Stránka 6 z 6
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 25.11.2019 23:01
od hihi
Celá cesta v sání ž po "chcípací" klapku je omezená jen vzduchovým filtrem (ta klapka je na obrázku pohledově nad žlutým očkem měrky). I když se to zdá nemožné, musí v cestě být někde něco ztraceného. Sundat, rozebrat. Začal bych první svorkou na turbu - ta šroubovací, půjde dolů v pohodě. Skrz turbo nic bez devastace lopatek neproleze. Když tam bude prázdno, tak rozebrat box vzduchového filtru.
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 26.11.2019 22:46
od paveld
Kouknul bych na turbo, jestli se vůbec točí.. mě když se kouslo (zadřelo se o odpadlou lopatku), tak dost bránilo přívodu vzduchu a motor bylo problém vůbec vytočit.
Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 27.11.2019 06:19
od vita_k
dusanlulka píše:Ziadna kapka tam nieje ta je az za chladicom vzduchu.
Odpoj hadicu pred turbom a budes mudrejsi ale najlepsie zhod filterbox a poriadne skontroluj.
Takto upchat to môze snad len nejaka handra namotana na tube.
To bych nedělal, odejde váha vzduchu. Leda by ji odpojil
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 19.06.2020 21:02
od freduard
Ahoj kamaradi, na mem FF2 1,6tdci 66 kw motor DA3 mam nemilou chybu:
Sviti me kontrolka motoru, auto toci max 3 tis a asi nejede turbo ani klima, oboji se stalo v jeden okamzik.
Na diagnostice to hlasi chyby viz obrazek.
Vypada to ze mam asi spatny el kabel? Oxidaci nebo se kostri? Jestli je to tak, mate nekdo tuseni o jaky kabel nebo svazek se jedna?
Diky za kazdou radu. Pardon za to otoceni obrazku
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 09.07.2020 18:36
od durika
čau hoši.Chci se zeptat.Mám taky problém kolem straty výkonu.Občas padá do nouzáku.stává se to kolem 1900-2000 otáčok ked jedu konš.rýchlosti.Píše mi chybu P042f a P490.Je to kolem Egr.vymenil jsem to a na diagnostike sa to resetovalo.Ale problém sa pretváva.Je pravda že asi jsem udelal chybu ja s tím že jsemm koupil Egr levní za 3000kč.Muže byt že je to šrot kus a seká to nadalej?Je to 1,6 tdci 80kw s dpf.Jinak pokud to nepadne do nouzáku tak auto jede super ale pak zacukne a je v nouzovém réžimu.Diky za rady a odpovede.
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 09.07.2020 18:43
od durika
jinak jsem se chcel zeptat na to ohladom toho nouzáku .Ze aj ked chyba ukazuje na zeseknutí EGR,nemože byť nieco z podtlakmi?npr. podtlakový ventil nebo tak.Anebo je to primo chyba toho EGR ventilu?Inu chybovu hlášku nemám.
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 10.07.2020 08:08
od havrdak
Tak mam také problém s výkonem. Focus 1,6 TDCi, 66 kW, 2008.
Jezdil normálně, pak stál asi týden na parkovišti a najednou přestal táhnout. Ale žádnou chybu mi to nehlásí.
Kdysi, když odešel EGR a auto jelo v nouzovém režimu, tak jelo o hodně hůř. Teď do mírného kopečka i zrychluje, ale ztráta výkonu je dost znatelná. Spotřeba mi přijde víceméně stejná.
Na dignostiku se dostanu až v pondělí nebo úterý.
Nemohla mě navštívit kuna? Na první pohled jsem v motoru nenašel nic, co by tomu nasvědčovalo, ale to byl jen rychlý pohled. V autech se nevrtám, nevyznám se...
Děkuji za postřehy.
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 10.07.2020 09:03
od TomFocus
Havrdak, durika.... může to být kabel, hadička, filtr, špinavé/vadné čidlo - snímač.
Je potřeba jít postupně od nejlevnějšího kroku v výměnám dílů.
Popsáno je zde (nejen v tomhle vlákně vše), takže krok za krokem.
Zde si přečtěte co zkontrolovat, vyměnit (jsou i postupy), ale práci musíte udělat vy nebo vaši mechanici.
PS... že netáhne motor může dělat filtr i čidlo nebo kontakt....hladat zde, v mít. prostoru a snažit se...

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 10.07.2020 10:56
od havrdak
OK. Díky.
Až to bude v cajku, napíšu čím to bylo...
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 10.07.2020 14:56
od durika
diky TomFocus.Snad se to vyreší.Pojedu od hadic a pak se uvidí.Doufám že to bude nejaká blbost .
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 26.09.2020 09:42
od patro16
Choze píše: 22.08.2019 23:15
Caute. Riesime problem s mojim Focusom 1.6 TDCi, 80kW, ktory uz davnejsie podstupil (nanestastie) odstranenie DPF v neodbornom servise (to som zistil az neskor, vtedy som doplatil na neznalost).
V skratke: Auto je lenive, nejde za plynom, od 60km/h zrychluje velmi pomaly. Bez DTC, z live dat je najzaujimavejsia je hodnota krutiaceho momentu, ktora je limitovana na cca 110Nm. Na grafe vidiet, ze niekde nad 1000ot vyskoci na 110Nm, a potom plynule drzi aj cez 3000ot.
DTC nehodi ani odpojenie EGR (az po par kilometroch). Moze to byt sposobene vrtanim sa v RJ pri DPF-off.
Problemu predchadzala oprava podfuknutych vstrekov, vymena filtrov a oleja. Zaujimave bolo, ze okolo vstreku na 2. valci nebol lepkavy cierny asfalt a cierna mastnota. Bol suchy, na nom a v sachte sivo-biely prasok (popol).
Co sme skusali:
- senzor na plyne (TPS) ide pekne spojito hore a dolu
- tesnost hadic za turbom skontrolovana silnym fukanim do nich ustami (drzali), ale predsalen, to je pretlak par kPa
- variabil turba sa da zatlacit az dole. po starte zalezie kusok (nie na doraz, ci mal by?), po vypnuti motora vyskoci
- diagnostika bez chyb
- live data pisu po zadupnuti plynu nizsi tlak na liste, ale to podla mna kvoli nedostatku vzduchu (vid nizsie)
- tlak v sani (absolutny) som dostal maximalne k nejakym 130kPa (rastie plynule s otackami), inak sa ale hybe okolo 100-110kPa (atmosfericky v ten den pisalo 98-99kPa)
- VGT nejde nikdy k 0%, na volnobeh je myslim 70-80% a miniminalne som to dostal niekam k 30% - aj to len postupne klesalo. dolu ide vzdy pomalinky, hore skokovo pri pusteni plynu.
- EGR skace 0% - 100% ked zadupnem a pustim plyn
- diagnostika "vidi" spravne spinac brzd
- spinac spojky mi na zakladnej obrazovke ForDiag nejde, je sivy. Ani v ostatnych PIDoch som nenasiel nic, co by reagovalo. Skusal som natvrdo vytiahnut konektor a jazdit s/bez dratovej prepojky. Bez zmeny.
- klapka za medzichladicom (v tom bloku s obtokovou) je pri vypnutom motore otvorena. odpojil som konektor, ci ju nahodou nezatvara, bezo zmeny.
- motor vydava klasicke traktorove zvuky, ako stocenka s 200t km na tachometri a dalsimi 100t km zmotanymi
- zhavice boli nedavno menene. Znovu premerane na odpojenom konektore pod EGR trubkou za motorom. Napatia do nich ide. Kazdy jeden ma minimalny odpor, nie je prepaleny.
Takze co ma zaujima - pod plnym plynom ma ist variabil na 0%? Aky moze byt dovod, ze v sani je len minimalny tlak? Preco mohol byt okolo 2. vstreku popol a nie cernota? A preco motor netaha, preco ma vykon obmedzeny na 110Nm?
Nejake napady? Dakujem za pomoc.
ahojte, objavil sa mi tento isty problem, auto som mal v servise kde chcu menit turbo ale niesu si isty ci to pomoze su tam nejake dalsie moznosti?
dik
edit:
pomohla az vymena turba
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 06.02.2022 14:01
od Choze
Hej, vymena turba. Konkretne variabil uplne rozlamany, ani jedna lopatka nefungovala.
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 22.12.2024 13:24
od Lucas Luk
Zdravím. Chtěl bych se jenom informativně zeptat, jelikož se mně taky objevila podobná závada. Diagnostika mně neukázala nic. Ale tento týden jsem s autem byl v Praze a na cestě, po ujetí asi 30-40 km auto začalo padat do nouzáku. Vždy mně to udělalo při řazení druhého nebo třetí stupně. Ale co bylo divné nejvíce, že když jsem chvíli jel v nouzovém režimu a po následném zastavení, např. na křižovatce a po rozjetí na 1 a hned na 2, motor auto úplně vyplo. Paráda v křižovatce. Když jsem chvíli počkal a nastartoval zase až třeba za 3 minuty, auto jelo alespoň chvíli, zase normálně. Ale když jsem se snažil ihned nastartovat a jet, ihned to na 2 zase skapalo. Hrozná cesta, když jedete z Čech až na Moravu. Auto jede do té doby, než se zahřeje a když nejedete na táhlé kopce, nedejbože podřadit na 2 a po té přidávat plyn, normálně... Napadá vás něco? Za jakýkoliv tip či radu, bych byl rád.
Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci
Napsal: 22.12.2024 13:46
od stano.
Tipujem na tlak v palivovej sustave. KO vstreky a/alebo cerpadlo. V lepsom pripade iba cidlo na raile.