Stránka 6 z 6

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 10.04.2014 20:25
od Wolodyjowsski
Ano, každý bazar rád zájemci umožní sundat olejovou vanu, no problem. :palec_nahoru:

Beru zpět, nečetl jsem pozorně.

Nic takového není třeba. Pomůže chemie od BG a proplach motoru, 5 W40 je OK, zkrátil bych interval na nějakých 12 tisíc, olej a filtr stojí pár šupů.
Klidně může mít ještě 100 000 před sebou.
Víc už těžko.

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 10.04.2014 20:30
od Posslik
V12 píše:Olej pouzivas dobry, interval vymeny je tiez celkom OK. Pokial nevykazuje ziadne chyby, hmmm, tazko povedat. Asi by som nechal poriadne otestovat motor, pri tej prilezitosti dal dole olejovu vanu a pozrel, ci nie je zaneseny karbonom. Ked bude cisty, jazdi dalej do 200k a potom prec. Ked bude v motore karbonovy binec - poskladat a rychlo prec kym je cas.

Dobrá, děkuju moc za odpověď :)

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 10.04.2014 20:33
od Posslik
Nic takového není třeba. Pomůže chemie od BG a proplach motoru, 5 W40 je OK, zkrátil bych interval na nějakých 12 tisíc, olej a filtr stojí pár šupů.
Klidně může mít ještě 100 000 před sebou.
Víc už těžko.[/quote]


Jak se takový výplach dělá? Popřípadně kde? Jsem z Liberce, tak kdyby bylo něco poblíž :-)

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 10.04.2014 20:37
od Posslik
Tak jsem lehce pohledal na gůglu :-) (první stránka co jsem otevřel) a našel jsem http://www.autoservis-cerny.cz/cz/dekarbonizace-motoru ...nerikam, ze k nemu, ale mysles neco podobnyho? Nebo to zvladne clovek i v garazi?

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 10.04.2014 23:37
od Wolodyjowsski
Já bych to v garáži nedělal-třeba už jen proto, že odpad se musí někam odvézt a odevzdat a servis je na to zařízený.
Stavil bych se v tom servisu poptat se a domluvit co a za kolik. Pokud vím, tak nejdražší "kůra" s BG je za materiál max. do tisícovky plus samozřejmě cena oleje a filtru, záleží jak to kdo má naceněno...

Z toho motoru pak teče neuvěřitelnej sajrajt :bebng:

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 06:10
od Posslik
Dobra, tak dekuju moc za radu, jak "odhlenit" :-)

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 09:55
od V12
Wolodyjowsski :
Moja rada ohladom demontaze vane vychadzala z toho, ze to auto je u majitela, ktory riesi, co dalej. Ked do toho nalejes chemiu a vsetok sajrajt vytecie, to je pekne. Lepsie je ale presvedcit sa, ako to vyzeralo pred ocistou - vsetci dobre vieme, ako sa dokaze zakarbonovat 1.6HDI. Takze ked to bolo poriadne zasvinene, je velky predpoklad, ze turbo (a zrejme nielen turbo) je tesne pred koncom zivotnosti, co je docela fajn dovod na zbavenie sa takehoto auta. Pripad liborm a jeho 5 turboduchadiel na 2000 km je este v pamati a docela strasi, aj ked je to extrem (standard z mojho okolia je vymena prva a ked znova zacina hukat, co je dost casto - rychlo prec, kym to pocuje iba cvicene ucho). Ako zakladny test motora si predstavujem za jazdy meranie tlaku paliva v raile, plniaceho tlaku turba a ich reakcie na zmenu pomerov, offsetov vstrekovacov studeneho motora a fyzicke meranie kompresnych tlakov. Toto by v servise nemal byt ukon za teroristicku cenu, zaroven to da celkom dobry obraz o stave motora. Ja som bol zo svojho 2.0TDCI uplne zhrozeny a to ani vana nebola dole :(

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 10:09
od Posslik
Vanu chci sundavat urcite..uz jen, jak se o ni psalo jinde, ze ma spatne udelany odtokovy kanalek a pry pri odpusteni ten nejvetsi humus zustane..proto bych se chtel na ni podivat, zda by sla prelisovat...Takze rizikovy motor z nej dela tedy ta mala olejova vana a nasledna karbonizace?

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 13:43
od V12
Rizikovy je pre toto :
- mala olejova napln (teda aj mala vana) a nasledne prehrievanie oleja pri vacsej zatazi motora
- umiestnenie vsetkeho horuceho - turbo - katalyzator - DPF pred motor
- zle vyriesena cesta mazania turba v miestach, kde sa koncentruje horuci vzduch
- zle vyriesena hlava motora, takze casto podfukuju vstrekovace
- "mokra" regeneracia DPF - pri otvorenych vyfukovych ventiloch sa do valcov vstrekuju velke mnozstva nafty urcenej na vypalenie filtra, cast z nej je ale zotreta kruzkami do oleja, ktory sa tym narieduje a straca mazacie vlastnosti
- interval vymeny oleja 20 tisic km je v nadvaznosti na jeho riedenie pre motor priam vrazedny
- diskutabilny predpisany olej bez optimalizacie pre DPF (nema C klasifikaciu podla ACEA), takisto o specifikacii 5W-30 A1/B1 sa vedu dlhodobe spory, (nielen) podla mojho nazoru je nedostatocny.

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 14:40
od Posslik
Je toho celkem dost :-/... Ale myslel jsem, ze tam DPF filtr neni?!!

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 14:41
od smoula
záleží jakej máš rok výroby ;) v 2011 je

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 16:54
od Posslik
Ano, tam uz se daval, bohuuel...ja mam 07 a tam neni

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 11.04.2014 17:24
od Posslik
Ale i tak vsem dekuju za vsechny prispevky :-)...

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 12.04.2014 07:59
od Jardak
Posslik: není třeba stresovat když auto funguje bezproblémově a turbo je potichu... :wink:
66 kW nemá PDF, takže motor daleko míň trpí a olej se neředí naftou (pokud jsou vstřiky OK)
Jako prevenci bych sundal vanu, vyčistil ji, zkontroloval čistotu sacího koše a přelisoval výpustný otvor tak, aby při vypouštění vytekl všechen olej. Výměnej interval oleje zkrať na 10 - 12 tkm a pokud nejezdíš dlouhý štreky po dálnici na plný plyn, tak najezdíš ještě spoustu kilometrů....

Nějaký rozpuštědla před výměnou oleje na rozpuštění karbonu bych do svého motoru nikdy nenalil.
Je třeba si uvědomit fakt, že v motoru po vypuštění vždy nějakej olej zůstane, takže ti to svinstvo pak koluje v novým oleji...

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Napsal: 12.04.2014 08:55
od Posslik
Jardak..dekuju za uklidneni..a mas pravdu, proc se stresovat, kdyz to zatim jezdi v pohode :-)