Stránka 6 z 6

Re: Technika jízdy: Zatáčky

Napsal: 14.04.2015 10:33
od Atlis
Vies, ono s tym brzdenim je to tak trosku hovadina. Ano, trosku utiahnes stopu, ale rychlejsi nebudes. Nove Fordy to teraz robia za vodica - TVC pribrzduje vnutorne koleso v zakrute (VAG ma tiez svoj system). Ale na rozdiel od tvojej metody je pribrzdovane iba jedno koleso, nie obe. Menej skusenemu vodicovi a na bezne jazdenie to urcite bude vyhovovat, pretoze po urcitu hranicu ta to moze spravit trosku rychlejsim (aspon pocitovo), ale ked tu hranicu prekrocis zistis, ze brzdy v zakrute nemaju co robit a mechanicky diferencial nic nenahradi. :)

Necital som priliz pozorne celu temu, ale co sa tyka BMW a vseobecne vsetkych novsich zadokoliek, tak tie su naladene nedotacivo - kvoli bezpecnosti. Naviac ESP uspesne kazdy naznak pretacivosti niveluje. Naviac vynutit akukolvek pretacivost takou 520d aj po vypnuti ESP na suchom je prakticky nemozne.

Pokial niekomu z vas chyba pretacivost v predokolke, staci v zakrute prechadzanej pod plynom na pol sekundy plyn zadok s radostou poleti bokom. ;) Cim kratsi rozvor, tym viac potu na cele. :P

Jo a este jedna vec - pokial ma niekto z vas Focus na 14" ci 15" kolesach s gumami Matador s tazkym dieslom nad prednou osou, necakajte sportove naradie. :lol:

Re: Technika jízdy: Zatáčky

Napsal: 14.04.2015 13:21
od spooon
přibržďováním v zatáčce pod plynem eliminuješ nedotáčivost a dostaneš se do lehké přetáčivosti, což je to, oč mi jde. Jestli to je rychlejší nebo ne se hádat nebudu, to změřený nemám.

Samozřejmě, mechanický samosvor to nenahradí, ale lepší než se nedotáčivě klouzat ven po tečně ze zatáčky.

Holt zadokolka se samosvorem to není, s tou to jde samo (vím, mám MX5) a ještě pod plynem diff krásně tlačí dovnitř do zatáčky.