Klepání při nerovnostech

Nápravy, řízení ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
tapa
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1089
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od tapa » 04.11.2009 22:23

Smych. :D
Ford Focus 2,0 16v 1999,Goodyear Eagle F1 Asymmetric † † †



Obrázek

Uživatelský avatar
reddy5
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 10.06.2009 12:32
Bydliště: Šaľa - SK

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od reddy5 » 08.11.2009 11:52

caute!

mal som podobny problem, musel som vymenit tycku stabilizatora :wink: teraz vsetko v poho 8)
Ford Focus 1.8i, 85kW, 3dv. silver
Pioneer&JBL Sound, Weitec Suspension
MAXTON Design
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od BobTDCi » 08.11.2009 19:50

reddy5 píše:caute!

mal som podobny problem, musel som vymenit tycku stabilizatora :wink: teraz vsetko v poho 8)
Občas bývajú aj v háji aj gumené kotviace lôžka stabilizátora.
Horné uloženia tlmičov obvykle identifikujeme tým, že zodvihneme auto a točíme rukou kolesami z jednej krajnej polohy do druhej - ak sú v háji, tak pri vytáčaní v horných uloženiach v istom okamihu rupne.
Vytlčené čapy tyčiek stabilizátora zistíme pri postupnom skúšaní vôle na nich rukou pri pomalom zdvíhaní kolesa zdvihákom - v istej polohe medzi bežnou polohou /keď je auto plne na kolesách prednej nápravy/ a zodvihnutou nápravou je ľahké rukou zistiť vôľu v čapoch tyčiek stabilizátora.
Nepohnete ňou iba ak je koleso už vo vzduchu a ani keď je už plne "položené" na kolese.
Druhá možnosť je - zodvihnuté auto - jeden človek si prstami chytí kĺb /čap/ tyčky stabilizátora teda miesto, kde skrutka čapu vychádza z telesa a druhý človek myká druhým koncom stabilizátora - ak v danom kĺbe je vôľa - jemne to je možné vycítiť na malom pohybe telesa tyčky oproti skrutke čapu, ktorá je napevno priskrutkovaná na dolnom konci o stabilizátor a hore o tlmič. Ak je daný kĺb v poriadku - prstami vymedzíme ten druhý ešte neskúšaný čap tyčky a druhý človek zasa celou silou párkrát pomyká. Potom sa to isté vyskúša na druhej strane prednej nápravy.
:roll: :idea: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od Hurvajs » 08.11.2009 20:18

Vyčerpávající popis! :!: Díky za všechny, kterým to pomůže. :wink:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od BobTDCi » 08.11.2009 21:05

Hurvajs píše:Vyčerpávající popis! :!: Díky za všechny, kterým to pomůže. :wink:
Snáď hej - aj keď niektoré zvukové prejavy sa fakt blbo identifikujú...v tomto som naozaj rád, že mám 5km odo mňa jedného človeka, čo nájde snáď aj nemožné...
Takých fachmanov naozaj nie je veľa...fakt nie!
Práve takéto "špécie" sú pre neho ako stvorené...
http://www.dovrchu.sk/php66/index.php?str=19
http://www.autosportfoto.sk/gallery.php?cat=730
foto 3654 je Jaro a v červenom tričku aj jeho syn Andrej - :roll: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od Hurvajs » 08.11.2009 21:57

Pěkný fotečky, takovéto věci taky můžu :wink: Kousek od nás je autodrom Most, tak jsem tam pečenej vařenej :)
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Srnka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 47
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Varnsdorf

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od Srnka » 15.03.2010 12:19

Stabil. tyčky OK. Po výměně tlumičů, řídících čepů a tyček řízení ...... klepe to dál :evil: :evil: :evil: Koukl jsem se na řízení .... Zvednout auto, rychle cukat volantem ( levá - pravá ) a hle ... tam to někde klepe ... že by vykloktané řízení v té hydraulice ????????????? Tam jsou nějaké gufera - ne? olej ale neteče ....

Co myslíte :?:
Ford Focus Kombi 1.8 16V r.v.1999
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od petulak » 15.03.2010 14:58

Zkoukl jsi i uložení vrchu tlumičů,?
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od Lašty » 15.03.2010 19:57

Zdravím také mám probém s boucháním ale od zadní pravé nápravy. Nemáte někdo zkušenost s tím co by to tam mohlo způsobovat??? Nejhorší je, že to bouchne i při rozjezdu na rovince kde není hrbol :roll: nevíte co s tím o víkendu hlásí že má být hezky tak bych se chtěl na to podívat :lol:
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od BobTDCi » 18.03.2010 13:55

Srnka píše:Stabil. tyčky OK. Po výměně tlumičů, řídících čepů a tyček řízení ...... klepe to dál :evil: :evil: :evil: Koukl jsem se na řízení .... Zvednout auto, rychle cukat volantem ( levá - pravá ) a hle ... tam to někde klepe ... že by vykloktané řízení v té hydraulice ????????????? Tam jsou nějaké gufera - ne? olej ale neteče ....

Co myslíte :?:
Na koncoch hrebeňa riadenia je na každej strane tzv."pomocný" čap riadenia - z neho vychádza tyčka na ktorej je závit na ktorú sa montuje čap riadenia. Vyzerá to teraz naň - ale to ti mal občan, ktorý ti hovoril čo všetko meniť - zistiť a identifikovať a vymeniť to čo je treba - a nie všetko.
Horné uloženia tlmičov sa prejavujú tak, že počas vytáčanie kolesa z jednej krajnej polohy do druhej krajnej polohy uloženie v istej polohe "pukne"/buchne/....
Ak je zvuk ako opisuješ - teda klepanie pri rýchlych krátkych pohyboch volantu do strán - iba zopár stupňov - tak je to asi ten pomocný čap riadenia... :idea: :roll:
Hmmm?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od petulak » 18.03.2010 18:31

Pravda tak asi 50 na50. Horní uložení tlumiče "ložisko" drží celou geometriji daného kola. To jak záklon tak i odklon kola. V neposlední řadě i sbíhavost. Takže i když ti nijak nebouchá, ta k mohou být vyběhané drážky pro kuličky tohoto ložíska. A to jsou i 0,1 mm vůle. Špatně se to na autě zjištuje, jelikož pružina je v tomto stále pod tlakem. Njlepší je to rozebrat a pak na volno zkusit to ložisko. To musí mít vůli 00.00. Jak v axiálu tak i radiálu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od V12 » 23.03.2010 20:28

Lašty píše:Zdravím také mám probém s boucháním ale od zadní pravé nápravy. Nemáte někdo zkušenost s tím co by to tam mohlo způsobovat??? Nejhorší je, že to bouchne i při rozjezdu na rovince kde není hrbol :roll: nevíte co s tím o víkendu hlásí že má být hezky tak bych se chtěl na to podívat :lol:
Si si isty, ze to je zozadu ? Ak ano, podla vsetkeho mas 2 zavady :
1. vadny niektory silentblok na prednej naprave alebo ulozeni agregatu (buchnutie pri rozjazde)
2. tycky stabilizatora zadnej napravy (buchanie zadnej napravy)
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Scooby
Junior
Junior
Příspěvky: 463
Registrován: 05.10.2009 22:19
Bydliště: Praha

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od Scooby » 24.05.2010 15:56

Je to ono? Tato tycka?

http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... |SD=0|ST=0|

Pocitam ze jsou stejny takze 2x.
-
Obrázek
"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+

Uživatelský avatar
vozgrunt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od vozgrunt » 01.06.2010 08:00

Taky mě to klepe, tyčky stabilizátoru přední nápravy jsem měnil před 2,5 roku a 50 000 km. že by zas, kúpil jsem febi z autokelly. Musím na to mrknout.... :nixw:
focus I, TDCi, 10/03, sedan

Uživatelský avatar
vozgrunt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Klepání při nerovnostech

Příspěvek od vozgrunt » 03.06.2010 20:23

Takže závada odstraněna, opravdu to byly ty tyčky po 50 tis. km opět vylágrovaný ! Ještě se mě ozívá tak stejně i zadní náprava, zatím je to jen někdy, ale možná by tam chtělo taky něco vyměnit....Nemá někdo nějakej TIP ?? :shocked:
focus I, TDCi, 10/03, sedan

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti