Stránka 7 z 7

Napsal: 19.10.2006 21:59
od Skubi
no já viděl i na 300A :wink:

Napsal: 23.10.2006 15:13
od wlken
ihrdlick píše:Tak já jsem si dal vystříkat dutiny a natřít spodek. Týpek za to chtěl 3ku a bylo to za 2 dny hotové. Co šlo tak odzbrojil (dveře apod.), aby někde zbytečně nevrtal díry. Teď akorát musím sem tam obejít auto a utírat tu "sračku" (sorry), co z toho teče :o)
Ahoj,prosímtě,mohl bys mi dát kontakt na toho chlapa co dělá ty dutiny? nemůžu tady v okolí nikoho sehnat,doma se mi to dělat nechce a za trojku je to dobrá cena.. :wink: jestli to tu nechceš dávat veřejně,tak můžeš na wlken@seznam.cz nebo na icq 295378671 , dík!!

Napsal: 23.10.2006 15:19
od chmelko
wlken píše:
ihrdlick píše:Tak já jsem si dal vystříkat dutiny a natřít spodek. Týpek za to chtěl 3ku a bylo to za 2 dny hotové. Co šlo tak odzbrojil (dveře apod.), aby někde zbytečně nevrtal díry. Teď akorát musím sem tam obejít auto a utírat tu "sračku" (sorry), co z toho teče :o)
Ahoj,prosímtě,mohl bys mi dát kontakt na toho chlapa co dělá ty dutiny? nemůžu tady v okolí nikoho sehnat,doma se mi to dělat nechce a za trojku je to dobrá cena.. :wink: jestli to tu nechceš dávat veřejně,tak můžeš na wlken@seznam.cz nebo na icq 295378671 , dík!!
práve som objednaný na piatok, striekanie dutin + natretie podvozku chce 2200 kč..má velmi dobré meno, tak dufam, že budem spokojný..

Napsal: 23.10.2006 21:00
od pelen
Skubi píše:no já viděl i na 300A :wink:
Startujes cca 10s. Pak mas davat cca 1 minutu pauzu.
Standardni PVC draty jsou pro trvalou teplotu medeneho jadra 70°C.
Adiabaticke otepleni medeneho dratu je (proudova hustota)kvadrat/195 v K/s.
Napriklad: 200A a draty 10mm2.
Hustota je 200/10= 20A/mm2
Otepleni jadra = 20^2/195= 2,05K/s
70°C pri teplote okoli 20°C dosahnes za (70-20)/2,05=24,4 s
Tak proc pouzivat vetsi prurez? Ja mam u svarecky 16mm2.
:lol: :lol: :lol:

Napsal: 23.10.2006 22:04
od Skubi
no moudrá kniha Jak na to? povídá, že průměr pomocných startovacích kabelů má být u zážehových motorů do obsahu 2,5 l nejméně 16mm2 (průměr asi 5mm) . Doporučuje však kabely s izolovanými svorkami a průřezem 25 mm2 z důvodu použití u motorů všech obsahů (směrodatný je obsah motoru vozidla s vybitou baterii) :wink:

Napsal: 23.10.2006 22:53
od pelen
Dalsi hledisko je ubytek napeti na kabelech.
Jsou cca 2,5m dlouhe (odhad). Pri 200A bude ubytek napeti na kabelech:

10mm2:
ubytek napeti = 200 * 1/58 * ( 2 * 2, 5 ) / 10 = 1,72 V

16mm2:
ubytek napeti = 200 * 1/58 * ( 2 * 2, 5 ) / 16 = 1,08 V

25mm2 je neohebny vodic jako bolava noha. :wink:

Napsal: 24.10.2006 19:28
od Ahmed
Auto se da bez problemu nastartovat i s 10mm a mene, ale pak uz tam trosku hraje roli ten ubytek napeti a hlavne nesmis startovat dlouho, protoze se pak prehrejou.
Pelene, abych ti pravdu rekl, tak s tema mojima 25mm Cu nemam nejmensi problem, mam je smotane do 15cm klubicka a jsou 2,5-3m dlouhe - strcil jsem je vedle rezervy. Samo, ze v zime trosicku tuhnou, ale hybat se s nema da porad dobre :lol:
Jenom tak ze srandy jsem v praci meril multikaru, co ma motor Peugeot 2,0D. Zhaveni 75A a postupne klesa na cca 60A, pak zhasne kontrolka a auto zhavi dalsich 10s vesele dal, az je proud na nejakych 35A, tak vypne relatko a zhavit prestane. Startovani 250 - 300A. Po nastartovani jde do baterie cca 20A, po zapnuti dalkacu, vnitrniho osvetleni, mlhovky a vystrazneho trojuhelniku jde do baterky 0 nebo -1A :D Svetla berou 14A. Tam je to dobijeni nejak blbe resene, je to napul Favorit a na pul delane nekde na koleni ve Valmezu.