Stránka 7 z 7

Re: Výměna zapalovacích svíček

Napsal: 02.02.2014 20:07
od foki
nevim , zatim jsem ty druhe nemel v ruce

Re: Výměna zapalovacích svíček

Napsal: 02.02.2014 20:50
od vasmen82
nejak se mi ty kody hadaji..take netusim co je FL model:-)
Podle teto nabidky(pokud to obchodnici nezmrvili)
http://www.originaldilyford.cz/focus-mk ... enzin.html
bych mel mit kod
1493001 Od: 19-07-2004 Do: 15-01-2008 1.6L Duratec-16V Ti-VCT (115/120PS)
Jenze podle Fokiho se spis hodi
1787829 Od: 03-12-2007 Do: 29-07-2011 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, (-)"RU", Bez LPG Ale ted nevim jestli bez LPG je mysleno z vyroby nebo ze se neda pouzit pro dodatecne prestavby LPG? Su z toho jelen :wallbash:

Re: Výměna zapalovacích svíček

Napsal: 10.05.2023 11:05
od DavidOb
Prohledával jsem tohle forum a nenašel, tematicky mi dotaz zapadá sem:
Etzold píše, že když se mění svíčky, má se závit namazat spešl mazadlem, ale co jsem gůglnul, tak jsem ho nenašel v množství menším než velká plechovka. Tak se chci zeptat - dá se to koupit v fakt malém (jak často asi měním svíčky...), nebo se v malém má koupit jiné (které??), anebo nemažete?

Re: Výměna zapalovacích svíček

Napsal: 10.05.2023 11:40
od Jemar
Já nemažu, ale utahuji svíčky předepsaným momentem, což není na "krev" a nemám s jejich povolením problém.

Re: Výměna zapalovacích svíček

Napsal: 10.05.2023 12:51
od jenikHK
S povolením správně utažených zapalovacích svíček problém nebývá.
Lze použít mazivo na žhavicí svíčky, např. BERU GKF01 v malém balení.
Např. zde: https://granex.cz/mazaci-tuk-beru-gkf01

Re: Výměna zapalovacích svíček

Napsal: 10.05.2023 18:25
od Marlosk
Nikdy jsem svíčky nemazal, utahoval za studena podle citu nebo předepsaného úhlu a zatím (naštěstí) vždycky povolil.

Re: Výměna zapalovacích svíček

Napsal: 14.05.2023 16:21
od DavidOb
Přátelé, děkuji za odpovědi! Svíčky jsem vyměnil, zde je mé hlášení:

Focus Mk1 (2001), benzín, 2.0L 96kW, 265 tis.

Pozorování:
Před výměnou: Ze dne na den nastala změna, předtím vše v poho jako vždycky, druhý den při rozjezdu cukání od ~1700ot/m, uklidnění někde kolem/nad 3000 (startování snadné, jako dřív). Rozsvítila se kontrolka motoru a stabilně svítila, při cukání občas i blikala. Cukání nebylo jen při stabilní jízdě, jakýkoli pokus o zrychlení nebo při zátěži do kopce, tj. plyn víc než jen na udržení rychlosti, vedl k cukání a bylo potřeba víc točit. Po výměně svíček mu to pálí jak zamlada, cukání pryč.

Výměna:
Všechny šly vymontovat snadno, zhruba stejnou silou, ale nijak přehnanou, v podstatě hned se začly točit, po několika celých otočkách už to šlo snadno bez páky, jen točit rukou nástavcem na ořechu. Sarjart, co tam kolem svíček byl, jsem ještě před vyndáním co nejvíc uvolnil a vysál vysavačem a pak ještě když byly válce otevřené, takže mi tam asi ani nic moc nenapadalo.

Nápis na starých svíčkách: Motorcraft Platinum AYFS 22F1 3K, Made in USA
Nejvíc zdevastovaná elektroda na 3. svíčce, ale i ty zbylé vykazovaly "jisté známky opotřebeni" (mezery postupně 1.95, 1.5, 2.1, 1.5 mm).
Na všech byla po víceméně celém závitu a na cca 5mm keramiky rez, v horní cca 1/3 závitu hodně, zbylé 2/3 skokově znatelně míň.
Na 1. svíčce závit celý od oleje, na 2 možná někdy byl, ale jen maličko - rez je hutnější než na 3+4, na 3+4 olej ne, na 4 rez úplně suchá, jemná a sypala se (tj. jakoby postupně zleva olej, vpravo sucho; na fotce vypadá 3 taky mastně, ale není, je suchá, jen to je fotka v jiném světle)
Na 2+3 bílý hrbolatý povlak (samozřejmě kromě místa hned nad střední elektrodou, kam jde jiskra), na 1+4 povlak taky, ale zřetelně míň.
Fajfky 4 a mírně i 3 pocákané jakoby rezatou kapalinou, všechny fajfky v čepičce na svíčce sice špinavé, ale kontakt pěkný čistý.
Do válců sice není moc vidět, ale ve všech to vypadá dost stejně, šedý až černý tak nějak jednolitě matný (asi drobně hrbolatý) povrch.
S1-4.jpg
S3 versus NOVA.jpg
VALCE1-4.jpg
fajfky.jpg

Nové svíčky ze servisu autorizovaného Fordem: Motorcraft 4M5J 12405 AA, Made in Mexico, 180 Kč + DPH = 217.80.
Závit jsem nemazal, svíčky šly snadno rukou natočit až dolů, utáhnul jsem podle manuálu 15Nm (a to ani nebylo proti ručnímu zašroubování nijak moc víc). Celá akce i s fotografováním a projížďkou trvala ani ne půl hoďky. Teď už jen vymazat záznam, aby zhasla kontrolka...

Co by mě ještě zajímalo:
1) Kde se vzala ta rez (nebo co to je - vypadá to jako jemná rez, ale třeba to je jinej sajrajt).
2) Kde se vzal olej v závitu svíčky 1, když nahoře kolem těla svíčky, co čouhá ven, žádný zjevný olej není.
3) Signalizuje stav starých svíček (+ okolí) nějaký okamžitý nebo potenciální problém?
4) Tu a tam (= ne vždycky) se při startování vyvalí oblak a brzo čoudit přestane. Copa to je? Mě se to jeví, jako kdyby se olej po vypnutí motoru protáhnul nějak do válce(ů) a pak při nastartování samozřejmě spálil do toho oblaku. Myslím, že víc v zimě než v létě, takže se mi to zdá jako by se prostě něco zimou stáhlo víc, než něco jiného a skulina se našla. Ale netahá se ho tam nijak moc, za běhu to není poznat a auto olej moc nechlastá. Jo, občas dolejváme, ale tak 1/2l za rok, možná ani ne, to mi připadá u 20 let starýho auta zcela OK. On je stejně motor tak nějak upatlanej a vždycky při delším stání nějaká kapka tady nebo tamhle ukápne, ale nijak dramaticky.


No a na závěr, výslechem svědků vyšlo najevo, že svíčky mají napáleno 150 tis. km, ale spíš ještě víc, protože tehdejší předchozí majitel je jistě neměnil těsně před prodejem a nikdo z pozdějších uživatelů se k výměně svíček nepřiznal. Takže možná i 200. Slušný výsledek, řekl bych :-)