Stránka 7 z 16
Re: Termostat
Napsal: 24.01.2011 12:04
od Radekjo
Nepotřebuji nic svařovat. Stačí ohřev z kávovaru 900W a šikovné ruce. Podělalo se mě relé a tak je to na nic. Cena kávovaru v Kauflandu 100 Kč.
Re: Termostat
Napsal: 24.01.2011 13:13
od gines
Byl jsem se na to ptát a bylo mi řečeno že je to předehřem vody do topení. Že by se tim prakticky nic nezměnilo. Jen bych vyhodil další prachy a je to likvidátor baterky.
Každopádně to budu koncem týdne řešit přes známého kterej má člověka ve fordu a má také mondeo. Tak uvidíme.
Re: Termostat
Napsal: 24.01.2011 14:23
od Boban
no tak je vidět, že není potřeba nic svařovat, ale potvrzuje to, že není nutnost kupovat něco za moc korun a k čemu už teď není schopný prodat svíčky, podle mě to sice jsou ńějaký obič svíčky s cenou do 200kč/ks.
Re: Termostat
Napsal: 24.01.2011 23:22
od gines
Ještě mi napadla jedna věc. Možná je to blbost...
Nemam kryt pod motorem. Je možný že se mi to moc chladí.
Re: Termostat
Napsal: 25.01.2011 13:38
od richiis
Zdravím, mám takový problém a předem se omlouvám, zda se to již v tomto vlákně řešilo a já to přehlédl
Problém se týká pouze v chladném počasí co panuje teď venku,
Ráno nastartuji a jedu, ale teplota se ani jednou nevyšplhá na 90 stupňů, pořád je na čtvtrtce ukazatele, nebo malinko výš
pokud jedu z kopce bez plynu nebo na neutrál tak teplota klesne, naopak když motor je v zápřahu např. do kopce tak teplota
vystoupá na normál ale posléze zas klesne... :-/ Spotřebu mám při lehké noze 6,9l/100km
cesta 20km mimo město 5km(Č.Budějovice) město a odpoledne zpět... přijde mi to docela dost, řadím okolo 2000ot. až 2500ot./min.
Projevuje se takto vadný termostat?? popř. kolik tak stojí? Nestačí třeba pročisit?? Při telplotách nad nulou je vše jinak v pořádku...
Předem děkuji za pochopení a odpověď
Re: Termostat
Napsal: 25.01.2011 16:26
od Nepér
Pokud není otevřené topení naplno a teplota z kopce klesá, ukazuje to na vadný termostat.
Re: Termostat
Napsal: 02.02.2011 19:19
od David 1
Lidé dobří. Chci měnit termostat. Kde jste odpouštěli vodu z motoru. Že nebudu muset sundávat dekl z pod motoru a hledat tam nějaký ventil na vypouštění. Klidně sundám hadici, ale nechytnu vodu. Jak jste to tedy dělali? pls.
Re: Termostat
Napsal: 05.02.2011 23:42
od Zuzka
Já osobně jsem při výměně termostatů žádnou vodu nevypouštěla. Jen jsme odmontovali starý termostat a dali nový. Vytekly počítám samovolně cca 2 litry.
Re: Termostat
Napsal: 06.02.2011 23:01
od jednaminus
belmondo77, koumess
nevím,jestli je to ještě aktuální

na fotkách je termostat z mého mondea a jeho umístění na autě (pod sáním). Je to stejný termostat, jako v tom polském obchodě.
Re: Termostat
Napsal: 06.02.2011 23:24
od koumess

dikes, spoustě lidem se to bude jistě hodit.
Re: Termostat
Napsal: 07.02.2011 11:44
od David 1
Tak já mám vyměněno. Jen ten levnější a teplota je tam kde má být. Sakra to mám radost

Re: Termostat
Napsal: 07.02.2011 13:12
od jednaminus
aby to nebylo tak jednoduché, toto
http://cgi.ebay.co.uk/T-Ford-Mondeo-MK3 ... 0558460139
jsem našel na ebay, tvarově je téměř stejný, jen je bez vyhřívání. Proto před objednáním dílů bez pomocí VIN mrkněte, jestli máte s nebo bez. Je tam blbě vidět,ale při troše snahy to jde.
Cena vyhřívaného zjišťovaná dnes v Carentu 2600Kč (i s těsněním).
Re: Termostat
Napsal: 07.02.2011 13:34
od Spyke
Re: Termostat
Napsal: 18.02.2011 10:33
od jednaminus
tak termostat (1400kč) vyměněný, chyběl kousek těsnícího kroužku. Auto opět dělá co má

V MC je uváděn jako další díl k termostatu těsnění, to není (v případě objednání termostatu od Vernetu) potřeba, v dosedací plošce termostatu je drážka a v té vsazená těsnící gumička.
Re: Termostat
Napsal: 08.03.2011 18:50
od jednaminus
Nový termostat jsem namontoval 18.2.2011 a najel s ním cca800km, motor se rychleji ohříval, topení rychleji topilo,teplota při jízdě z kopce nepadala (to vše oproti stavu před výměnou).V neděli večer při jízdě na neutrál z kopce přestávalo topení topit (teplota dle budíku v normálu), při jízdě po rovině (motor v záběru) začala teplota stoupat do červených hodnot, následně padala na hodnotu normálu (střed budíku). Ztráta výkonu žádná. Servisní kontrolka (oranžová) nesvítila.Ventilátor chladiče se motal. Po odstavení auta osahání hadic od chladiče,byly horké. V pondělí ráno kontrola vody v expanzní nádržce s kladným výsledkem,při jízdě se situace opakovala - snížení teploty topení při neutrálu (budík opět v normálu) a kolísání (od středu do červeného) ukazatele teploty.Z těchto příčin usuzuji na vadný termostat,popř.budík, ale spíš ten termostat.Čidlo teploty(vadné) a vodní pumpa(preventivně) byla měněná před cca rokem.Tak mne zase čeká sání dolů

Bude to už 8x

Původní termostat jsem měnil z důvodu dlouhé doby ohřevu vody a slabého topení,motor se nepřehříval, při demontáži jsem zjistil, že těsnící kroužek termostatu byl porušen.
Ještě jedna věc, nevím jestli je to normální, ale při vybalení nového termostatu z krabice bylo zřetelné výrazné aroma (dalo by se napsat vůně).