
Klepání při nerovnostech
- tapa
- Zkušený
- Příspěvky: 1089
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
- reddy5
- Nováček
- Příspěvky: 61
- Registrován: 10.06.2009 12:32
- Bydliště: Šaľa - SK
Re: Klepání při nerovnostech
caute!
mal som podobny problem, musel som vymenit tycku stabilizatora
teraz vsetko v poho 
mal som podobny problem, musel som vymenit tycku stabilizatora


Ford Focus 1.8i, 85kW, 3dv. silver
Pioneer&JBL Sound, Weitec Suspension
MAXTON Design

Pioneer&JBL Sound, Weitec Suspension
MAXTON Design

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Klepání při nerovnostech
Občas bývajú aj v háji aj gumené kotviace lôžka stabilizátora.reddy5 píše:caute!
mal som podobny problem, musel som vymenit tycku stabilizatorateraz vsetko v poho
Horné uloženia tlmičov obvykle identifikujeme tým, že zodvihneme auto a točíme rukou kolesami z jednej krajnej polohy do druhej - ak sú v háji, tak pri vytáčaní v horných uloženiach v istom okamihu rupne.
Vytlčené čapy tyčiek stabilizátora zistíme pri postupnom skúšaní vôle na nich rukou pri pomalom zdvíhaní kolesa zdvihákom - v istej polohe medzi bežnou polohou /keď je auto plne na kolesách prednej nápravy/ a zodvihnutou nápravou je ľahké rukou zistiť vôľu v čapoch tyčiek stabilizátora.
Nepohnete ňou iba ak je koleso už vo vzduchu a ani keď je už plne "položené" na kolese.
Druhá možnosť je - zodvihnuté auto - jeden človek si prstami chytí kĺb /čap/ tyčky stabilizátora teda miesto, kde skrutka čapu vychádza z telesa a druhý človek myká druhým koncom stabilizátora - ak v danom kĺbe je vôľa - jemne to je možné vycítiť na malom pohybe telesa tyčky oproti skrutke čapu, ktorá je napevno priskrutkovaná na dolnom konci o stabilizátor a hore o tlmič. Ak je daný kĺb v poriadku - prstami vymedzíme ten druhý ešte neskúšaný čap tyčky a druhý človek zasa celou silou párkrát pomyká. Potom sa to isté vyskúša na druhej strane prednej nápravy.



Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: Klepání při nerovnostech
Vyčerpávající popis!
Díky za všechny, kterým to pomůže. 


Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Klepání při nerovnostech
Snáď hej - aj keď niektoré zvukové prejavy sa fakt blbo identifikujú...v tomto som naozaj rád, že mám 5km odo mňa jedného človeka, čo nájde snáď aj nemožné...Hurvajs píše:Vyčerpávající popis!Díky za všechny, kterým to pomůže.
Takých fachmanov naozaj nie je veľa...fakt nie!
Práve takéto "špécie" sú pre neho ako stvorené...
http://www.dovrchu.sk/php66/index.php?str=19
http://www.autosportfoto.sk/gallery.php?cat=730
foto 3654 je Jaro a v červenom tričku aj jeho syn Andrej -


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: Klepání při nerovnostech
Pěkný fotečky, takovéto věci taky můžu
Kousek od nás je autodrom Most, tak jsem tam pečenej vařenej 


Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- Srnka
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Varnsdorf
Re: Klepání při nerovnostech
Stabil. tyčky OK. Po výměně tlumičů, řídících čepů a tyček řízení ...... klepe to dál
Koukl jsem se na řízení .... Zvednout auto, rychle cukat volantem ( levá - pravá ) a hle ... tam to někde klepe ... že by vykloktané řízení v té hydraulice ????????????? Tam jsou nějaké gufera - ne? olej ale neteče ....
Co myslíte



Co myslíte

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Klepání při nerovnostech
Zkoukl jsi i uložení vrchu tlumičů,?
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: Klepání při nerovnostech
Zdravím také mám probém s boucháním ale od zadní pravé nápravy. Nemáte někdo zkušenost s tím co by to tam mohlo způsobovat??? Nejhorší je, že to bouchne i při rozjezdu na rovince kde není hrbol
nevíte co s tím o víkendu hlásí že má být hezky tak bych se chtěl na to podívat 



bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Klepání při nerovnostech
Na koncoch hrebeňa riadenia je na každej strane tzv."pomocný" čap riadenia - z neho vychádza tyčka na ktorej je závit na ktorú sa montuje čap riadenia. Vyzerá to teraz naň - ale to ti mal občan, ktorý ti hovoril čo všetko meniť - zistiť a identifikovať a vymeniť to čo je treba - a nie všetko.Srnka píše:Stabil. tyčky OK. Po výměně tlumičů, řídících čepů a tyček řízení ...... klepe to dál![]()
![]()
Koukl jsem se na řízení .... Zvednout auto, rychle cukat volantem ( levá - pravá ) a hle ... tam to někde klepe ... že by vykloktané řízení v té hydraulice ????????????? Tam jsou nějaké gufera - ne? olej ale neteče ....
Co myslíte
Horné uloženia tlmičov sa prejavujú tak, že počas vytáčanie kolesa z jednej krajnej polohy do druhej krajnej polohy uloženie v istej polohe "pukne"/buchne/....
Ak je zvuk ako opisuješ - teda klepanie pri rýchlych krátkych pohyboch volantu do strán - iba zopár stupňov - tak je to asi ten pomocný čap riadenia...


Hmmm?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Klepání při nerovnostech
Pravda tak asi 50 na50. Horní uložení tlumiče "ložisko" drží celou geometriji daného kola. To jak záklon tak i odklon kola. V neposlední řadě i sbíhavost. Takže i když ti nijak nebouchá, ta k mohou být vyběhané drážky pro kuličky tohoto ložíska. A to jsou i 0,1 mm vůle. Špatně se to na autě zjištuje, jelikož pružina je v tomto stále pod tlakem. Njlepší je to rozebrat a pak na volno zkusit to ložisko. To musí mít vůli 00.00. Jak v axiálu tak i radiálu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Klepání při nerovnostech
Si si isty, ze to je zozadu ? Ak ano, podla vsetkeho mas 2 zavady :Lašty píše:Zdravím také mám probém s boucháním ale od zadní pravé nápravy. Nemáte někdo zkušenost s tím co by to tam mohlo způsobovat??? Nejhorší je, že to bouchne i při rozjezdu na rovince kde není hrbolnevíte co s tím o víkendu hlásí že má být hezky tak bych se chtěl na to podívat
1. vadny niektory silentblok na prednej naprave alebo ulozeni agregatu (buchnutie pri rozjazde)
2. tycky stabilizatora zadnej napravy (buchanie zadnej napravy)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 463
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: Klepání při nerovnostech
Je to ono? Tato tycka?
http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... |SD=0|ST=0|
Pocitam ze jsou stejny takze 2x.
http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... |SD=0|ST=0|
Pocitam ze jsou stejny takze 2x.
-

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
- vozgrunt
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klepání při nerovnostech
Taky mě to klepe, tyčky stabilizátoru přední nápravy jsem měnil před 2,5 roku a 50 000 km. že by zas, kúpil jsem febi z autokelly. Musím na to mrknout.... 

focus I, TDCi, 10/03, sedan
- vozgrunt
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Klepání při nerovnostech
Takže závada odstraněna, opravdu to byly ty tyčky po 50 tis. km opět vylágrovaný ! Ještě se mě ozívá tak stejně i zadní náprava, zatím je to jen někdy, ale možná by tam chtělo taky něco vyměnit....Nemá někdo nějakej TIP ?? 

focus I, TDCi, 10/03, sedan
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti