rob45 píše:no myslim to tak ze kdyz stojim tak jde spotreba nahoru treba z 5,5 na 9 a kdyz jezdis kratkou vzdalenost tak se to nesrovna a pak to jde strasne pomalu dolu pri nulove rychlosti coz je divny jde na horu prece nepropalis 9 L na 100km jenom ze stojis to je nesmysl a pak kdyz se rozjedes ze studenym motorem jedes mesto pak zhruba 10km mimo mesto dom tak ta spotreba moc neklesne takhle myslim tu neduveryhodnost
Pokusím se to ještě vysvětlit jinak....
Vezmi to tak. Natankuješ plnou nádrž. Vynuluješ průměrnou spotřebu a pak začneš jezdit. Vyjedeš celou nádrž (řekněme 50l), přičemž najedeš 715km. Budeš mít spotřebu 7 l/km. Z toho jsi 2litry paliva propálil, když jsi stál.
Kdyby se ovšem ty 2 litry do průměrné spotřeby nezapočítávali, tak by jsi měl spotřebu 6,7l/100km.
Když to teď ale budeš počítat zpět, tak jsi měl průměrnou spotřebu 6,7l/100km, a ujel jsi 715km. Spálil jsi tím pádem 48litrů paliva. Tudíž by jsi měl mít v nádrži ještě 2 litry. Kde jsou? Hm?
Nebo...
Zkus 100km najet rychlostí 10km/h na jedničku... Budeš mít spotřebu asi tak 20l/100km. Potom zkus ujet 100km rychlostí 80km/h na pětku. Budeš mít spotřebu 4l/100km. Neboli, spotřeba se mění v závislosti na stylu jízdy (rychlost, otáčky motoru a samozřejmě spousta další faktorů, které ovšem teď nehrají roli).
Stejně tak, pokud budeš ujedeš 50km, pak bude půl hodiny stát s nastartovaným motorem a pak ujedeš dalších 50km, tak je to tvůj styl jízdy.
Průměrná spotřeba se prostě vypočítává z podílu počtu ujetých km a spáleného paliva. A když stojíš, tak to palivo prostě spaluješ, tak do průměrné spotřeby prostě musí být započítáno...