
automatické rozsvícení světel
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 2651
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 4
ToPelen: Tak z toho jsem pochopil jenom že se ti sem nechce dávat obrázekpelen píše:A na 4 panaky mas?Ferino píše:Pelen, tak na tolik diod nemám v pátek v 7hod. večer mozek.![]()
Nechce se mi tu davat obrazek. Zapojeni je jednoduche, predstav si ctverec, co strana, to dioda. Spojeni diod katoda+katoda/anoda+katoda/anoda+anoda/katoda+anoda/...
vysvetlivky:
katoda/anoda ... oznaceni jedne diody (katoda je oznacena prouzkem na telese diody)
+ ... provedeny spoj

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 608
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Tábor
Sice mi to zapojení nějak hlava nebere(neměl jsem pípák v ruce), ale mám dotaz - šly by diody zapojit na standardní pípák, který je v autě na rozsvícená světla?pelen píše:Tak jsem manzelce minuly tyden na skodovku namontoval Pipak 1 pro upozorneni nezapnutych a pak i nevypnutych svetel.
Kdysi se prodavala signalizace nevypnutych svetel po zastaveni asi za 90,-Kc. Nekde jsem je videl ve vyprodeji za cca polovicni cenu.
Kdyz se pridaji 4ks usmernovacich diod v mustkovem zapojeni a slevnene pipani se zapoji na stejnosmernou stranu a stridava strana se zapoji mezi pojistku svetel a pojistku zapalovani, pak bude pipak upozornovat jak nezapnute, tak nevypnute svetla.
Focus 1,6 74kW, kombi black 2010 a od 4/2018 Superb II combi 2,0tdi
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Princip je s tejny, tak si myslim, ze by to melo jit. Zapnuta svetla vyuzivaji: svetlo +12V a zapalovani 0V a nezapnuta svetla pak:Stenly píše:Sice mi to zapojení nějak hlava nebere(neměl jsem pípák v ruce), ale mám dotaz - šly by diody zapojit na standardní pípák, který je v autě na rozsvícená světla?pelen píše:Tak jsem manzelce minuly tyden na skodovku namontoval Pipak 1 pro upozorneni nezapnutych a pak i nevypnutych svetel.
Kdysi se prodavala signalizace nevypnutych svetel po zastaveni asi za 90,-Kc. Nekde jsem je videl ve vyprodeji za cca polovicni cenu.
Kdyz se pridaji 4ks usmernovacich diod v mustkovem zapojeni a slevnene pipani se zapoji na stejnosmernou stranu a stridava strana se zapoji mezi pojistku svetel a pojistku zapalovani, pak bude pipak upozornovat jak nezapnute, tak nevypnute svetla.
svetlo 0V a zapalovani +12V. Pomoci diod se to da srovnat.

- zdenypav
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Moje zapojení rozsvěcování světel
Tak jsem dal dohromady návod jak jsem si to zapojil já. Elektru vůbec nerozumím,tak to docela trvalo, než jsem dosáhl jakéhosi úspěchu. Dle návodu na http://www.dhservis.cz v sekci konstrukce jsem si vyrobil zapojení na automatické rozsvěcování světel.Akorát jsem dal dvojnásobnou kapacitu kondenzátoru. Světla se rozsvítí asi 10-15 s po zhasnutí kontrolky mazání.Také jsem přidal druhé relé,které jsem paralelně připojil na to první a na ty samé kontakty jsem přiletoval kontakty LED diody, aby se mi rozsvítila pro kontrolu, že světla svítí.Led diodu jsem přidělal do míst, kde bývá palubní počítač, je na očích a přitom neoslňuje. Do krabičky, která je na fotce, se druhé relé nevydá, tak ho mám lepicí páskou přilepené zvenku.schoval jsem to celé vedle pojistkové skříňky pod volantem. na krabičce mám vypínač, čím to vše vypnu.
Popis: na první relé jsem zapojil obrysové světla a přes diodu jsem připojil osvětlení palubky. Na druhé relé jsou zapojena hlavní světla. Mám žárovky H4, tak jsem měl strach, že při přepnutí na dálková světla budou svítit obě vlákna, ale svítí jen jedno.

toto je konektor spínače světel zapojení je následující:Na jedno relé přivedete kontakty 1 zelenočervený a kontakt 2 zelenočerný.Tím se rozsvítí potkávací světla. Na druhé relé spojte kontakt 3oranžovočerný s kont. 4 oranžovo žlutý. tím se rozsvítí obrysová světla. Já ještě propojil diodou ( kapacitu neznám, tu mi poradili v obchodě) jsem propojil kontakt 3 oranž.černý s kontaktem 5 oranž modrý. Směr propustnosti od kontaktu 3 ke kontaktu 5.Jen se mi ta dioda trochu zahřívá, ale jinak to funguje dva měsíce bez problémů.Jel jsem 10 hodin v tahu a nic se nepokazilo.Ono by stačilo jedno relé a dvě diody, ale kvůli zahřívání jsem to udělal takhle. Kdybych rozuměl elktrice, tak to bude udělané asi jinak, takhle jsem se držel rad prodavače.
Kladný pól jsem připojil na pojistku č. 50, prostě jsem vyndal pojistku, zastrčil drát a pojistkou jsem to přimáčknul. Drát na kostru jsem dal pod šroub, co drží pojistkový panel v autě.
Kontakt na kontrolku mazání najdete po demontáži přístrojové desky, návod na demontáž je na stránkách Ford Focus Techweb v sekci návody.
Konektor má pojistku, která se musí nadzvednout a překlopit, pak konektor odskočí od desky.

Je to ten černooranž. drátek. Všechny spoje jsem letoval, aby to drželo.

toto je konektor přístroj desky

popis. kostra,mazání, plus z pojist. skříňky.Tam, kde je černá značka jsem připojil relé 2x a také LED diodu pro kontrolu funkčnosti.

tištěný spoj jsem dělal poprvé, tak kvalita nic moc


tam kde je odpor, připojit na plus (viz výše černá značka ) jako relé, prostě jsem smotal dráty od dvou relé a diody do sebe a připojil na výstup na tištěným spoji.
Snad je to trochu srozumitelné, odpor k diodě mi vybral prodavač v obchodě, takže hodnotu taky nevím.
Celé to stálo do 150 Kč. Za 3 hoďky jsem to měl namontované.
Víc nevím co dodat. Tak hodně zdaru
Popis: na první relé jsem zapojil obrysové světla a přes diodu jsem připojil osvětlení palubky. Na druhé relé jsou zapojena hlavní světla. Mám žárovky H4, tak jsem měl strach, že při přepnutí na dálková světla budou svítit obě vlákna, ale svítí jen jedno.

toto je konektor spínače světel zapojení je následující:Na jedno relé přivedete kontakty 1 zelenočervený a kontakt 2 zelenočerný.Tím se rozsvítí potkávací světla. Na druhé relé spojte kontakt 3oranžovočerný s kont. 4 oranžovo žlutý. tím se rozsvítí obrysová světla. Já ještě propojil diodou ( kapacitu neznám, tu mi poradili v obchodě) jsem propojil kontakt 3 oranž.černý s kontaktem 5 oranž modrý. Směr propustnosti od kontaktu 3 ke kontaktu 5.Jen se mi ta dioda trochu zahřívá, ale jinak to funguje dva měsíce bez problémů.Jel jsem 10 hodin v tahu a nic se nepokazilo.Ono by stačilo jedno relé a dvě diody, ale kvůli zahřívání jsem to udělal takhle. Kdybych rozuměl elktrice, tak to bude udělané asi jinak, takhle jsem se držel rad prodavače.
Kladný pól jsem připojil na pojistku č. 50, prostě jsem vyndal pojistku, zastrčil drát a pojistkou jsem to přimáčknul. Drát na kostru jsem dal pod šroub, co drží pojistkový panel v autě.
Kontakt na kontrolku mazání najdete po demontáži přístrojové desky, návod na demontáž je na stránkách Ford Focus Techweb v sekci návody.
Konektor má pojistku, která se musí nadzvednout a překlopit, pak konektor odskočí od desky.

Je to ten černooranž. drátek. Všechny spoje jsem letoval, aby to drželo.

toto je konektor přístroj desky

popis. kostra,mazání, plus z pojist. skříňky.Tam, kde je černá značka jsem připojil relé 2x a také LED diodu pro kontrolu funkčnosti.

tištěný spoj jsem dělal poprvé, tak kvalita nic moc


tam kde je odpor, připojit na plus (viz výše černá značka ) jako relé, prostě jsem smotal dráty od dvou relé a diody do sebe a připojil na výstup na tištěným spoji.
Snad je to trochu srozumitelné, odpor k diodě mi vybral prodavač v obchodě, takže hodnotu taky nevím.
Celé to stálo do 150 Kč. Za 3 hoďky jsem to měl namontované.
Víc nevím co dodat. Tak hodně zdaru
Ford Focus Ghia 1999,5 dveř. 1,8 TDDI
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
pěkný fotky, úplně jsem si to představil, a to o elektrice vím jen to, že kope

jestli jsi ty fotky dával z nějakého alba na netu, tak to album musíš nastavit jako veřejné
, jinak budou jen křížky







jestli jsi ty fotky dával z nějakého alba na netu, tak to album musíš nastavit jako veřejné

FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- zdenypav
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 02.02.2008 03:18
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Letovice
- Kontaktovat uživatele:
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sorry dělám to prvně
jj, už je to OKzdenypav píše:Snad už to funguje

FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
to zdenypav:
Mas sikovny a podrobny navod.
Rady pro tistak:
Radeji pouzij system stejne sirokych mezer - nemusis tolik leptat a budes mit maximalni proudove zatizeni tistaku a muzes ho pri pajeni vice prohrat.
Kdyz tistak odleptas, tak plochy vycisti do kovoveho lesku treba praskem na nadobi - lepe se ti bude pajet.
Pro pajeni pouzij kalafunu i v pripade, ze mas trubickovy cin. Spoje poradne, ale opatrne prohrej, abys nevytvoril studene spoje - nektere na tvem tistaku mozna studene po case budou (dratek musi byt zapajeny po celem obvodu okolo.
Mas sikovny a podrobny navod.
Rady pro tistak:
Radeji pouzij system stejne sirokych mezer - nemusis tolik leptat a budes mit maximalni proudove zatizeni tistaku a muzes ho pri pajeni vice prohrat.
Kdyz tistak odleptas, tak plochy vycisti do kovoveho lesku treba praskem na nadobi - lepe se ti bude pajet.
Pro pajeni pouzij kalafunu i v pripade, ze mas trubickovy cin. Spoje poradne, ale opatrne prohrej, abys nevytvoril studene spoje - nektere na tvem tistaku mozna studene po case budou (dratek musi byt zapajeny po celem obvodu okolo.
- streety
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 02.02.2008 03:18
A mám takový nápad,nejjednodušší mi přijde vytáhnout ze spínače světel ty dva kabely,ale nechci aby mi to pískalo když zapnu a nastartuju bez rozsvícení,takže si myslím že rozumnější je nějaká kontrolka,ale proč navrtávat origo plasty a dávat tam dioodu co tam nepatří,co takhle kdyby někdo vymyslel zapojit tyto dva kabely třebas na nějakou kontrolku (např.prokluzu) který v autě nemám,tak když nerozsvítím,aby tato kontrolka svítila celou tu dobu... A zapojit to rovnou na potkávačky,ať se člověk nemůže splést a nechat jen parkovačky... Jak by se to udělalo??? Dalo by se to zapojit do budíku přímo na žárovku - kontrolku,ale možná by se to dalo připíchnout i někde blíž ne?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 635
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hodonínsko
Tak tohle přesně mám vymyšlený, ale na první pokus jsem nerozebral přístrojovku a teď na to není čas...streety píše: zapojit tyto dva kabely třebas na nějakou kontrolku (např.prokluzu) který v autě nemám,tak když nerozsvítím,aby tato kontrolka svítila celou tu dobu... A zapojit to rovnou na potkávačky,ať se člověk nemůže splést a nechat jen parkovačky... Jak by se to udělalo??? Dalo by se to zapojit do budíku přímo na žárovku - kontrolku,ale možná by se to dalo připíchnout i někde blíž ne?
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
- streety
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Tak jsem to zrealizoval,je to maximálně na hodinku... Vyndal jsem budíky,vybral si nefunkční kontrolku,vyndal zní žárovičku s objímkou,žárovku vyndal,ty dva plíšky v objímce taky a dolů jsem na každou stranu vyvrtal dirku...Pak vše vrátil a z venku zespoda jsem tam strčil dva drátky-kontrolku namontoval a zapojil do konektoru na spínání světel... Rychle-zadarmo a hlavně to vypadá jako že to tam je origo....Hodně štěstí...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host