Stránka 6 z 16

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.11.2008 00:57
od Fokal
Chmelko zase máš pravdu :lol: Ba ne, já to vidim podobně, myslim, že s ESP se hůř poznávají hranice auta. Na minulý 1.6tce jsem se rychle naučil, kde má auto limit a naučil jsem se ho rychleji ovládat. U STčka jsem přece jenom líný ESP pořád vypínat (když už tam je), tak mi trvalo fakt o hodně déle, než jsem se naučil, kde má limity a možná až doteď to přesně nevim :oops: Vůbec by mi nevadilo, kdyby tam ESP nebylo...

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.11.2008 01:10
od chmelko
pamatam si moment,ked mi ho už ano neviem kedy bracho predstavoval na svojej octavke aka to je parada..si hovorim reku to auto musím skusit,...bola fakt v plnej palbe..tak sme ho zobrali v KE do Serpertýn hore, kua už ani neviem kam ta cesta vedla..hej na Jahodnu (prezýva sa tomu cintorýn motorkarov)..a ja som fakt šoferoval dovtedy par krasnych klenotov a ani jeden nemal ESP..je to divne..tak som dal plny kotol,že si ju krasne v apexe vyrovnam a ono zrazu cvak, ja plyn na podlahe,na otackomere takych 3 tis a viac ani prd akoby mi niekto vypol prívod benzínu, až som sa zlakol a bracho mi hovorí..parada čo? a ja ho..o parada, skoro som to napral do stromu ako som sa zlakol..a tam to tuším nejde ani vypnut..ako sa ma človek naučit kolko može?? na silverstone kurze ma učili,že len ked dam do zatačky plny kotol a rejd poznam,kedy mi to ustreli,viem,že som prestrelil jak svoje tak moýžnosti auta.. tam som poznal..nič :cry:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.11.2008 02:10
od KubaU
Nu, to naše se dá na sportovní jízdu vypnout, a nejen v zimě je to zlatý - ono totiž když to klouže, nebo při aquaplaningu a podobně je znalost limitů auta vcelku irelevantní, ne? :wink:

Jinak přesně tak by to teoreticky mělo fungovat - bránit řidiči překoročit schopnosti auta...

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.11.2008 02:12
od chmelko
tak prave pri zmienenom aquaplanningu sa najradšej spolieham sam na seba..stale sa zlaknem ak auto nerobí to, čo očkavam..a to zasah ESP bezesporu je :wink:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.11.2008 12:38
od Fokal
Spíš bych řek, že ESP ve FF chrání před vlastní blbostí a nešikovností :) Samozřejmě i před aquapleningem a podobně, ale jak řikám, když už to fakt uklouzne, tak tě nezachrání ani svěcená voda :wink: Takže ESP jako doplněk jo, ale že by to bylo něco světoborného, to bych neřek...

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.11.2008 19:53
od zirafak
chmelko píše:tak prave pri zmienenom aquaplanningu sa najradšej spolieham sam na seba..stale sa zlaknem ak auto nerobí to, čo očkavam..a to zasah ESP bezesporu je :wink:
chmelkos...ved pave som pisal,ze auta VW GROUP maju ESP presne stylu,ky popisujes.Ford to ma odladene uplne inac.precitaj si moj prispevok.
a chcel by som Ta vidiet,ako by si reagoval a predvidal,keby si na ceste nabehol na kombinaciu 2 kolesa na suchu a 2 sneh,lad,alebo vela vody :?: Vies,ake je vtedy ESP od Forda dobre :?: :wink:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 28.11.2008 22:22
od KubaU
No, ono hlavně nemá moc smysl řešit jestli je to dobrý nebo není, stejně ESP buď máme nebo nemáme, a namontovat ho dodatečně nedává smysl.

U všech nových aut stejně zřejmě bude automaticky, tak co :) Alespoň že to naše zasahuje relativně citlivě, oproti jiným značkám, jak tu bylo zmíněno...

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 29.11.2008 10:52
od Ahmed
Pud sebezáchovy je většinou rychlejší, než zásah ESP, ale když opravdu vletíš někam, kde ti to uklouzne a v životě bys to nečekal, tak ti to pomůže. Né každý je schopný auto ovládat tak, aby ty situace zvládnul, i když to o sobě třeba tvrdí a ne vždycky se to dá čekat. A když do toho pustíš babu, tak děkuješ všem svatým za to, že tam to ESP máš :wink: Podle toho co jsem zkoušel, tak to ESP povolí celkem hodně, většinou mi zasahoval jenom protiprokluz. Ono je to i celkem těžké vyzkoušet, protože při malých rychlostech na sněhu to maximálně přibrzdí jedno kolo a nebo kloužou všechny kola, takže ESP nepozná, že se něco děje. Ve 100km/h jsem neměl odvahu to na ledu zkoušet, to bych musel být na letišti :wink:

ESP

Napsal: 08.12.2008 22:14
od tuciJ
Chci se jen zeptat!Stalo se mi že když jsem najel na mokrý povrch polní cesta tak při rozjezdu jsem slyšel takový rachocení z předku.Samozřejmě mi prokluzovali kola a nemel jsem zapnuté ESP, ale chvilkama mi problikávalo signalizace ESP.Když jsem se rozjel pomalu tak to neproklouzlo a nic slyšet nebylo. Je to normální že to tak rachotí? Když ho zapnu tak mu kola na mokru proklouznou normálka a nic není slyšet.

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 09.12.2008 06:04
od zirafak
Chcelo by to napisat,ake mas auto a ci mas skutocne ESP/casto zamienane s TCS/...a pokial si ho mal vypnute,tak to rachutanie bolo pravdepodobne ABS :idea:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 09.12.2008 07:18
od Komi
to tucij:
na smyklavom povrchu to robi rachot pri rozbehu aj mne takze je to asi normalna cinnost trakcnej kontroly, na mokrom asfalte je to podstatne kludnejsie, ESP nevypinam, ale pri rozbehu by zrejme este nemuselo zasahovat

Re: ESP

Napsal: 09.12.2008 18:20
od Ahmed
tuciJ píše:Chci se jen zeptat!Stalo se mi že když jsem najel na mokrý povrch polní cesta tak při rozjezdu jsem slyšel takový rachocení z předku.Samozřejmě mi prokluzovali kola a nemel jsem zapnuté ESP, ale chvilkama mi problikávalo signalizace ESP.Když jsem se rozjel pomalu tak to neproklouzlo a nic slyšet nebylo. Je to normální že to tak rachotí? Když ho zapnu tak mu kola na mokru proklouznou normálka a nic není slyšet.
ESP je zaplé pořád. Když problikává kontrolka, tak to znamená, že muselo "zasáhnout". Když zmáčkneš tlačítko, tak kontrolka svítí a tím pádem je vyplé a můžou ti prokluzovat kola :wink: :lol:

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 10.12.2008 00:00
od tuciJ
Zeptam se asi takhle .Jak reagovat na situaci když zafuguje ESP a ABS... Při ESP je to takový rachotivý zvuk a při ABS to kope do pedálu. Je to nepříjemná situace a kdo ji nezažije je z toho v tu chvíli vyvedený z míry.!! 8)

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 10.12.2008 16:02
od Ahmed
U ESP bouchání do pedálu nepoznáš, protože v tu chvíli většinou nemáš nohu na brzdě :wink: Vysvětlím ti funkci ESP asi takhle: vjedeš moc rychle do zatáčky a zadní část auta ti ujede - ESP ti přibrzdí některé z kol, aby se auto vrátilo zpátky do původní stopy, ale pokud se to kolo při brzdění navíc ještě zablokuje, tak ti ABS přeruší smyk = to je to bouchání. A začne při tom blikat oranžová kontrolka se symbolem auta ve smyku.
Pokud vjedeš v plné rychlosti třeba na dálnici do velké kaluže a kola ztratí kontakt s vozovkou (třeba jenom jedna strana), tak ti ESP (v tu chvíli spíš jeho "pomocník" TCS (ASR) - protiprokluz) ubere výkon motoru nebo přibrzdí kola tak, aby tě opět udrželo ve stopě.
Leknout se toho sice můžeš, ale když ESP zasahuje, tak je to vždycky v situaci, které se lekneš tak či tak. Je to sice nečekané a nevíš v tu chvíli co se stalo, ale když se někam řítíš neovladatelným autem, tak si u toho asi taky nebudeš pískat :wink: Reagovat máš úplně normálně, tak jako bys reagoval kdyby tam ESP nebylo. ESP není všemocné a pokud nedáš např. kontra volantem, tak tě to ze sr.č.k nedostane :wink: Pokud zareaguješ špatně, tak ti ESP zase bude pomáhat to srovnat. Ne každý ví, jak se zachovat a s tím odborníci samozřejmě počítali, protože tech lidí je spíš více než méně.

S osobákem se mi to moc odzkoušet nepodařilo, ale když jsem jel s Transitem do pravoúhlé zatáčky a vzal to přes ručku, tak mě to ESP úplně zastavilo a nedovolilo udělat hodiny...

A jak reagovat, když ABS začne bouchat do pedálu? Nijak, nechat nohu na brzdě a pořád brzdit. Zase to je proto, aby jsi měl kontrolu nad autem a mohl se při prudkém brzdění vyhnout překážce. Pokud se ti zablokujou kola, tak volantem nic nezmůžeš.

Re: Elektronické systémy ESP a ASR

Napsal: 10.12.2008 21:12
od kako
Vyskusal som si aj ja na snehu v 2.-ke 40-50km rychlosti s tym aj bez toho. So zanutym ESP na rucnu som myslel, ze sa mi auto rozsype, radsej som vypol. Draha bola do trojuholnika, auto sedelo super, dobra zabava.