chladici kapalina
-
erikm1
- Nováček

- Příspěvky: 187
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
- martinsk
- Pokročilý

- Příspěvky: 554
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko
- favo222
- Nováček

- Příspěvky: 54
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
voda
Tak som to odfotil, dúfam, že je to v poho vidieť a dojde sem aj fotka. Kde to môže tiecť???
Vďaka za rady.
Vďaka za rady.
- Přílohy
-
- focus.jpg (47.22 KiB) Zobrazeno 5046 x
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.
- favo222
- Nováček

- Příspěvky: 54
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
- Jenda25
- Pokročilý

- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- favo222
- Nováček

- Příspěvky: 54
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Viem čo dolievam(destilka). Ale aj toto je zaujímavé. Servo potrebuje chladenie??? Čo sa ja nedozviem.Alebo je to ten istý okruh??? tomu neverím, žeby sa cez chladenie motora chladilo aj servo. No neviem. Nie som nejaký mechanik.
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.
-
chmelko
- Test driver

- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
teraz sa priznám, že neviem ako to ma focus, ale my zhodou okolnosti vyrabame chladice pre servo do MB, su to uplne mini chladiče, ktoré su vo frontende (všetky chladiče s maskou) servo má svoj uzavretý system, až na to, že su chladiče spolu, jedna sa o samostatny system, nezavisly na chladeni motora
- Jenda25
- Pokročilý

- Příspěvky: 538
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- Jiri02
- Pokročilý

- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
V zadnem pripade nemichej chladici kapaliny!martinsk píše:Je to asi blbá otázka, ale chcel by som sa spítať na váš názor. Dolievať len originál chladiacu kvapalinu, alebo je to jedno aká značka hlavne že je červená.
- martinsk
- Pokročilý

- Příspěvky: 554
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko
Otázka bola z dôvodu, že aj tu na fóre je viac krát písané o dolievaní nie origoš chladiacej kvapaliny:
martyG (str.3)- no ja som tam prskol červený sajrat z pumpy OMV, 1 liter za 168,- Sk, no a ešte som priamo vo forde kúpil origo za 202,- Sk liter. Nie je to veľký rozdiel a na tom od OMV nie je ford špecifikácia, resp. nenašiel som tam žiadnu inú.
Chmelko (str.3) -fridex je ok... ,ide o to, že pomer by mal byt 50/50 to je na cca.-20 takže neviem aky pomer si tam mal preddtym.
Kota (str.4) - Já sem hned nevěděl jakou a něco sem chtěl dolít.Tak jsem tam dolil vody lehce nad minimum a teď v klidu koupim fridex a doleju do max....To by mohlo být v klidu
martyG (str.3)- no ja som tam prskol červený sajrat z pumpy OMV, 1 liter za 168,- Sk, no a ešte som priamo vo forde kúpil origo za 202,- Sk liter. Nie je to veľký rozdiel a na tom od OMV nie je ford špecifikácia, resp. nenašiel som tam žiadnu inú.
Chmelko (str.3) -fridex je ok... ,ide o to, že pomer by mal byt 50/50 to je na cca.-20 takže neviem aky pomer si tam mal preddtym.
Kota (str.4) - Já sem hned nevěděl jakou a něco sem chtěl dolít.Tak jsem tam dolil vody lehce nad minimum a teď v klidu koupim fridex a doleju do max....To by mohlo být v klidu
- Jiri02
- Pokročilý

- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Cladici kapaliny maji ruzna slozeni. Pritom neni vylouceno, ze ruzne obchodni znacky jsou vyrobeny ze stejnych surovin nebo ze obsahuji suroviny chemicky se snasejici.
Obecne nemrznouci chladici kapaliny obsahuji latku zabranujici zmrznuti a dale tez m.j. latky zabranujici korozi chladiciho systemu – tzv. inhibitory koroze. Inhibitory koroze byvaji jineho typu (nebo koncentrace) pro motory "hlinikove" a "litinove" (podle toho, jaky material je omyvan chladici kapalinou). Podle toho se chladici kapaliny dost lisi. Inhibitory koroze se casem vypotrebuji (postupnou chemickou reakci) a asi hlavne proto se ma chl. kapalina po case menit. U velikych motoru s hlinikovymi soucastmi a velikym objemem chladici soustavy se treba samotna chladici kapalina nekolik let vubec nemeni (pokud neni znecistena) a doleva se jen inhibitor koroze. Pak se misto vymeny cca 100 litru chladici kapaliny doliji tak 2 deci inhibitoru, coz je pro zivotni prostredi i penezenku dosti setrne.
Cladici kapaliny se redi vodou (mela by byt mekka, aby se netvoril vodni kamen) a odparuje se znich vetsinou jen voda, chemicke latky jen velmi malo.
Obecne nemrznouci chladici kapaliny obsahuji latku zabranujici zmrznuti a dale tez m.j. latky zabranujici korozi chladiciho systemu – tzv. inhibitory koroze. Inhibitory koroze byvaji jineho typu (nebo koncentrace) pro motory "hlinikove" a "litinove" (podle toho, jaky material je omyvan chladici kapalinou). Podle toho se chladici kapaliny dost lisi. Inhibitory koroze se casem vypotrebuji (postupnou chemickou reakci) a asi hlavne proto se ma chl. kapalina po case menit. U velikych motoru s hlinikovymi soucastmi a velikym objemem chladici soustavy se treba samotna chladici kapalina nekolik let vubec nemeni (pokud neni znecistena) a doleva se jen inhibitor koroze. Pak se misto vymeny cca 100 litru chladici kapaliny doliji tak 2 deci inhibitoru, coz je pro zivotni prostredi i penezenku dosti setrne.
Cladici kapaliny se redi vodou (mela by byt mekka, aby se netvoril vodni kamen) a odparuje se znich vetsinou jen voda, chemicke latky jen velmi malo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host





