Mno, přidám i svojí trošku do mlýna
Mám focuse, 1,8i rok výroby 2000, najeto cca 140 000 km, tankuju pravidelně již tři roky na Benzině, svíčky mám starý cca půl roku, palivový filtr tři měsíce, baterku měsíc, vzduchový filtr cca 3 měsíce.
Začalo to přibližně před dvěma měsíci, když bylo jak už tu někdo popisoval takový to sychravý počasí, kdy je hodně vlhkej vzduch a poměrně chladno, kolem 5°C. Motor mi chytil na první nastartování ihned přibližně na jednu až dvě vteřiny a hned chcípnul. Nastartoval mi až na podruhý a to jsem musel nechat startér točit kolem 5ti vteřin, což se mi zdá poměrně dost. Sychravý počasí zmizelo a s tim i můj problém. Pak ale přišly mrazy a problém se vrátil a o dost silněji, takže teď když pěkně mrzne a auto stojí delší dobu jak cca 10 hodin motor na první nastartování ihned nastartuje a po 1 vteřině chcípne. Další startování se povede už jedině s přidánim plynu. V posledních dvou týdnech se mi to posr... úplně a to tak, že motor chytí (na druhý startování) jen s tim plynem a ten plyn musim ještě potom přibližně 10-15 vteřin držet (snažim se to držet kolem 1000 otáček) než se elektronika uráčí a volnoběžný otáčky si začne držet sama.
Jak jsem tady četl, tak jste dávali možnosti příčin - baterka - můžu vyloučit, je nová a silná, svíčky - poměrně nový a nevim jakou souvislost by měly s přidáním plynu, palivový filtr - je nový, benzín - tankuju na Benzině pořád a tenhle problém se vyskytl až v poslední době, volnoběžný ventil - tak na toho bych to svedl taky

jelikož ani po nastartování nezvládne motor držet volnoběžný otáčky, vypadá to na něj, zkusim ho najít a pročistit, jestli to zabere, hodim ho do kopřiv a koupim novej
Kdyby jste mezitím na něco přišli, dejte vědět
