Stránka 7 z 13
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 15.10.2014 05:24
od ViktorG
Šlapání na plyn v podstatě bez efektu, stejně se to dusilo. Baterka je nová, bez efektu
Bohužel nechodím, kolik to tak může stát, to poslání?
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 15.10.2014 08:15
od stano.
Skus odpojit cidlo klapky. Potom pripoj a odpoj vahu vzduchu. Napis vysledky.
Balik od nas do CR, 2. trieda, do 1kg, stoji 8€...
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 19.10.2014 21:24
od jeryp
Jeste bych se podival na sani falesneho vzduchu (nevim zda to ma 2.0 stejne ale na me 1.8 jsou ze zadu sani takove ucpavky a vsechny bylo KO)... Ten motor se chova jak kdyz prisava vzduch(o kterem nema ECU zadne info) a s klapkou si nesteloval?? Todle podobne mi delalo auto (ne Ford) a melo v coudu nulovou polohu na zavreni klapky..
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 20.10.2014 14:23
od ViktorG
Myslím že to stejně má. Nic jsem neobjevil, žádný falešný vzduch, nevylučuji že jsem něco přehlédl.
Seru na veškeré pokusy typu "vyměň to a odpoj tamto", to nikam nevede, jedinej efekt je moje psychické vyčerpání. Během týdne se auto dostane do servisu, pokud na něco přijdou tak dám vědět, pokud ne, tak přeju ostatním majitelům víc štěstí při užívání těhle parodií na motor.
Díky všem za snahu pomoci.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 26.11.2014 16:23
od ViktorG
Tak problém vyřešen. Kvůli vytíženosti jediného dobrého mechanika v okolí došlo na řešení až teď. Pomohla výměna volnoběžného ventilu, teď je volnoběh předpisový. Jak jsem slíbil, řešení dopíšu i do prvního příspěvku.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování
Napsal: 26.11.2014 18:08
od petulak
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - VYŘEŠENO
Napsal: 26.11.2014 19:22
od ViktorG
Ano, volnoběžný ventil, za dobu co vůz vlastním je to už TŘETÍ ventil, který tam je, a teprve teď to funguje jak má.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 12:33
od bajeluk
Hezky, to mám radost, že se to vyřešilo! A pak mám ještě jednu "radost": za studena mi to dělá trochu to samé. Ne sice tak intenzivně, že by to úplně chcíplo, ale náběh tam je, na křižovatce se při zastavení už rozsvěcí baterka. Dále to právě tak první zhruba 3 minuty reaguje na plyn dost se zpožděním a trhaně, pokud jedu konstantní otáčky tak OK, ale když přidám, tak to s autem zacuká, jakoby párkrát vynechal, a pak přidá až tak po 5 sec. Zajímavostí je, že když to samo přepne na LPG (vlivem ohřáté vody), tak to okamžitě funguje na 100 % a žádné prodlevy v reakci na plyn už nejsou...? Za tepla vše OK (volnoběh, padání otáček i reakce na plyn na obě paliva). Zkusím asi vyčistit volnoběžňák a uvidíme, 2500 nebo kolik stojí se mi za nový ventil dávat nechce :/ Nebo máte nějaké jiné tipy?
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 14:26
od Tomin123
Od jakeho vyrobce ten blbej ventil byl, prosim ?
On ten ventil ma mit presne definovanou charakteristiku proudu vs. otevreni (=prutoku)
a to tem cinskym/polskym/aj. vyrobcum moc nejde, no. Hlavne ze se to proda.
Kde byly ty ventily porizovane ?
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 14:52
od stano.
Boli na 1.8/2.0? Pretoze tam pasuje aj z 1.4/1.6, len to potom nejako nefunguje. Ten prvy ma na sebe taky stuplik, capicku, v druhom pripade tam nie je.
Plus sa rozlisuje pred a po FL.
bajeluk: To robi aj vtedy, ked niekde prisava falosny vzduch. Skontroluj este to.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 15:25
od ViktorG
Tak příběh nekončí. Volnoběh se zlepšil, možná až trochu moc zlepšil (při startu vylétne někam k 1600ot., pak drží asi 1200, žádné zmatené změny hodnot), nastartoval jsem, vycouval ze stání, všechno v pohodě, sjel 50m kopec a startoval znovu. Po opětovném nastartování dupanice na brzdu a zas, motor bojoval a bojoval až se srovnal. Navíc se zhoršilo nepadání otáček do v podstatě továrního stavu "nezajímá mě že řadíš, já si dvě vteřiny podržím otáčky, a ještě si tak stovku přidám", a to prosím mám vyndaný spojkový snímač.
Odpovědi:
Původ ventilu - na krabičce je nápis "ENERGY", na štítku poté ještě "SK005", ventily byly pořizované přes obchod s náhradními díly, který odebírá všude možně, klidně i originální díly, záleží na ceně.
Krom ventilu vyměněno i čidlo teploty.
Tupá reakce na plyn - Mám taky, cukání se nekoná, spíš stav "nejede a pak vyrazí", trvá to chviličku a není to tak razantní, hádám zanesená škrtící klapka.
Další postup:
Servisman měl odpojenou baterku, ale novým adaptacím asi moc nedal, smažu je přes ForDiag a najedu znova.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 15:32
od stano.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 15:48
od ViktorG
Nene, nic takového jsem nepozoroval.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 15:52
od ViktorG
Třeba jenom plašim hady a restart to vyřeší. Večer půjdu na hodnoty a ráno napíšu jak to dopadlo.
Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO
Napsal: 27.11.2014 16:23
od stano.
Podtlakove hadice mas dufam skontrolovane. Hlavne tu, co ide z ventilku za katalyzatorom do sania. A takisto ti to netaha falosny vzduch pod klapkou, cez odvzdusnovak na nadrz (solenoid pri pravom tlmici za nadrzkou serva) alebo cez tie biele plastove stuple, ktore su na zadnej strane sacich parohov. A ze ti klapka dostatocne tesni - ked na nu nalejes benzin, mal by tam niekolko sekund zostat a nestiect rychlo dole.