Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
Uživatelský avatar
michal lbc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 06.05.2008 06:33
Bydliště: Reichenberg

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od michal lbc » 06.05.2008 06:50

taky se pridam s zadosti o radu, precetl sem si vsechno a uz jsem z toho trochu moudrejsi.

tak mame doma "nove" tdci 74kw rok 2004 najeto 102,5tis, dovoz z I, zezacatku moc netahalo, ted jsem ho plnou parou v pred hnal do prahy, vcelku me prekvapilo co dokaze (BMW 525tdi drobet nestihalo), nesel sem do cerveneho a letel s nim 210...?, dojel do prahy, auto pak uz nehonil a jel v klidu do mista urceni, vse ok, dojel sem v klidu domu.

vcera sem slysel prvni vytoceni turba jakoby naprazdno-klasicke houkani turba, ted rano sem se na to zameril a turbo opravdu houka, otevrel sem kapotu a peclive poslouchal, jakoby houkani-piskani turba je slyset i na volnobeh podle toho jak si zrovna micha smes, slapnutim na plyn je to slyset taky, je to slyset ze zadni casti motoru-prostor turba a svodu, navic se chvilku z EGR ozyval prapodivny zvuk vrzani, krom toho muze to mit spojitost s zaklepajicim vlnovcem pri chipnuti motoru?

olej je teda cernej jak bota a jen cekam na houknuti mechanika abych prifrcel na zvedak.
auto jinak taha jak ma a bylo by mi dost blby kdybych pouhou rychlou jizdou odrovnal turbo na 102,5tis. doufam ze to bude jen profoukla hadice a ne zkrouceny svody ci papa turbo.
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna

Uživatelský avatar
michal lbc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 06.05.2008 06:33
Bydliště: Reichenberg

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od michal lbc » 06.05.2008 15:36

jeste me ted potesil mechanik aniz by to slysel a videl ze prej odesel EGR ventil-sranda za 8,5litru.
co vy na to?
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 06.05.2008 19:19

na egr ventil sa vykašli, nepotrebuješ ho k životu

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od jamaka » 06.05.2008 21:25

pozor on ma TDCi!
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od Noah » 06.05.2008 22:03

jamaka píše:pozor on ma TDCi!
A u TDCI je to jinak?Ten EGR tam byt musi?
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

Uživatelský avatar
racetiger
Junior
Junior
Příspěvky: 396
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 252 .. PZ

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od racetiger » 21.05.2008 15:52

Takze po 20 dnech opet jezdim, auto ma nove turbo, puvodni odeslo po 96tis, byly popraskane lopatky ,predtim nepiskalo,nehoukalo,vubec nic.Dej buh ze uz bude ok a problemy se budou vyhybat obloukem
Obrázek

Obrázek

_______________________________________
Hatcback 5dv., 1.8TDCi 74kW/100HP, modrá metalíza
Obrázek
Patří nafta jenom do kamen??

Uživatelský avatar
mirec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od mirec » 23.05.2008 09:30

Tak ja sa tiež pridám s pískaním (asi niekde od turba).
Ked je motor studený, je všetko OK. Keď sa zahreje a šlapnem na plyn, tak pri stúpajúcich otáčkach nad 2000 sa ozýva z motora pískanie. Keď sa otáčky ustália, pískanie prestane.
Bol som s tým v auto palace na spořilove (ford servis), tam to dali na diagnostiku - vraj to turbo nie je. Mali podozrenie na nejaké tesnenie za 140 korún niekde pri RG ventile (alebo ako sa volá), vymenili a píska ďalej. Potom sa na to pozreli ešte raz a vraj je nejak pokrútené sanie okolo turba a RG ventilu. Oprava by stála okolo 10 000 (vraj by museli vymeniť celý ventil). Ale vraj mi to neodporúčajú vymeniť, lebo to pískanie je vraj len kozmetická vada, vraj ventil a aj turbo je v poriadku (motor ťahá bez problémov).
Čo Vy na to? Vcelku ma to znervózňuje, ak to tak nie je, ako hovoria, lebo sa chystám do Švajcu a nebol by som rád, keby ma tam auto nechalo v prd...i.
Dík za akékoľvek rady
Ford Focus Combi 2003, TDCi, 85 kW

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 23.05.2008 09:33

jasne, že pískanie možu sposobit aj netesné hadice, ale podla toho čo popisuješ mne to vychádza práve na to turbo ak zabere tak prepušta..

Uživatelský avatar
mirec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od mirec » 23.05.2008 09:38

Majú vôbec na diagnostike šancu zistiť, že turbo odchádza?
Ford Focus Combi 2003, TDCi, 85 kW

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 23.05.2008 09:44

podla mna, len ked bude vykazovat nižšie tlaky..

peterkos2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 23.05.2008 16:56
Bydliště: Čachtice

opotrebované turbo?

Příspěvek od peterkos2 » 28.05.2008 15:41

mám fofo dva týždne r.v.2005 .Ked som dal dolu hadicu zo sania turba,lebo mi tade tiekol olej pravdepodobne z odparu motora,zbadal som,že hriadeľka turba má vôľu do strán.Môže to byť problém?Vo fóre som nič podobné nenašiel.Motor1,6TDCI Duratorq.Dík za odpoveď
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Boban » 28.05.2008 15:54

No turbo bi žádnou vůli mít nemělo, respektive osa turbíny.

peterkos2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 23.05.2008 16:56
Bydliště: Čachtice

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od peterkos2 » 28.05.2008 17:42

Čo ma najviac prekvapuje,nepočuť žiadne pískanie.Motor má 64000 km
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od Boban » 28.05.2008 18:33

pokud s tím někdo jezdil spůsobem bez oddychu turba, tak se není čemu divit, když auto bylo třeba služebák, dotyčný někam přilítl zhasl motor a turbo se pak chvilku dotáčelo bez mazání, bolest všech turb a u nových OII 2.0TDI obzvlášť. Jen tak na okraj turbo se točí asi 10 000 až 150 000 ot./min. , takový vysoký otáčky by klasická kuličková ložiska nezvládly, mohly by mohla "explodovat". Proto se používají fluidní ložiska, ve kterých jsou pohybující se části od sebe oddělený a zároveň chlazený olejem. Olej se bere z mazací soustavy motoru. No tak když prostě kdy zhasneš motor hned po "příletu" zhasneš motor, tak už prostě nemaže, ALE turbo se dotáčí !!!!! a co ??? na sucho :idea: :!: :arrow:

peterkos2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 23.05.2008 16:56
Bydliště: Čachtice

Re: opotrebované turbo?

Příspěvek od peterkos2 » 28.05.2008 19:53

Vieš mi povedať,či všetok olej,čo ide na mazanie turba potom odchádza cez výtlak turba alebo je tam nejaký prepad,ktorým olej odteká do olejovej vane?Alebo je pravda to,čosom čítal na fóre o nasatí oleja z chladiča?Na spodnej časti turba je totiž nejaká hadička .Nie je to prepad oleja?Som strojár a tieto veci nie sú mi cudzie,ale s turbom nemám skúsenosti.Díky Boban za odpovede
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host