Stránka 6 z 7

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 27.03.2009 16:20
od zajo
Chobby píše:
Dzefer píše:nulu ti pocitac pri pustenom plyne neukaze, kym neni zahriaty motor
Nevím jak u FoFo II, ale mě ukazuje "0" (když dám nohu z plynu :mrgreen: ) i při úplně studeným motoru - včera odzkoušeno :wink:
můžu plně potvrdit.
Chobby píše:Líp bych to nepopsal :mrgreen:
A co se týče BC tak tam si myslím, že rozdíly jsou dány spíš špatným seřízením BC nebo hůř fungujícími senzory (čidla) - toť můj názor 8)
přiklonil bych se spíše k jinému rozměru pneu než je nastaven v BC 14", 15"......

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 27.03.2009 20:30
od Miroslav K
to zajo: Taky je jedno, jestli mám studený, nebo teplý motor, ukáže nulu..ale jelikož ne pokaždý, a to zas ani na teplém motoru, říkal jsem to v servisu a dostal odpověď, že to jenom neukáže nulu, ale nespotřebovává to palivo..blbost, evidentně pocítím škubnutí, když naskočí nula, jak motor lépe brzdí...
A otázka. To jako v BC si můžu nastavit jaký mám průměr kol????

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 27.03.2009 21:16
od zajo
Miroslav K píše:to zajo:
A otázka. To jako v BC si můžu nastavit jaký mám průměr kol????
to ti nastavili ve vyrobě a sám si to nenastavíš - taky naco? Změní ti to styl jízdy, asi né. jestli spotřebuji podle BC o ±0,5l nafty je mně jedno, duležité je že to není 8 a více

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 27.03.2009 21:36
od Miroslav K
aha, to jo..tak tomu rozumím..já myslel, že se to nastavuje :( ..resp. dá se nastavit..

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 22.04.2009 19:13
od Bobesh
mě většinou když vyhodím kvalt, tak u 4 a 5 je spotřeba O, ale sem tam je třeba i 2L. U 2,3 je to kolem 3l, ale občas je tam nula. Při rozjezdu na jedna i 55

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 22.04.2009 20:46
od Bullitt
Mně taky palubák neukazuje pokaždý nulu při brzdění motorem. Záleží to asi na více faktorech, ale minimálně vím, že pokud se zařazeným kvaltem jsou otáčky nad 3000 a klesají, tak tam pak je nula řekl bych pokaždý a vydrží až asi k volnoběhu(možná do 1200-1500). Zrovna ale s 2.0 se nemusí jezdit ve vysokých otáčkách, tak vypínání paliva při poklesu otáček až z 3000+ je příliš mnoho.
A přesně jak tu někdo psal, je výrazný rozdíl v intenzitě brzdění pokud je na palubáku nula nebo jde trochu paliva(palubák něco málo ukazuje), tedy že palubák ukazuje blbě je nesmysl.
Mám ještě Escorta(MkV, 1.6EFi, r.91) a ten nedávkoval palivo(palubák ukazoval nulu) při poklesu z otáček nad 1800-2000 ot. a vydržel skoro do volnoběhu, to bylo ideální a taky tam motor krásně brzdil. Nicméně novější Escorty už se prý chovaly více jak se tu probírá u Focusu. U Focuse mě brzdění motorem zklamalo(vůbec i to řízení volnoběhu), protože k vypnutí vstřikování dochází velmi zřídka a v ostatních případech je brzdění velice nevýrazné(někdy z kopce i zrychluje, musel bych zbytečně podřadit), tak radši vyhazuju kvalt, i když jsem to do teď nedělal.

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 19.11.2009 20:41
od rob45
ahoj mam 1,8 tdci a pri volnobehu kdyz stojim mi jde spotreba nahoru mam tam treba 5.5 a po peti minutach stani tam mam treba 9 je to normalni a ukazuje to na 100km ne za hodinu jak jsem se docetl ze by to melo ukazovat

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 19.11.2009 23:17
od michalniks
A je to určitě okamžitá spotřeba? U většiny FF 2 z roku 2006 okamžitá spotřeba není. Je tam jen průměrná (dá se nulovat).

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 20.11.2009 12:27
od rob45
ne je tam okamzita po vynulovani je okamzita a postupem prechazi do prumerne

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 20.11.2009 12:54
od michalniks
Pokud se dá vynulovat, tak to není okamžitá, ale průměrná.
Okamžitá se mění každou cca sekundu a reaguje na sešlapnutí plynu ihned například při plynulé jízdě bude ukazovat např. 5l/100km, při sešlápnutí plynu vám skočí např. na 8l/100km, při uvolnění plynu a brždění motorem bude ukazovat 0l/100km atd). Při nulové rychlosti ukazuje spotřebu v l/hodinu, protože v l/100 by byla nekonečná (Schválně otázka, nad kterou se pořádně zamyslete, kolik spálíte litrů paliva, než ujedete sto kilometrů, když pojedete nulovou rychlostí?).

Průměrná spotřeba se počítá pomocí počtu ujetých km od posledního nulování. Když ujedete 10 km a spálíte 0,5 l paliva, budete mít průměrnou spotřebu 5l/100km. V případě, že pak zastavíte a budete stát tak dlouho, že spálíte další 0,5 l paliva, tak průměrná spotřeba stoupne na 10l/100km, protože pořád jste ujel jen 10km, ale spálil jste 1l paliva.

Okamžitá spotřeba je okamžitá (neboli právě teď aktuální) a nemůže "přecházet" do průměrné!
Průměrná spotřeba potřebuje nějaké ujeté km (jinak při výpočtu dělí nulou, což, jak víte z matematiky, nelze, proto může ukazovat nesmyslná nebo neodpovídající data).

Takže to, co vidíte je průměrná a ne okamžitá...
Doufám, že vám to je už jasné...

Mimochodem, není na display palubního počítače náhodou napsané "průměrná spotřeba" (samozřejmě v en)? Až půjdu do auta, tak se schválně podívám.

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 21.11.2009 12:45
od rob45
asi mas pravdu to jsem spatne pochopil nic mene si myslim ze to straci na verohodnosti ukazatele prum.spotreby

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 21.11.2009 13:24
od Gromik
Tak myslím že v podstatě máte pravdu oba :-) Je to jenom o slovíčkaření. Na displeji skutečně svítí "average fuel" což je průměrná spotřeba. Okamžitou umí zobrazit až novější FoFo II.

To s tou "okamžitou přecházející v průměrnou" se dá použít třeba pro následující test. Pokud jedu konstatní rychlostí a chci si třeba vyzkoušet, kolik mi auto "žere" při 60km/h na 3, 4 či 5 rychlostní stupeň, tak vyresetuji průměrnou spotřebu a během několika následujících chvil mám vlastně informace o spotřebě okamžité :-)

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 21.11.2009 14:17
od michalniks
Gromik píše:To s tou "okamžitou přecházející v průměrnou" se dá použít třeba pro následující test. Pokud jedu konstatní rychlostí a chci si třeba vyzkoušet, kolik mi auto "žere" při 60km/h na 3, 4 či 5 rychlostní stupeň, tak vyresetuji průměrnou spotřebu a během několika následujících chvil mám vlastně informace o spotřebě okamžité
S tím souhlasím, jen jsem psal, že při nulové rychlosti zobrazovaná datu musí být nekorektní, jelikož se nedá dělit nulou. A jelikož psal v příspěvku toto:
rob45 píše:...pri volnobehu kdyz stojim mi jde spotreba nahoru mam tam treba 5.5 a po peti minutach stani tam mam treba 9...
tak jsem to vztahoval právě ke sojícímu autu a v tom momentě se nedá průměrná spotřeba vynulováním použít jako okamžitá, protože průměrná neumí zobrazit (ani není proč by měla umět) spotřebu v l/hod.
rob45 píše:nic mene si myslim ze to straci na verohodnosti ukazatele prum.spotreby
A toto přesně nechápu. Proč ztrácí na věrohodnosti? Průměrná spotřeba ukazuje průměrnou spotřebu paliva. A to, jestli stojíte nebo jedete můžete ovlivnit vy. Pokud by se do průměrné spotřeby nepočítalo palivo, které se spálí při stání, tak by pak nebyla průměrná...

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 21.11.2009 14:23
od michalniks
Gromik píše:Okamžitou umí zobrazit až novější FoFo II.
Jo a ještě k tomuto. Okamžitou spotřebu uměly zobrazovat už i FoFo I.
Ve FoFo II vyrobených v nějakých letech (nevím přesně kterých, ale rok část roku 2006 tam patří) tuto funkci oddělali (prý z hlediska bezpečnosti - lidé prý pořád sledovali aktuální spotřebu a nevěnovali se řízení). Pak ji ale zase vrátili (protože prý lidé sledovali a neustále nulovali průměrnou spotřebu a tím se nevěnovali řízení ještě víc). :D

Re: palubný počítač - okamžitá spotreba

Napsal: 21.11.2009 20:49
od rob45
no myslim to tak ze kdyz stojim tak jde spotreba nahoru treba z 5,5 na 9 a kdyz jezdis kratkou vzdalenost tak se to nesrovna a pak to jde strasne pomalu dolu pri nulove rychlosti coz je divny jde na horu prece nepropalis 9 L na 100km jenom ze stojis to je nesmysl a pak kdyz se rozjedes ze studenym motorem jedes mesto pak zhruba 10km mimo mesto dom tak ta spotreba moc neklesne takhle myslim tu neduveryhodnost