Stránka 6 z 76

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.05.2008 06:50
od michal lbc
taky se pridam s zadosti o radu, precetl sem si vsechno a uz jsem z toho trochu moudrejsi.

tak mame doma "nove" tdci 74kw rok 2004 najeto 102,5tis, dovoz z I, zezacatku moc netahalo, ted jsem ho plnou parou v pred hnal do prahy, vcelku me prekvapilo co dokaze (BMW 525tdi drobet nestihalo), nesel sem do cerveneho a letel s nim 210...?, dojel do prahy, auto pak uz nehonil a jel v klidu do mista urceni, vse ok, dojel sem v klidu domu.

vcera sem slysel prvni vytoceni turba jakoby naprazdno-klasicke houkani turba, ted rano sem se na to zameril a turbo opravdu houka, otevrel sem kapotu a peclive poslouchal, jakoby houkani-piskani turba je slyset i na volnobeh podle toho jak si zrovna micha smes, slapnutim na plyn je to slyset taky, je to slyset ze zadni casti motoru-prostor turba a svodu, navic se chvilku z EGR ozyval prapodivny zvuk vrzani, krom toho muze to mit spojitost s zaklepajicim vlnovcem pri chipnuti motoru?

olej je teda cernej jak bota a jen cekam na houknuti mechanika abych prifrcel na zvedak.
auto jinak taha jak ma a bylo by mi dost blby kdybych pouhou rychlou jizdou odrovnal turbo na 102,5tis. doufam ze to bude jen profoukla hadice a ne zkrouceny svody ci papa turbo.

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.05.2008 15:36
od michal lbc
jeste me ted potesil mechanik aniz by to slysel a videl ze prej odesel EGR ventil-sranda za 8,5litru.
co vy na to?

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.05.2008 19:19
od chmelko
na egr ventil sa vykašli, nepotrebuješ ho k životu

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.05.2008 21:25
od jamaka
pozor on ma TDCi!

Re: Problémy s turbem

Napsal: 06.05.2008 22:03
od Noah
jamaka píše:pozor on ma TDCi!
A u TDCI je to jinak?Ten EGR tam byt musi?

Re: Problémy s turbem

Napsal: 21.05.2008 15:52
od racetiger
Takze po 20 dnech opet jezdim, auto ma nove turbo, puvodni odeslo po 96tis, byly popraskane lopatky ,predtim nepiskalo,nehoukalo,vubec nic.Dej buh ze uz bude ok a problemy se budou vyhybat obloukem

Re: Problémy s turbem

Napsal: 23.05.2008 09:30
od mirec
Tak ja sa tiež pridám s pískaním (asi niekde od turba).
Ked je motor studený, je všetko OK. Keď sa zahreje a šlapnem na plyn, tak pri stúpajúcich otáčkach nad 2000 sa ozýva z motora pískanie. Keď sa otáčky ustália, pískanie prestane.
Bol som s tým v auto palace na spořilove (ford servis), tam to dali na diagnostiku - vraj to turbo nie je. Mali podozrenie na nejaké tesnenie za 140 korún niekde pri RG ventile (alebo ako sa volá), vymenili a píska ďalej. Potom sa na to pozreli ešte raz a vraj je nejak pokrútené sanie okolo turba a RG ventilu. Oprava by stála okolo 10 000 (vraj by museli vymeniť celý ventil). Ale vraj mi to neodporúčajú vymeniť, lebo to pískanie je vraj len kozmetická vada, vraj ventil a aj turbo je v poriadku (motor ťahá bez problémov).
Čo Vy na to? Vcelku ma to znervózňuje, ak to tak nie je, ako hovoria, lebo sa chystám do Švajcu a nebol by som rád, keby ma tam auto nechalo v prd...i.
Dík za akékoľvek rady

Re: Problémy s turbem

Napsal: 23.05.2008 09:33
od chmelko
jasne, že pískanie možu sposobit aj netesné hadice, ale podla toho čo popisuješ mne to vychádza práve na to turbo ak zabere tak prepušta..

Re: Problémy s turbem

Napsal: 23.05.2008 09:38
od mirec
Majú vôbec na diagnostike šancu zistiť, že turbo odchádza?

Re: Problémy s turbem

Napsal: 23.05.2008 09:44
od chmelko
podla mna, len ked bude vykazovat nižšie tlaky..

opotrebované turbo?

Napsal: 28.05.2008 15:41
od peterkos2
mám fofo dva týždne r.v.2005 .Ked som dal dolu hadicu zo sania turba,lebo mi tade tiekol olej pravdepodobne z odparu motora,zbadal som,že hriadeľka turba má vôľu do strán.Môže to byť problém?Vo fóre som nič podobné nenašiel.Motor1,6TDCI Duratorq.Dík za odpoveď

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 28.05.2008 15:54
od Boban
No turbo bi žádnou vůli mít nemělo, respektive osa turbíny.

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 28.05.2008 17:42
od peterkos2
Čo ma najviac prekvapuje,nepočuť žiadne pískanie.Motor má 64000 km

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 28.05.2008 18:33
od Boban
pokud s tím někdo jezdil spůsobem bez oddychu turba, tak se není čemu divit, když auto bylo třeba služebák, dotyčný někam přilítl zhasl motor a turbo se pak chvilku dotáčelo bez mazání, bolest všech turb a u nových OII 2.0TDI obzvlášť. Jen tak na okraj turbo se točí asi 10 000 až 150 000 ot./min. , takový vysoký otáčky by klasická kuličková ložiska nezvládly, mohly by mohla "explodovat". Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části od sebe oddělený a zároveň chlazený olejem. Olej se bere z mazací soustavy motoru. No tak když prostě kdy zhasneš motor hned po "příletu" zhasneš motor, tak už prostě nemaže, ALE turbo se dotáčí !!!!! a co ??? na sucho :idea: :!: :arrow:

Re: opotrebované turbo?

Napsal: 28.05.2008 19:53
od peterkos2
Vieš mi povedať,či všetok olej,čo ide na mazanie turba potom odchádza cez výtlak turba alebo je tam nejaký prepad,ktorým olej odteká do olejovej vane?Alebo je pravda to,čosom čítal na fóre o nasatí oleja z chladiča?Na spodnej časti turba je totiž nejaká hadička .Nie je to prepad oleja?Som strojár a tieto veci nie sú mi cudzie,ale s turbom nemám skúsenosti.Díky Boban za odpovede