavel28 píše:Pokud DPF nemá,tak můžeš být jenom rád,zjistit se to dá ne diagnostice,nebo podle vinka.Croog píše:Hmm.. to je zajímavé, současnému majiteli jsem uvěřil, že nic z autem kromě garančky nedělal, tak že by si to nechali vyndat ještě v německu?![]()
Dá se to nějak poznat, že je to opravdu vyhozené? Mám to auto nafocené ze všech možných i nemožných úhlů.
V servise nezistia nič(asi tak v 98-99% prípadov) - potvrdil resp. povedal mi to aj pan Reckziegel.
Niekto od neho bol s tým vo forde a povedal že je vypitvaný..a oni že nie, nie je nový




V tých úrovniach SW sa bežný servisák nikdy nepohybuje...tak to ani nemá šancu rozpoznať.
Väčšina z nich je schopná prečítať pamäť závad a ešte zopár jednoduchších úkonov..ale tým je ich "repertoár" na konci...
Dobre si spomínam na mladíčka čo mi robil diagnostiku keď mi DPF tresol motor do núdzáku...po cesta z BA v NR...v niektorých úrovniach menu som ho navádzal ja...ked a čo ešte chcem vidieť...a to som na Fordí SW nemal nikdy žiadne skutočné školenie...a nikdy ani na žiadny iný.
Ak si fotil aj pod plastovým krytom motora - teda po jeho demontáži - a nafotil by si zopár detailov DPF - tak je možné rozpoznať či je na telese DPF dodatočný zvar po jeho rozrezaní...
Pri takomto dajakom pohľade:
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
/ale pod tým tepelným štítom/a zvar je tu:
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
Môže byť iba tam - medzi oxidačným katalyzátorom a keramikou DPF.
Vzhľadom k tvaru telesa DPF by zvar mohol teoreticky ešte celkom dolu - ale tam je zvárať komplikovanejšie...


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi
mam obavy ze ide o 2,0 cize ten ma DPF solo a vidno ho asi lahsie spod auta ako pod plastovym krytom motora...fotky tu uz tiez niekde su....a tam bude aj mensi rozdiel ceny filtra a jeho vykuchania...ak je vykuchany tak tak isto zvar by malo byt vidiet ako aj na 1,6....
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů