milan1 píše:Jak to tady tak pročítám,tak to abych to taky pomalu vyměnil

Ale to bych musel mít opravdu hodně nadupaný prasátko. Asi se časy hodně změnily, přetáčí už kde kdo

Jasný je jedno, kdo na to má tak si koupí auto nový, připlatí si 5ti ltou záruku, kdo ne tak se musí připravit na to,že do toho nějakou kačku vrazí.A pokud jde o to "svezení", tak ta nafta je opravdu lepší. Vlastní zkušenost, před tím jsem měl šest aut v benzínu a co se týče v poměru spotřeba,výkon, pohodlí tak asi nejlépe vyšla Mazda,ale ta se nějak potkala se stromem

Spousta lidí je s naftou spojena-ti sem ale píšou minimálně. Foki má pravdu
v tom,že pokud se něco na tom vy..re,tak je to prostě drahý, ale to v benzíňáku, kyž ti třeba praskne rozvoďák, taky.
Ale Milane, ved v nafte ti tiez moze prasknut rozvodak. Naviac ani retaz v niektorych modeloch nie je vecna (HTP, A6 2.5TDI,...)
Je pravda, ze ti, co sa im to nekazi, sem nepisu.
Samozrejme asi kazdy normalny clovek si necha rezervu na opravy ojazdeneho auta. O to nejde, ale co ak ti prdne turbo 1000km od domu, v aute deti a napakovany kufor na cestu do Chorvatska, alebo stratis vykon pri predbiehani kamionu. Tam uz nejde iba o peniaze.
Mozno vacsina dieselov je na tom pomerne dobre ale najdu sa kusy, ktore maju zavazne problemy. Potom to kazi meno celej skupine. Kto jazdi pilu, tak odrovna kazdy motor. Rozumnemu vodicovi vydrzi motor dlho. Nevies po kom kupujes ojazdene. Ked to mal ako sluzobak, tak to asi nesetril a ked to bol este naviac idiot, co jazdil 5000otacok a za studena...
A este k tomu topeni. Focusy su urcene na rozne trhy s roznymi teplotami. Riesilo sa to u 1.6i, ze niektore sa ohrievaju skoro a niktore dlho. Je to preto, ze tam je iny termostat. Niektore diesle maju zase predohrev chladiacej kvaplainy. Niektore za priplatok, niektore ako standard.