Stránka 6 z 20
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 16:04
od vita_k
ale toto jsem uz cetl x krat. A co jako? Toto je obecne znama informace.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 16:26
od Nicco
vita_k píše:mohli bychom udelat takovy hon na carodejnice - jak budem mit seznam, tak rozhodnem, co s nimi:
- ti co si nechaji udelat chiptuning - zvyseni vykonu - urcite uz nesplnuji puvodni limity emisi. To se prece musi resit.
- ti co si nechaji dat sportovni vzduchovy filtr - zvysuje se vykon - zvysi se emise.
- ti co zaslepuji egr - zvysuji se emise NOx.
- ti co si nechali odstranit DPF - co se stane vime.
- ti co maji benzina protoze produkuju vic CO2 nez disl.
- ti co chovaji dobytek (kravy, prasata, kone, ovce). Zvysuji sklenikovy efekt.
- ti co doma pali uhli, dvevo a plyn. CO2 a jine veci.
kdyz to vezmete kolem a kolem 66kW verze je euro IV. Moje bez dpf verze je uz ted euro III a to jeste na hnane s euro IV.
Snad ty nove benzinaky a disly pokroci dale s metodou filtrovani a uz nebude duvod hledat zpusoby jak se toho zbavit. ja bych byl docela rad.
Uplne postaci poriesit tych, co odstranili DPF a EGR. Ostatne z toho zoznamu ma marginalne dopady a nijako sa neprieci aktualnej legislative. Myslim,ze by sme mali respektovat aspon to, co plati dnes a potom sa mozeme bavit o buducnosti.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 16:28
od stano.
Tak neviem naco tu vytahujete porovnavanie emisii CO, CO2, NOx a prepocitavanie na spotrebu.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 16:42
od vita_k
kde jsi prisel na to, ze tu resime jen jestli je to legalni nebo nelegalni...
koukni na nadpis fora. Podle me tam neni nazev: "je odstraneni dpf legalni nebo ne?"
edit: pardon, jestli tykani vadi. Kdyztak sem prestanu (zbytecne) prispivat.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 17:22
od zdenek34
No poslední příspěvek a už tady končím. Je fakt zajímavé, jak tady benzíňáci řeší emise dieselů po jakékoliv úpravě ve výfukové soustavě. Ale, když se někdo ozve kvůli CO, CO2, na které je horší benzín, na to neslyší a je vše v pořádku. Nikdo už neřeší, jestli mají funkční katalyzátory, protože ty mají taky omezenou životnost. Škodí benzíny i diesely, kdo víc, to je diskutabilní. Já mám diesel 1.8 TDCi 92 kW r.v. 2009 bez DPF, plním Euro IV, jezdím v průměru za 6 l/100 km a jsem spokojený. Moc bych za to nedal, že právě spotřeba u nafťáků je trnem v oku majitelů benzínových aut, ale nedokážou to říct na rovinu, a proto to berou obklikou přes DPF, EGR, náklady na servis atd. Je mi jasné, že to tady teď slíznu, ale je to jen můj názor a ten mi nikdo nevezme. A vlastně mi to je i jedno

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 17:37
od stano.
vita: K tebe sa nema zmysel vyjadrovat. Uz to otacas na tykanie/vykanie...
zdenek: Pravidla maju platit pre kazdeho. Takze ak EK sa ma robit normalne aj na diesel, aj na benzin. A ked aj ten benzin neprejde EK, tak bud opravit (vymena katu) alebo odobrat papiere.
P.S: Se**m ti na spotrebu. Kupim si vedome benzin a teraz budem zavidiet spotrebu naftakom. Mas ty divne uvahy...
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 17:59
od zdenek34
Omlouvám se za OT, ale nemůžu si odpustit jednu poznámku.
Stano, když už jsme u dodržování pravidel, tak pokud máte u Vás v SK stejné pravidla jako u nás, tak by jsi měl vzít svůj techničák a odevzdat ho. Světla pro denní svícení nesmí být k sobě blíže než 600 mm a Ty je máš odhadem tak 450 mm

Napsal: 10.02.2014 18:08
od vita_k
To zas bude po tomto příspěvku kydu

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 18:11
od miki21

Nepřipadáte si už tak trochu jako děti ve školce?
Mám v autě jiný typ motoru, než tam podle techničáku patří. Musím jít zítra odevzdat papíry a chodit pěšky?... nasrat

Napsal: 10.02.2014 19:35
od vita_k
Ja si pripadam jak trubka, ze to ještě čtu.
Taky asi vratim řidičák kvůli tomu, že jsem zřejmě vyčerpal body např za rychlost, i když me nikdo neměřil.takto tu funguje logika místních ekoteroristu:)
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 19:49
od stano.
Ked to spominas. V tomto nie je slovenska vyhlaska jednoznacna. Pise sa, ze okraje svietidiel nesmia byt blizsie ako 600mm. Nepisu, ci vonkajsie alebo vnutorne

A vnutorne mam 530mm, ak si dobre pamatam. Ten obrazok sem nemusis davat, kedze nie je sucastou vyhlasky, ale niekto ho nakreslil ako pomocku. Tiez vo vyhlaske nie je jednoznacne, ci vzdialenost od okraja vozidla je myslena od boku karoserie alebo spatnych zrkadiel. Pred nedavnom este tam bol nesulad, ci denne mozu alebo nemozu svietit s obrysovkami. Raz boli pisane stretavacie a raz obrysove.
Vybuchajme si katalyzatory, filtre, serme na zapecene kruzky a spalovanie oleja, kazdy pneu ako sa mu zapaci ... ved dame 30€ na EK a mozme takto jazdit vsetci. Koncim tuto debatu. Nema zmysel dalej pisat.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 20:48
od Eidž
foki píše:Eidž píše:
Jestli s vykuchaným DPF splní emisní normu,
.
jenze zde se pevne castice nemeri cili nelze zjistit jestli DPF tam je nebo neni .
V naší republice se vyhazují peníze za různé kraviny. Ale aby stanice ME byly vybaveny takovou měřicí metodou, aby změřili počet pevných částic, je nesmysl? Já se ptám, nevím, nejsem v oboru měření škodlivin.
Ale jak můžou vydat plaketu? Jen podle papírů????
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 20:54
od Eidž
Slid píše:....
Dokud v CR se nezmeni emisni legislativa, tak DPF bude vzdy oblibene pouze mimo vuz.
Souhlas.
Zacne se plaketama do mest.
Nesouhlas.
Už jsem to zde psal. Emisní zóny ve městech jsou jen byrokracie a způsob, jak získat další prachy pro nic za nic. V německu, kde to provozují, si to chválí. Vybírají dost éček.

Ale vemte si statistiku kvality ovzduší a hledejte zlom, kdy nastalo zavedení zón a skokové zlepšení ovzduší. Furt to v grafech není.
Města nejsou pod poklopem, aby to mělo význam. Co je platné, že do centra nevjedete, když k centru přijedete.
A pokud by to stát/EU myslel fakt vážně, tak proč nejsou dotace na přestavby CNG? Proč není kvóta (tolik populární způsob regulace v EU) na počet vozidel splňující CO2 normu?
Naše STK není schopné ani zkontrolovat blbou montáž DRL světel, což je věc měření délky, jak pak chtít po ME něco sofistikovanějšího...

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 21:02
od Eidž
stano. píše:Ked to spominas. V tomto nie je slovenska vyhlaska jednoznacna. Pise sa, ze okraje svietidiel nesmia byt blizsie ako 600mm. Nepisu, ci vonkajsie alebo vnutorne

A vnutorne mam 530mm, ak si dobre pamatam. Ten obrazok sem nemusis davat, kedze nie je sucastou vyhlasky, ale niekto ho nakreslil ako pomocku. Tiez vo vyhlaske nie je jednoznacne, ci vzdialenost od okraja vozidla je myslena od boku karoserie alebo spatnych zrkadiel. Pred nedavnom este tam bol nesulad, ci denne mozu alebo nemozu svietit s obrysovkami. Raz boli pisane stretavacie a raz obrysove.
Vybuchajme si katalyzatory, filtre, serme na zapecene kruzky a spalovanie oleja, kazdy pneu ako sa mu zapaci ... ved dame 30€ na EK a mozme takto jazdit vsetci. Koncim tuto debatu. Nema zmysel dalej pisat.
V ČR je definovaná vzdálenost od obrysu vozidla a min. vzdálenost mezi světly. Je to logické - světlo musí být někde v zóně okraje vozidla, dát dvě lampičky na středový znak by bylo hezké, ale auto není motorka.
Plus tedy min. výška nad vozovkou.
Na FFI co jsem to měřil, tak je to přesně, jak má FFI světla. Pokud je DRL pod světly, vychází vzdálenost od okraje a vychází vzdálenost mezi.
Montáž do mřížky, je jak moc daleko od okraje, tak moc blízko mezi sebou.
A opět, když takto osvětlené auto vidíte z dálky, dostáváte mylný pocit užšího vozu. Což je matoucí.
Osvětluje se obrys, ne středová osa vozu.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 23:14
od foki
to vita a zdenek : vim ze touto osvetou se stejne nic nezmeni ale presto se zeptam
1/je vozidlo s vykuchanym DPF zpusobile pro provoz ?
2/ vita kdyz uz mas vykuchano , tak jsi si byl zmenit emisni normu v TP. aby splnovala stav vozidla ? stejne jako si jiní chodi zapisovat kola ?
3/ pokud jsi neudelal 2 , z jakeho duvodu ?