Stránka 7 z 69

Napsal: 14.06.2007 22:43
od ClairVOYanT
To Novako: ty mas naplnenou klimu? Co ti to dela? Uz si s tim byl u elektrikare?

Napsal: 14.06.2007 22:51
od chmelko
ak je klima komplet vycistena tak nieje citit ziadny ionizovaný zapach z pradelny :lol: :lol:

Napsal: 15.06.2007 04:07
od ClairVOYanT
chmelko píše:ak je klima komplet vycistena tak nieje citit ziadny ionizovaný zapach z pradelny :lol: :lol:
Dneska zkusim - ve 14:00 jdu na plneni kontrolu ;-)

Napsal: 15.06.2007 07:48
od novako
ClairVOYanT píše:To Novako: ty mas naplnenou klimu? Co ti to dela? Uz si s tim byl u elektrikare?
klimu mám naplněnou a zkontrolovanou loni před létem, v naplnění to není, neboť po vložení nové pojistky to chladí jak divý (spojka spíná v pohodě...), pak se asi něco ohřeje (v motoru?) a přijde proudová špička (včera změřeno - přes 30A!) a je konec - pro upřesnění - podle "chytrých knih" ap. je na této pojistce také "pověšena" klapka recirkulace vzduchu, která však i bez pojistky 58 vesele běhá dál... a při měření proudu pojistkou žádné změna.... Jo, a při výpadku této pojisky začne led v tlačítku klimy blikat (nepravidelně..., zřejmě signalizace závady, ale nikde v návodech jsem nic o tom nenašel...) a přestane svítit led v tlačítku vyhřívání zadního skla (!?), přičemž vyhřívání funguje normálně. Prostě záhada....., velmi špatně se něco v "drátech" hledá, všechno všude na těsno a málo místa...
Včera jsem provedl ještě několik měření a kontrolu kontaktů relé ap., ale nic, asi v úterý zkusím nějakého autoelektrikáře (asi toho doporučeného Fokim...), jen mě je záhadou, co vlastně ve skutečnosti (ne podle manuálů a schémat...) je na této pojistce pověšeno - nevíte někdo skutečný stav?

Napsal: 15.06.2007 08:47
od ClairVOYanT
novako píše:...pak se asi něco ohřeje (v motoru?) a přijde proudová špička (včera změřeno - přes 30A!) a je konec ...
no tak to je masakr!
novako píše:... pro upřesnění - podle "chytrých knih" ap. je na této pojistce také "pověšena" klapka recirkulace vzduchu ...
podle me na tom ale neco pravdy bude - mas pravdu v tom, ze vzduch proudi i bez 58ky, ale zase ja jsem pri oprave narazil na to, ze pokud jsem mel zapnute proudeni vzduchu uvnitr auta a zapnul jsem nefunkcni klimu - klima parkrat nepravidelne blikla a shodila mi i ten vzduch.
novako píše:...a při výpadku této pojisky začne led v tlačítku klimy blikat (nepravidelně..., zřejmě signalizace závady, ale nikde v návodech jsem nic o tom nenašel...) a přestane svítit led v tlačítku vyhřívání zadního skla (!?), přičemž vyhřívání funguje normálně...
jj, ja se nekde docetl, ze blikani te ledky na klime znamena opravdu signalizaci poruchy - i se to tak chova, ale nikde nic konkretniho
novako píše:...jen mě je záhadou, co vlastně ve skutečnosti (ne podle manuálů a schémat...) je na této pojistce pověšeno - nevíte někdo skutečný stav?
no pokud myslis tu 58ku, tak podle me pouze ta klima, pac jsem zjistil, ze sem tyden jezdil bez te pojistky a auto se chovalo naprosto normalne (denne jezdim cca 150km, tak bych si neceho vsimnul). klima mi samozrejme nejela, tak jsem auto chladil/ohrival jen prez vetrani a fakt se nikde jinde zadna nefunkcnost krom klimy neprojevila.

ja bych to mozna daval za vinu (tvuj problem) nejakym kontaktum u nejakeho cidla, nebo dratum. Zkouseli jste si na dalku s Fokim projit kabely od zacatku (ovladani klimy v aute) az do konce (cidlo u civky a konektor k civce)? Jestli je vsude vse OK? Myslim treba zoxidovane kontakty - ono mozna nejake cidlo necidli a tudiz nevypina. Me se zda, ze u me jak jede klima neco cvakne a vypne a za chvili zase cvakne a zapne. Tohle chovani ma porad dokola a klima mezitim vesele sviti a klimi (jako by se nic nezapinalo a nevypinalo). Ja prd vim o elektrice v aute (mam prumku jako silnoproudar), ale jak jsme se ted v te elektrice vrtali u me, tak jsem ledacos videl a zjistil.

To me fakt zajima cim to u tebe bude. Blby je, ze si zruky - pokusil bych se te (v pripade, ze by nahodou "pohorel" Fokim doporuceny elektrikar) nasmerovat na bratrance a ten by na to taky mohl kouknout. Jenze je z Karlovych Varu ...

Napsal: 15.06.2007 12:28
od novako
No, jedu dnes na chalupu, je tam rampa, tak to tam vezmu a zkouknu všechno zespodu (čidla, kabely, ventilátor atd.) - a to bude asi tak poslední pokus, který jsem schopen sám učinit a pak nechť se činí profíci...
uvidíme, pak dám vědět (doufám, že o úspěšné opravě...)

Napsal: 19.06.2007 22:01
od novako
Tak lidi, vypadá to (nerad bych to zakřikl!), že je nalezen "zakopaný pes" a to opět díky Fokimu (tímto mu zpětně - za nalezení závady a dopředu - za následnou opravu - děkuji, a Fokiho mamince - za odvoz do ČB - auto zůstalo v Lišově - také děkuji...). Dnes jsme po delším bádání (... a přepalování pojistek...) nalezli závadu v cívce elmagnetu spojky kompresoru (že jsme tím nezačali!) - pravděpodobně prodřená izolace cívky (postupné stupňování poruchy) - nakonec pomohlo odpojení konektoru elmag.spojky a poté zkouška jiného kompresoru a také samostatné cívky - bez problémů. Takže doufejme, že nebude špatné ložisko kompresoru a bude stačit vyměnit cívku magnetu - Foki, držím ti (a sobě... :wink: ) palce.
Jak se ukázalo, moje profese elektrikáře (zvyklého pracovat podle schemat - tj.jiný postup hledání závad...) byla spíše na obtíž, ukázalo se opět, že co Ford, to originál a schemata se liší od skutečnosti - stále se mám co učit... :roll:

Napsal: 19.06.2007 23:06
od NEEO
Hlavně že jste to dali do kupy. 8)

Napsal: 21.06.2007 20:42
od novako
Tak hurá, klimatizace funguje, povedlo se to - díky Foki...
Pro informaci - výměna cívky elmagnetu + výměna řemenice kompresoru. Po následném průzkumu zjištěno opotřebení vnější části cívky od řemenice (proto také i výměna řemenice). Vlastní závada zjištěna až po proměření a prohlídce cívky - v místě průchodu vodičů do tělesa cívky poškozené gumové izolační průchodky a poté následně i vodiče - proto se závada stupňovala..... A podle dněšní informace od Fokiho to bude závada asi častější - neboť dnas měl další telefonát se stejnými příznaky závady - jen doufám, že jsem nespustil nějakou lavinu těchto závad :(
Omluva za kvalitu fotek, je to jen z PDA...

Napsal: 25.06.2007 21:35
od kalimoco
Já bych také přihodil můj problém. Když je auto vyhřátý cca na 55st., vyvětrám vzduch v autě, zavřu okna, zapnu klimu a nic. Po 5min. nic! Fouká to stále teplý!
Ale když je v autě 35st., klima jde. Klimatizaci jsem plnil 8/2006.
Díky za nějakou radu

Napsal: 26.06.2007 05:17
od ClairVOYanT
kalimoco píše:Já bych také přihodil můj problém. Když je auto vyhřátý cca na 55st., vyvětrám vzduch v autě, zavřu okna, zapnu klimu a nic. Po 5min. nic! Fouká to stále teplý!
Ale když je v autě 35st., klima jde. Klimatizaci jsem plnil 8/2006.
Díky za nějakou radu
Podle me to nema chladivo a nekudy ti to zdrhlo. Zkus si nechat zmerit kolik tam toho mas.

edit: nebo jestli znas barvu, kterou ti do chladiva pridali, tak prolez trubky kolem motoru - hlavne u ventilu a tak. Treba tam nejakej unik najdes.

Napsal: 26.06.2007 09:32
od foki
kalimoco píše:Já bych také přihodil můj problém. Když je auto vyhřátý cca na 55st., vyvětrám vzduch v autě, zavřu okna, zapnu klimu a nic. Po 5min. nic! Fouká to stále teplý!
Ale když je v autě 35st., klima jde. Klimatizaci jsem plnil 8/2006.
Díky za nějakou radu
klima jde - to beres ze se toci kompresor nebo jen remenice ?

Napsal: 27.06.2007 17:46
od kalimoco
Ano,točí kompresor a když zapnu klimu,tak tam něco výrazně klapne.
Včera mě to v autě ukazovalo 42 st. a vzduch foukal studený.

Napsal: 30.06.2007 01:12
od kalimoco
Tak kamarád mě říkal, že tam mám malej tlak!
Jak je vysoká teplota,tak je možnost,že to ujde.|Co vy na to,ODBORNíCI

Napsal: 30.06.2007 10:46
od chmelko
Malý tlak, akoze tam máš malo chladiva? tak je možne ,že ak ju zapneš tak čidlo po nejakom čase oznámi kritický maly tlak a vypojuje system.Radsej ako tak laborovat by som zasiel niekam do servisu a nechal si ju doplnit.