To máš pravdu, v době kdy se využívala dálnice kolem Zagrebu po Karlovac a dál se jelo přes Plitvické jezera, to byl horor. Kolony autobusů, nedalo se i hodinu předjet a vždy pršelo Ale po otevření dálnice se po této cestě jezdilo super. Hlavně v úseku Knin - Sninj, dlouhé táhlé úseky kolem jezera Peručko, sem tam zatáčka, pěkná cesta, kde se dalo bez policajtu jet i 140. V počátku otevření dálnice a hlavně zprovoznění jen jedné části tubusu tunelu pro oba směry, vznikaly takové kolony a zácpy, že po staré jsem byl ve Splitu rychleji než po dálnici, i s přestávkama na horských odpočívadlech. Policajti se přesunuli na dálniční omezení a prudili tam. To byla nejlepší éra cestování do Chorvatska a za levno. Kdo se chce s dětma po cestě kochat okolní přírodou ,cestou přes den, i v této době tuto trasu doporučuji. Ono ve velkém provozu na dálnici se mnoho nenažene a ta suma za ní není adekvátní k ušetřenému času, to je pak lepší za tu ušetřenou sumu a méně nervů posedět večer u vína a rybích specialit.
Pro porovnání, veškeré poplatky ČR - Řecko- Soluň 1380km , vyjdou levněji než ČR- Dubrovník1100km, Apartmán pro 4 členou rodinu , vyjde na 12 dnů o 2000 - 3000 Kč levněji, než v Chorvatsku na 8 dnů. Jen ta cesta se musí jet v noci,k vidění je něco kolem cesty až v Makedonii a to již jedete stejně ráno za světla a hlavně vás potěší poslední tankování před řeckou hranicí, kde mě stál benzín na naše 29,60Kč. Ve dne v Bělehradu na semaforech a hraničních přechodech se snaží za poplatek přičmoudlá verbež polízat okna, bacha, okamžitě zamknout všechny dveře a odehnat spuštěnýma stěrači, dát najevo, že není zájem.