Stránka 57 z 191

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 19.08.2010 18:23
od Raada
Opravim, neni to 16Otis. km, ale 120tis. km. Je to nutne vymenit, protoze DPF se provozem casem ucpe a bez vymeny to nepojede :-). Ber to tak, ze provozem na naftu si vydelas na DPF ve srovnani s benzinem. Druhym resenim je vykuchani DPF a pak to mas bez starosti, ale muze to znamenat problemy pri emisni kontrole do budoucna.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 10:32
od honzagm
Prijde mi to docela zasadni. Bezne se prodavaji FoFo s najezdem pres 120.000 km a v zadnem inzeratu jsem zatim nevidel upozorneni, ze by DPF byl vymeneny. Pritom by to melo mit vyznamny vliv na cenu prodavaneho auta. Kdybych auto prodaval ja, snazil bych se ho zbavit pred vymenou DPF. Mam sanci poznat, ze byl DPF vymeneny?

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 10:40
od Raada
Pokud auto je z Nemecka s jasnym puvodem a dolozenou servisni historii tak po 120tis. km by mel byt DPF vymeneny. V CR nebo u ruznych dovozcu a bazarniku bych si tak jistej nebyl.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 10:43
od tomason
Máš jen dle servisu ,jinak ne. Pochybuju,že ho někdo ve 130 vymění a pak ti ho nechá.
Běžný člověk nemá ani šajnu o tom jaký je rozdíl mezi 1,8TDCI 2003 a 1,8TDCI 2005 na tož aby věděl o tom co DPF provádí v motoru.Já nevím,ale tenhle motor mě opravdu nepřesvědčil o své životnosti,to snad je lepší jít do LPG i za cenu jednou upalenýho ventilu se to vyplatí než no name diesel s karbonem všude.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 10:45
od tomason
Otázkou je ,jak vybrat ten dobrej kus s kterym majitel nejezdil s přicpanym filtrem DPF.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 10:46
od Raada
Ten dobrej bude ten muj, az ho budu za 50tis. km prodavat :-).

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 10:52
od tomason
Budeš muset udělat pořadník :mrgreen:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:03
od honzagm
Vy si tady delate legraci, ale nejistota ohledne vymeny DPF je dost vaznym argumentem pro nekoupi FoFo 1,6TDCi. Elektronika v aute na nutnost vymenu neupozornuje? Uz mi zacina svitat, proc jsou shodne ojetiny pomalu levnejsi v nafte nez v benzinu, prestoze porizovaci cena v nafte je znatelne vyssi.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:20
od salamio
Raada píše:Ten dobrej bude ten muj, az ho budu za 50tis. km prodavat :-).
Nebo ještě lepší bude ten můj :), až ho za 3-5 let budu prodávat s najetými 90-150 tkm (podle toho, jak na tom zrovna budu s prachama na nové) :).

honzagm píše:Vy si tady delate legraci, ale nejistota ohledne vymeny DPF je dost vaznym argumentem pro nekoupi FoFo 1,6TDCi. Elektronika v aute na nutnost vymenu neupozornuje? Uz mi zacina svitat, proc jsou shodne ojetiny pomalu levnejsi v nafte nez v benzinu, prestoze porizovaci cena v nafte je znatelne vyssi.
Nevím, jestli upozorňuje (ale řekl bych asi jo, když mi píše i třeba takové věci, abych zmáčkl spojku, jako na obrázku), ale je to standardní součást servisu.

Jinak argument cen ojetiny v porovnání s pořizovací cenou je poněkud zavádějící. S dieslem jako takovým to nemá moc co dělat – rozdíly v cenách ojetin se stírají obecně. Vem si třeba rozdíl v pořizovací ceně např. nejnižší Ambiente a nejvyšší Titanium a pak to porovnej s rozdílem cen těch výbav u ojetiny. Taky tam oproti původní ceně nebude skoro žádný.
Spojka.jpg

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:25
od dallasCZ
Legraci si tu nikdo nedělá..já koupil FOFO 2 s nájezdem 85.000 při mém nájezdu 10.000 za rok to znamená že někdy za 3 roky to pro mě bude aktuální, a pak to začnu řešit. Cena nového DPF s dolitím eolysu a montáží v Brně u carentu 18.000,-Kč. Za tři roky to může být úplně jinak. Ve finále ho třeba nechám vykuchat,ale záleží jaký normy a měření bude na STK za 3 roky, takže pro mě teď bezpředmětný. A fofík si bere hezkých 5,5l/100km (60% město 40% meziměsto, převážně dálnice).
Samosebou 1,6 v benzínu nemá DPF a tuším snad ani turbo,takže odpadají dvě starosti.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:27
od Raada
Kdyz se DPF ucpe tak se rozsviti kontrolka motoru a po nejake dobe to hodi motor do nouzoveho rezimu. Takze to poznas 100%, kdyz je filtr ucpanej. Ono obecne je koupe dieslu s vetsim probehem km trochu loterie, protoze nevis v jakym stavu je DPF, turbo, vstriky. Vsechno to jsou docela palky pokud bys to mel menit. Nicmene pokud se ti podari koupit malo jety treba kolem 40tis. km tak mas na par let pokoj. Ja mam zatim najeto cca 53tis. km a za ty 2 roky co to auto mam o DPF vubec nevim a problemy s dalsimi vecmi se me zatim netykaji. Auto planuji prodat za cca 2 - 3 roky pri cca 100tis. km. Pokud chces bezproblemovy diesel tak jdi do 1,6 s 66kW nebo do 1,8 s 85kW, ale ta ma zase cca o litr vetsi spotrebu. Ja to beru tak, ze levny provoz na naftu (mineno nizka spotreba) mi vydela na pripadnou vymenu DPF. Auto nechci dojizdet treba do 200tis. km, ale naopak ho prodat jeste kdyz bude mit slusnou prodejni cenu a opet koupim rocni auto s najezdem kolem 20tis. km jako jsem to udelal pred 2 lety.

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:27
od foki
honzagm píše:Vy si tady delate legraci, ale nejistota ohledne vymeny DPF je dost vaznym argumentem pro nekoupi FoFo 1,6TDCi. Elektronika v aute na nutnost vymenu neupozornuje? Uz mi zacina svitat, proc jsou shodne ojetiny pomalu levnejsi v nafte nez v benzinu, prestoze porizovaci cena v nafte je znatelne vyssi.

a hlavne firma si benzin nekoupi takze soukroma osoba samozrejme si to ceni víc a kdyz koupi firma diesel tak najede treba 60-70t km rocne a samozrejme kdyz si to odepise tak jsou diesely levnejsi , muzou mit i 200000km za 3 roky , ale s takovym najezdem to nikdo nekoupi tak se stačí .

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:30
od foki
salamio píše:Nevím, jestli upozorňuje (ale řekl bych asi jo, když mi píše i třeba takové věci, abych zmáčkl spojku, jako na obrázku), ale je to standardní součást servisu.
protoze mas bezklicovy start , tak bez spojky nenastartujes

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:37
od No Name
foki píše:
salamio píše:Nevím, jestli upozorňuje (ale řekl bych asi jo, když mi píše i třeba takové věci, abych zmáčkl spojku, jako na obrázku), ale je to standardní součást servisu.
protoze mas bezklicovy start , tak bez spojky nenastartujes
:bravo22: :bravo22: foki je opravdový znalec, přesně tak... :bravo22: :bravo22:

Jinak jak jsem zmínil v jiném vlákně, počítejte do budoucna, že od výroby cca srpen/září 2010 budou mít DPF i varianty 1.6 TDCi 90PS... :ble2: :ble2: :ble2:

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Napsal: 20.08.2010 11:49
od bady
Mám 1.6 Tdci 80 Kw r.v. 2007 dovoz z Německa. Při 117 tis začalo auto špatně táhnout. Diagnostika ukázala na špatně fuhngující filtr pevných částic. Ve FapOff za nepomněrně nižší částku mi ho demontovali. Nový stojí v originálu necelých 26 000 bez DPH. Jinak kontrola aditiv dle servisních pokynů dolití po 60 000 a při 120 000 dolití aditiv a výměna filtru. Dolití lze provést i doma. K emisím: ve Světě motorů 19/2010 byl článek, kde bylo psáno, že na emisích nic nepoznají a FapOff toto garantuje. Návod na dolití je v knížce Jak na to.