FoFo 1.6 66kW TDCi

Pouze rady - žádná inzerce!
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Wolodyjowsski » 10.04.2014 20:25

Ano, každý bazar rád zájemci umožní sundat olejovou vanu, no problem. :palec_nahoru:

Beru zpět, nečetl jsem pozorně.

Nic takového není třeba. Pomůže chemie od BG a proplach motoru, 5 W40 je OK, zkrátil bych interval na nějakých 12 tisíc, olej a filtr stojí pár šupů.
Klidně může mít ještě 100 000 před sebou.
Víc už těžko.

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 10.04.2014 20:30

V12 píše:Olej pouzivas dobry, interval vymeny je tiez celkom OK. Pokial nevykazuje ziadne chyby, hmmm, tazko povedat. Asi by som nechal poriadne otestovat motor, pri tej prilezitosti dal dole olejovu vanu a pozrel, ci nie je zaneseny karbonom. Ked bude cisty, jazdi dalej do 200k a potom prec. Ked bude v motore karbonovy binec - poskladat a rychlo prec kym je cas.

Dobrá, děkuju moc za odpověď :)

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 10.04.2014 20:33

Nic takového není třeba. Pomůže chemie od BG a proplach motoru, 5 W40 je OK, zkrátil bych interval na nějakých 12 tisíc, olej a filtr stojí pár šupů.
Klidně může mít ještě 100 000 před sebou.
Víc už těžko.[/quote]


Jak se takový výplach dělá? Popřípadně kde? Jsem z Liberce, tak kdyby bylo něco poblíž :-)

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 10.04.2014 20:37

Tak jsem lehce pohledal na gůglu :-) (první stránka co jsem otevřel) a našel jsem http://www.autoservis-cerny.cz/cz/dekarbonizace-motoru ...nerikam, ze k nemu, ale mysles neco podobnyho? Nebo to zvladne clovek i v garazi?

Uživatelský avatar
Wolodyjowsski
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1257
Registrován: 29.10.2010 20:15
Kontaktovat uživatele:

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Wolodyjowsski » 10.04.2014 23:37

Já bych to v garáži nedělal-třeba už jen proto, že odpad se musí někam odvézt a odevzdat a servis je na to zařízený.
Stavil bych se v tom servisu poptat se a domluvit co a za kolik. Pokud vím, tak nejdražší "kůra" s BG je za materiál max. do tisícovky plus samozřejmě cena oleje a filtru, záleží jak to kdo má naceněno...

Z toho motoru pak teče neuvěřitelnej sajrajt :bebng:

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 11.04.2014 06:10

Dobra, tak dekuju moc za radu, jak "odhlenit" :-)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od V12 » 11.04.2014 09:55

Wolodyjowsski :
Moja rada ohladom demontaze vane vychadzala z toho, ze to auto je u majitela, ktory riesi, co dalej. Ked do toho nalejes chemiu a vsetok sajrajt vytecie, to je pekne. Lepsie je ale presvedcit sa, ako to vyzeralo pred ocistou - vsetci dobre vieme, ako sa dokaze zakarbonovat 1.6HDI. Takze ked to bolo poriadne zasvinene, je velky predpoklad, ze turbo (a zrejme nielen turbo) je tesne pred koncom zivotnosti, co je docela fajn dovod na zbavenie sa takehoto auta. Pripad liborm a jeho 5 turboduchadiel na 2000 km je este v pamati a docela strasi, aj ked je to extrem (standard z mojho okolia je vymena prva a ked znova zacina hukat, co je dost casto - rychlo prec, kym to pocuje iba cvicene ucho). Ako zakladny test motora si predstavujem za jazdy meranie tlaku paliva v raile, plniaceho tlaku turba a ich reakcie na zmenu pomerov, offsetov vstrekovacov studeneho motora a fyzicke meranie kompresnych tlakov. Toto by v servise nemal byt ukon za teroristicku cenu, zaroven to da celkom dobry obraz o stave motora. Ja som bol zo svojho 2.0TDCI uplne zhrozeny a to ani vana nebola dole :(
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 11.04.2014 10:09

Vanu chci sundavat urcite..uz jen, jak se o ni psalo jinde, ze ma spatne udelany odtokovy kanalek a pry pri odpusteni ten nejvetsi humus zustane..proto bych se chtel na ni podivat, zda by sla prelisovat...Takze rizikovy motor z nej dela tedy ta mala olejova vana a nasledna karbonizace?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od V12 » 11.04.2014 13:43

Rizikovy je pre toto :
- mala olejova napln (teda aj mala vana) a nasledne prehrievanie oleja pri vacsej zatazi motora
- umiestnenie vsetkeho horuceho - turbo - katalyzator - DPF pred motor
- zle vyriesena cesta mazania turba v miestach, kde sa koncentruje horuci vzduch
- zle vyriesena hlava motora, takze casto podfukuju vstrekovace
- "mokra" regeneracia DPF - pri otvorenych vyfukovych ventiloch sa do valcov vstrekuju velke mnozstva nafty urcenej na vypalenie filtra, cast z nej je ale zotreta kruzkami do oleja, ktory sa tym narieduje a straca mazacie vlastnosti
- interval vymeny oleja 20 tisic km je v nadvaznosti na jeho riedenie pre motor priam vrazedny
- diskutabilny predpisany olej bez optimalizacie pre DPF (nema C klasifikaciu podla ACEA), takisto o specifikacii 5W-30 A1/B1 sa vedu dlhodobe spory, (nielen) podla mojho nazoru je nedostatocny.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 11.04.2014 14:40

Je toho celkem dost :-/... Ale myslel jsem, ze tam DPF filtr neni?!!

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od smoula » 11.04.2014 14:41

záleží jakej máš rok výroby ;) v 2011 je

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 11.04.2014 16:54

Ano, tam uz se daval, bohuuel...ja mam 07 a tam neni

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 11.04.2014 17:24

Ale i tak vsem dekuju za vsechny prispevky :-)...

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Jardak » 12.04.2014 07:59

Posslik: není třeba stresovat když auto funguje bezproblémově a turbo je potichu... :wink:
66 kW nemá PDF, takže motor daleko míň trpí a olej se neředí naftou (pokud jsou vstřiky OK)
Jako prevenci bych sundal vanu, vyčistil ji, zkontroloval čistotu sacího koše a přelisoval výpustný otvor tak, aby při vypouštění vytekl všechen olej. Výměnej interval oleje zkrať na 10 - 12 tkm a pokud nejezdíš dlouhý štreky po dálnici na plný plyn, tak najezdíš ještě spoustu kilometrů....

Nějaký rozpuštědla před výměnou oleje na rozpuštění karbonu bych do svého motoru nikdy nenalil.
Je třeba si uvědomit fakt, že v motoru po vypuštění vždy nějakej olej zůstane, takže ti to svinstvo pak koluje v novým oleji...
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Posslik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14.09.2010 14:32

Re: FoFo 1.6 66kW TDCi

Příspěvek od Posslik » 12.04.2014 08:55

Jardak..dekuju za uklidneni..a mas pravdu, proc se stresovat, kdyz to zatim jezdi v pohode :-)

Odpovědět

Zpět na „Rady prodej - nákup“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host