Stránka 6 z 14

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 27.07.2012 21:26
od Yeshterr
Dyš já za to nemůžu, Mondié je celý po mě...jak vidí flašku, na obsah nehledí :nixw:

Můžu Ti říct, že js se snad třikrát podíval, jestli leju tu správnou...hrcnout do motoru za desítky tisíc něco, co znám jenom z netu a ještě to nalejt v blbym pořadí - to už by bylo i na pechfógla mýho kalibru moc :roll:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 27.07.2012 21:36
od krenda
Věř, že i já bych koukal vícekrát, jestli tam liju tu správnou ;-) flaštičky podobné, člověk natěšený, že udělá motoru dobře a šup to tam a je to v háji... To znám :wink:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.07.2012 20:51
od buceek07
Ahoj klucani mám tu jeden dotaz od Yeshtera, kterej dovolenkuje a má nic moc připojení :idea:

Za studena mu auto hůř startuje.... přes Fordiag zjistil, že mu to ukazuje chudou směs na volnoběh + mu Fordiag ukazuje teplotu nasávaného vzduchu přes 60, což je už za maximální mez budíku v diagu... Nevíme čím to může být, protože 2,0 duratec nemá váhu vzduchu, ale jen Map senzor... v čem může být problém :?:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.07.2012 21:13
od djdekl
To mu ukazuje u studenýho motoru před nastartováním?

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.07.2012 21:18
od buceek07
na volnoběh....

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 31.07.2012 21:34
od djdekl
Tak pokud nejede, tak vzduch může mít klidně 60st

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 01.08.2012 01:06
od Yeshterr
Čest soudruzi, těch 60 (resp. ručička ve ForDiagu nadoraz) mi teda přijde moc i za stání, ale zkusím to zítra ráno, až bude motor studený (tohle bylo teda hned po jízdě) a taky za jízdy. Jaké hodnoty bych měl očekávat? Řeším špatné studené starty, tzn. ještě když nefachá lambda. Stačí ale trochu sešlápnout plyn (dostat do motoru vzduch) a hned krásně vyběhne na sytič.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 01.08.2012 16:11
od zeli
No nejaky cidlo na teplotu tam bejt musi, kdyz to tu teplotu meri, takze muze byt vadne cidlo. Mozna bude v kombinaci s MAP, cili tzv. TMAP, jestli nekecam :) Mnozstvi vzduchu do motoru to urcite musi nejak pocitat a pocita ho proste blbe, takze neco dava spatny signal. Zkontroloval bych vsechna cidla, ktera s tim muzou mit neco do cineni, minimalne prostriknout konektory. A reset ECU taky neuskodi :wink:
No a nebo to bude neco uplne jinyho :D treba falesny vzduch.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 01.08.2012 20:45
od Tomin123
Co vim tak Duratec ma TMAP, tedy MAP spolu s merenim teploty.
Jelikoz je u MAP systemu (speed density) teplota vzduchu dost dulezita pro stanoveni spravne davky, tak to docela klidne muze delat problemy se startem.
Pokud je rucicka za dorazem, tak jakou hodnotu to presne vraci se dozvis v akci osciloskopu. Tam ti po clicku do nasnimaneho prubehu vypise v cislech bez omezeni nejakych "dorazu" presne tu hodnotu, co ecu vraci.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 01.08.2012 20:49
od Tomin123
Jinak tady je nejaky "studeny" start Duratecu a vypada to celkem konzistentne (obe teploty u 30 st.), tak snad nemam v softu chybu :-)
http://www.youtube.com/watch?v=X0c8deyX6S8

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 02.08.2012 16:51
od Yeshterr
Takže tmap bude asi v pohodě, před studeným startem jsem kontroloval teplotu vody, nasávaného vzduchu a venkovní teplotu co ukazuje palubák a vše +-1až2'C rozdíl. Zajímavé ale bylo, že jsem se v tom šťoural diagnostikou, cca 10min. byl otočený klíček na kontrolky a chytlo to až na lehké zaškobrtnutí dobře. Tak nevím, jestli to nemá nějakou souvislost. Ve fordiagu jsem si v osciloscopu nastavil tlak paliva, ale křivka se ani nehla, přitom je tento údaj probarvený jako dostupný. Po nastartování jde ručička na budíku bohatosti směsi do chudé, po ohřátí lambdy se to pomalu srovnává.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 03.08.2012 09:41
od Tomin123
jde do chude po startu: na videu taky. Nojo no, eko vymysli. Chuda smes je teplejsi, takze ....
Si vsimni toho predstihu (zaleze na zapornou hodnotu) - chuda smes + hori az ve vyfuku.
Sice je tam riziko ze to bude zlobit pri sebemensi odchylce motoru od fabrickeho stavu, ale emise jsou emise, ze. :roll:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 03.08.2012 13:07
od Yeshterr
Defacto jsou ty videa shodná, jen s tím rozdílem, že mě se to občas zakucká až chcípne. Na druhé nastartování už to je jako na vojbarzovu videu. Nebo tomu holt musím pomoct škrtícì klapkou. Trochu mám pocit, jestli to nemůže být svíčkami, začalo to dělat po použití té přísady na uvolnění kroužků. Sice jsem svíčky od té doby 2x čistil, ale poprvé na nich byla napečená bílá vrstva čehosi. Nyní jsem na spotřebě tak kolem 1 deci na 1000km :Dancer: Takže tyhle svíce dojedu se starým olejem a pak dám asi nové. Připadá mi to, že jsem si možná udělal na izolátoru střední elektrody drátěným kartáčem vodivou vrstvu, která tvoří za studena svod? Bohužel jinak než mechanicky ta bílá vrstva nešla dolu. Další čištění už probíhalo ponořením do skleničky s HD sprejem.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 06.08.2012 07:30
od Yeshterr
Včera jsem se vracel do Prahy a trochu jsem tomu šlapal na krk. Výsledek je, že za necelých 200km to zbaštilo víc oleje, než při klidné jízdě za předchozích 700km...tak uvidíme, ale moc odvázaný z toho nejsem.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 21.08.2012 08:19
od Yeshterr
buceek07 píše:Ahoj klucani mám tu jeden dotaz od Yeshtera, kterej dovolenkuje a má nic moc připojení :idea:

Za studena mu auto hůř startuje.... přes Fordiag zjistil, že mu to ukazuje chudou směs na volnoběh + mu Fordiag ukazuje teplotu nasávaného vzduchu přes 60, což je už za maximální mez budíku v diagu... Nevíme čím to může být, protože 2,0 duratec nemá váhu vzduchu, ale jen Map senzor... v čem může být problém :?:
Tak už mám studené starty vyřešené. Po laboraci s tlakem paliva a zpětným ventilem jsem se zaměřil na palivový filtr. Zjistil jsem u Frolíka a Rataje, že při prohlídce ve 120tis. vyměnili všechny filtry krom palivového. Ten měl teď najeto akorát 150tis. a po demontáži nešel skoro ani profouknout. Holt opět se mi potvrdilo, že tyhle neodhalitelné závady bývají největší prkotiny.