Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem
- michal lbc
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06.05.2008 06:33
- Bydliště: Reichenberg
Re: Problémy s turbem
taky se pridam s zadosti o radu, precetl sem si vsechno a uz jsem z toho trochu moudrejsi.
tak mame doma "nove" tdci 74kw rok 2004 najeto 102,5tis, dovoz z I, zezacatku moc netahalo, ted jsem ho plnou parou v pred hnal do prahy, vcelku me prekvapilo co dokaze (BMW 525tdi drobet nestihalo), nesel sem do cerveneho a letel s nim 210...?, dojel do prahy, auto pak uz nehonil a jel v klidu do mista urceni, vse ok, dojel sem v klidu domu.
vcera sem slysel prvni vytoceni turba jakoby naprazdno-klasicke houkani turba, ted rano sem se na to zameril a turbo opravdu houka, otevrel sem kapotu a peclive poslouchal, jakoby houkani-piskani turba je slyset i na volnobeh podle toho jak si zrovna micha smes, slapnutim na plyn je to slyset taky, je to slyset ze zadni casti motoru-prostor turba a svodu, navic se chvilku z EGR ozyval prapodivny zvuk vrzani, krom toho muze to mit spojitost s zaklepajicim vlnovcem pri chipnuti motoru?
olej je teda cernej jak bota a jen cekam na houknuti mechanika abych prifrcel na zvedak.
auto jinak taha jak ma a bylo by mi dost blby kdybych pouhou rychlou jizdou odrovnal turbo na 102,5tis. doufam ze to bude jen profoukla hadice a ne zkrouceny svody ci papa turbo.
tak mame doma "nove" tdci 74kw rok 2004 najeto 102,5tis, dovoz z I, zezacatku moc netahalo, ted jsem ho plnou parou v pred hnal do prahy, vcelku me prekvapilo co dokaze (BMW 525tdi drobet nestihalo), nesel sem do cerveneho a letel s nim 210...?, dojel do prahy, auto pak uz nehonil a jel v klidu do mista urceni, vse ok, dojel sem v klidu domu.
vcera sem slysel prvni vytoceni turba jakoby naprazdno-klasicke houkani turba, ted rano sem se na to zameril a turbo opravdu houka, otevrel sem kapotu a peclive poslouchal, jakoby houkani-piskani turba je slyset i na volnobeh podle toho jak si zrovna micha smes, slapnutim na plyn je to slyset taky, je to slyset ze zadni casti motoru-prostor turba a svodu, navic se chvilku z EGR ozyval prapodivny zvuk vrzani, krom toho muze to mit spojitost s zaklepajicim vlnovcem pri chipnuti motoru?
olej je teda cernej jak bota a jen cekam na houknuti mechanika abych prifrcel na zvedak.
auto jinak taha jak ma a bylo by mi dost blby kdybych pouhou rychlou jizdou odrovnal turbo na 102,5tis. doufam ze to bude jen profoukla hadice a ne zkrouceny svody ci papa turbo.
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
- michal lbc
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06.05.2008 06:33
- Bydliště: Reichenberg
Re: Problémy s turbem
jeste me ted potesil mechanik aniz by to slysel a videl ze prej odesel EGR ventil-sranda za 8,5litru.
co vy na to?
co vy na to?
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s turbem
na egr ventil sa vykašli, nepotrebuješ ho k životu
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Problémy s turbem
pozor on ma TDCi!
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 327
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Re: Problémy s turbem
A u TDCI je to jinak?Ten EGR tam byt musi?jamaka píše:pozor on ma TDCi!
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium
- racetiger
- Junior
- Příspěvky: 396
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: 252 .. PZ
Re: Problémy s turbem
Takze po 20 dnech opet jezdim, auto ma nove turbo, puvodni odeslo po 96tis, byly popraskane lopatky ,predtim nepiskalo,nehoukalo,vubec nic.Dej buh ze uz bude ok a problemy se budou vyhybat obloukem
- mirec
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Problémy s turbem
Tak ja sa tiež pridám s pískaním (asi niekde od turba).
Ked je motor studený, je všetko OK. Keď sa zahreje a šlapnem na plyn, tak pri stúpajúcich otáčkach nad 2000 sa ozýva z motora pískanie. Keď sa otáčky ustália, pískanie prestane.
Bol som s tým v auto palace na spořilove (ford servis), tam to dali na diagnostiku - vraj to turbo nie je. Mali podozrenie na nejaké tesnenie za 140 korún niekde pri RG ventile (alebo ako sa volá), vymenili a píska ďalej. Potom sa na to pozreli ešte raz a vraj je nejak pokrútené sanie okolo turba a RG ventilu. Oprava by stála okolo 10 000 (vraj by museli vymeniť celý ventil). Ale vraj mi to neodporúčajú vymeniť, lebo to pískanie je vraj len kozmetická vada, vraj ventil a aj turbo je v poriadku (motor ťahá bez problémov).
Čo Vy na to? Vcelku ma to znervózňuje, ak to tak nie je, ako hovoria, lebo sa chystám do Švajcu a nebol by som rád, keby ma tam auto nechalo v prd...i.
Dík za akékoľvek rady
Ked je motor studený, je všetko OK. Keď sa zahreje a šlapnem na plyn, tak pri stúpajúcich otáčkach nad 2000 sa ozýva z motora pískanie. Keď sa otáčky ustália, pískanie prestane.
Bol som s tým v auto palace na spořilove (ford servis), tam to dali na diagnostiku - vraj to turbo nie je. Mali podozrenie na nejaké tesnenie za 140 korún niekde pri RG ventile (alebo ako sa volá), vymenili a píska ďalej. Potom sa na to pozreli ešte raz a vraj je nejak pokrútené sanie okolo turba a RG ventilu. Oprava by stála okolo 10 000 (vraj by museli vymeniť celý ventil). Ale vraj mi to neodporúčajú vymeniť, lebo to pískanie je vraj len kozmetická vada, vraj ventil a aj turbo je v poriadku (motor ťahá bez problémov).
Čo Vy na to? Vcelku ma to znervózňuje, ak to tak nie je, ako hovoria, lebo sa chystám do Švajcu a nebol by som rád, keby ma tam auto nechalo v prd...i.
Dík za akékoľvek rady
Ford Focus Combi 2003, TDCi, 85 kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s turbem
jasne, že pískanie možu sposobit aj netesné hadice, ale podla toho čo popisuješ mne to vychádza práve na to turbo ak zabere tak prepušta..
- mirec
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Problémy s turbem
Majú vôbec na diagnostike šancu zistiť, že turbo odchádza?
Ford Focus Combi 2003, TDCi, 85 kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s turbem
podla mna, len ked bude vykazovat nižšie tlaky..
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
opotrebované turbo?
mám fofo dva týždne r.v.2005 .Ked som dal dolu hadicu zo sania turba,lebo mi tade tiekol olej pravdepodobne z odparu motora,zbadal som,že hriadeľka turba má vôľu do strán.Môže to byť problém?Vo fóre som nič podobné nenašiel.Motor1,6TDCI Duratorq.Dík za odpoveď
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: opotrebované turbo?
No turbo bi žádnou vůli mít nemělo, respektive osa turbíny.
Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: opotrebované turbo?
Čo ma najviac prekvapuje,nepočuť žiadne pískanie.Motor má 64000 km
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: opotrebované turbo?
pokud s tím někdo jezdil spůsobem bez oddychu turba, tak se není čemu divit, když auto bylo třeba služebák, dotyčný někam přilítl zhasl motor a turbo se pak chvilku dotáčelo bez mazání, bolest všech turb a u nových OII 2.0TDI obzvlášť. Jen tak na okraj turbo se točí asi 10 000 až 150 000 ot./min. , takový vysoký otáčky by klasická kuličková ložiska nezvládly, mohly by mohla "explodovat". Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části od sebe oddělený a zároveň chlazený olejem. Olej se bere z mazací soustavy motoru. No tak když prostě kdy zhasneš motor hned po "příletu" zhasneš motor, tak už prostě nemaže, ALE turbo se dotáčí !!!!! a co ??? na sucho




Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: opotrebované turbo?
Vieš mi povedať,či všetok olej,čo ide na mazanie turba potom odchádza cez výtlak turba alebo je tam nejaký prepad,ktorým olej odteká do olejovej vane?Alebo je pravda to,čosom čítal na fóre o nasatí oleja z chladiča?Na spodnej časti turba je totiž nejaká hadička .Nie je to prepad oleja?Som strojár a tieto veci nie sú mi cudzie,ale s turbom nemám skúsenosti.Díky Boban za odpovede
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host