AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Moderátor:Quickie
Odpovědět
Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od vcedula » 24.04.2009 10:47

ja viem, ty mas iny pohlad ako ja, ty mas taky "moderny" :D
Ja som len chcel poukazat na to (asi som sa zle vyjadril), ze pri dnesnych autach tvori vacsinu ceny prave ta obyvacka. Uz si vlastne nekupujes auto, ale obyvacku na aute. Keby si vsetky "nepodstatne" veci z auta vyhodil (airbagy, obycajne calunenie, obycajne plasty, klimatizacia ....), tak cena auta klesne na menej ako polovicu.

S tou bezpecnostou by som to neprehanal. Skus sa nad tym zamysliet. Ano, mas pravdu, ze ked pustis 20 rokov stare auto proti modernemu autu v malej rychlosti, tak v tom modernom aute pravdepodobne vyviaznes bez ujmy. Ale vymen moderne auto za Q7 alebo X5 alebo podobne kravy a uvidis tu destrukciu. Pripadne mozes 20 rocne auto vymenit za modernu Fabiu a dopadne to tak isto. Ale, skus moderne auto poslat mimo cesty....jeden ujo :) vraj este niekedy v 30-tich rokoch napisal, ze ludia jazdia tak rychlo a nebezpecne, ako bezpecne su auta.

Klukata cesta nie je vsetko. Skus na napriklad Fabii spravit vyhybaci manever v nejakej 100 km/hod. A potom si sadni do Focusa. A tomuto rozdielu sa hovori aktivna bezpecnost, ktora v poslednom case isla uplne do uzadia a presadzuje sa pasivna. Ved pre automobilku je lepsie, ked bude mat stale odbyt, nie ? Ked rozbijes auto, tak si kupis nove. Biznis je biznis, automobilky nas dostali tam, kde chceli.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od Anndy » 24.04.2009 10:47

Vcedula: este ma napadlo. Ja nevidim len tu obyvacku, ale aj tu obyvacku. Proste ja chcem nejaky kompromis (v mojej cenovej kategorii su lenkompromisy), kde dostanem celkom dobry kus auta a celkom dobry kus obyvacky. Vzhladom na moje pouzivanie auta, sa neviem uspkojit len s celkom dobrym autom bez obyvacky. A naopak sa vlastne auta ani nerobia.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
sogi456
Junior
Junior
Příspěvky: 278
Registrován: 23.06.2008 19:51
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od sogi456 » 24.04.2009 10:48

chlapi...to je nekonecny pribeh ;o))
niekto chce vykon a jazdne vlastnosti...ini chcu ako taky vykon ale predovsetkym pohodlie...tento rozdiel vnimania je uplne prirodzeny...obaja mate svoju pravdu :lol:
Ford Focus, r.v. 2003, 1,6 74kW, K&N air filter, Eibach Pro Kit, 195/60R15 ;o)
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od vcedula » 24.04.2009 10:53

nie, ja mam vacsiu pravdu !!! 8) :lol:
Jasne, mne je to jesne ze Anndy ma svoju pravdu a ze moje myslenie je zastarale. A vobec mi teraz nejde o sportove auta. Ide mi o to, za co platime automobilkam, lebo atumobilovy priemysel sa uz davno posunul niekde inde a ponuka skor exterier a interier ako samotne auto.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od Anndy » 24.04.2009 11:00

Vcedula: Neviem, ci moderny, skor pragmaticky... :). mne by sa tiez pacilo, mat na bezne jazdenie pohodlne az luxusne auto. A ked mam chut si zajazdit, tak vytiahnut z garaze nejaky sport, zajst si na okruh a vyblaznit sa. Toto je vsak pre mna nerealne, tak proste som nuteny hladat/robit kompromisy.

S tou bezpecnostou. Svojim sposobom mas pravdu, ze ak narazim do kamiona s 20 rocnym autom alebo 1 rocnym, asi zasadny rozdiel v bezpecnosti nebude (maximalne ma lahsie identifikuju). Lenze nie kazda havaria je zrazka s kaminom. V ostatnych pripadoch si myslim, ze vzdy vyviaznem lepsie z noveho auta ako zo stareho (ci uz len kotrmelce, alebo bocny naraz, atd...).
Ja som zase cital od ineho uja, ze dnesne bezne auta, co sa tyka jazdnych vlastnosti su na tom minimalne, ak nie lepsie, tak dobre ako sportove auta 20 rokov dozadu. Cize pokrok ide aj tymto smerom, nielen pasivna bezpecnost.

Fabia a focus - to su nie moc dobre priklady. Iste mas pravdu, ale dalsia "komercna" pravda je ta, ze cim viac zaplatis, tym obvykle (su vynimky) dostanes lepsiu/kvalitnejsiu vec. T.j. auto o triedu vyssie je obvykle lepsie vo vsetkom ako auto o triedu nizsie. S tym nic neurobis.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od Anndy » 24.04.2009 11:05

Vcedula: no jasne, kazdy mame svoju pravdu, nie je vacsia z nich :)
Inak, ked si vezmes, tak podla mna auta su lacnejsie a lacnejsie. Si zober, ze ceny su priblzne rovnake a stale za to dostavas viac (aspon na papiery, resp. funkcnost, novsie technicke konstrukcie, alebo aspon vylepsenia). Akurat je to trosku vykompenzovane urcitym poklesom kvality materialov v obyvacke :D (a mozno aj inde - len to nevidis).

na druhu stranu, asi chapem, co chces povedat, ale ked sa pozries aj mimo automotive priemysel, je to to iste a identicke... Bohuzial.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
sogi456
Junior
Junior
Příspěvky: 278
Registrován: 23.06.2008 19:51
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od sogi456 » 24.04.2009 11:09

V sucasnosti predava viacej design ako technicke parametre, to je bohuzial realita.
Vzdy su ale navzajom previazane. Otazka je, ktory na ukor ktoreho ;o)
Pre bezneho cloveka IDEALNE riesenie neexistuje ;o)
Nayvse...nase naroky sa neustale zvysuju....ci uz na tech. parametre ale aj design. Ved urcite kazdemu sa focus paci aj vizualne ;o)
Ford Focus, r.v. 2003, 1,6 74kW, K&N air filter, Eibach Pro Kit, 195/60R15 ;o)
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od Anndy » 24.04.2009 11:16

sogi: A ono je to aj tym podla mna, ze dnesne technicke parametre hocakeho auta splnaju s rezervou to, aby sa dalo bezpecne jazdit po cestach. Cize clovek mimo nasho zmyslania (t.j. soferovanie berie ako nutnost, nie zabavu) hlada v aute ine veci ako my, alebo vcedula, lebo v podstate tie technicke uz nemusi, bo tie uz minimalnej dostatocnej miere dostane vsade.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od vcedula » 24.04.2009 11:17

neviem, porovnat jazdne vlastnosti stareho sportovenho auta s modernou dialnicnou obyvackou, to si asi robil srandu, pretoze stare sportove auta mali casto vahu cca 1000 kg, kdezto teraz sa to blizi skor k 2000 kg, stare sportove auta mali podvozkove casti robene na jazdne vlastnosti a nie na tlmenie nerovnosti. Mozno vykony motorov su porovnatelne, ale ostatne.... o tom pochybujem. Uz len keby si postavil vedla seba (teraz co oznacit za starsie sportove auto) povedzme Lanciu Delta Integrale (mozno som to uz prehnal) a vedla toho Golf, Passat, A4, vyber si co chces, tak ti je dufam jasne, kto vyhra. Postav vedla seba stare Mondeo a novu A4 a je ti dufam jasne, kto vyhra.
Ale nema zmysel sa o tomto hadat. Mne jednoducho zacina chybat snaha automobiliek posunut vyvoj dalej a zmenilii sa na vyberacov penazi. Uz sa nepredava auto, ale nieco uplne ine. A toto presne zistis na autosalone (to som to ale previazal na temu, co ? :lol: )
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
sogi456
Junior
Junior
Příspěvky: 278
Registrován: 23.06.2008 19:51
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od sogi456 » 24.04.2009 11:26

...vlado...no je z Teba rodeny moderator ;o)))

Suhlasim s andym, ze vacsine ludi dnesne technicke parametre aut bohato postacuju...je par maniakov (nebudem menovat clenov fora ;o)) ktorym to predsa len nestaci, resp. su narocnejsi.
Vacsina ludi tak ako v kazdom inom segmente (TV, telefon, bunda, kabelka) pozera na design a nie funkcnost....nase polovicky su skvelym prikladom...no dali by ste si lodicky len kvoli tomu, aby ste sa pacili?? ;o))) Este, ze som chlap ;o) alebo holit si nohy? no ale to uz moc odbieham....teraz by sa mi hodilo vladove "premostenie" ;o))
Ford Focus, r.v. 2003, 1,6 74kW, K&N air filter, Eibach Pro Kit, 195/60R15 ;o)
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od Anndy » 24.04.2009 11:27

no to pisal ujo v nejakom clanku. Ja neviem, ci je to pravda. A jazdne vlastnosti neznamenaju len silny motor! Ja to skor beriem tak, ze v rovnakych rychlostiach su obe auta schopne robit identicke manevre. Ze vyhra lancia, lebo ma lepsi pomer vykonu k hmotnosti je jasne, ale nepodstatne. Alebo inymi slovami, ak do toho napr. golfu dam taky motor aby mal pomer vykonu k hmostnosti rovnaky ako ta lancia, tak vysledok bude rovnaky (je jasne, ze ak raz golf bude mat 3 tony, tak ani toto ho nezachrani). A navyse golf bude k tomu komfortny, tichy a neviem, co este. Cize bude ovela lepsi.
A ja osobne v tomto vidim pokrok! A novy focus RS ti nepripada pokrokovy? Ved donedavna 300k na prednu napravu sa povazovalo za nezmyselne... a vidis.

Je to velmi podobne ako veyron - kde kto hovori, ze su rychlejsie a neviem ake auta. Ale jediny veyron mozete pouziavt denne, je aj komfortny, mozete ist s nim na nakup, je primerane tichy a podobne. Proste je univerzalny.

Ja tiez nadviazem, cize ja som na autosalone videl to, ze dnesne auta robia pokrok vo vsetkom - ze su automobiky, ktore vedia urobit kvalitne a este ktomu aj dobre vyzerajuce auto. A su take, ktore maju s tym problem... :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od vcedula » 24.04.2009 12:10

pisal si, ze bezne auto ma rovnake jazdne vlastnosti ako stare sportove, tak som ich porovnal :)

Ja ti dam iny priklad: vsetky nove auta su maksie (napr. Mondeo, Accord) a podvozkovo jednoduchsie (napr. Civic, Impreza). Jazdne vlastnosti ustupuju komfortu. Takze nemozes predsa ocakavat, ze nove auto bude mat lepsi podvozok ako stare. Jednoducho trend je taky, ze sa zvysuje hmotnost (elektronika, vybava), zvysuje sa vykon (aby sa dosiahlo nejake zrychlenie) a jazdne vlastnosti idu do pozadia. Vies ako sa zo sucnasneho auta robi sutazne auto ? Vyhodis uplne vsetko, co je vo vnutri a das sa do podvozku.... Tym len chcel povedat, ze v sucasnosti sa vsetka snaha automobiliek orientuje na urcite veci, ktore vyvoj automobilu neposuvaju dopredu, skor naopak.

PS:
Este chcem napisat, ze asi nema zmysel tato debata, takze ti davam narok na 1 odpoved :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od misoo » 24.04.2009 13:20

vlado opat ta musim citovat, neda mi to... :D pises, ze sucastne automobilky neposuvaju auta dopredu. ale ano posuvaju ! len nie tvojim smerom, ale smerom ktory vyhovuje vacsine ! :idea:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od Anndy » 24.04.2009 13:38

vcedula: podla mna jazdne vlastnosti su nezavisle na vykone motora. Tiez dnes neplati, ze dobre jazdne vlastnoti musi urobit len tvrdy podvozok, aj ked absolutne to plati. Ved specialne posledne generaice novych aut, maju voci predchadzajucim generaciam komfortnejsi podvozok, pricom jazdne vlastnosti ostavaju zachovane - vid nova fiesta, MB-C, novy golf, a podobne. Aj ked toto mam bohuzial iba sprostredovane, kedze ja neviem na aute objektivne zhodnotit mieru jazdnych vlastnosti.

To Ty :), pozadujes od aut aby boli vsetky len "sportove" resp. aby sa na nic ine nepozeralo. Lenze take auto je nepouzitelne na to, na co sa dnes auta vyrabaju a pouzivaju. Si zober nejaku, dajme tomu fabiu S2000, ci ako sa to vola a chod s nou z BA do KE a spat. V polke cesty budes mat po zuboch, budes hluchy, s prazdnou nadrzou nestastne a vycerpane sediet na ceste a chciet umriet, len uz dalej netrpiet .... :D

A podla mna take veci, typu - nizka hlucnost od odvalovania pneu, od razov od podvozku, neskripajuci interier, pricom vsetkom je zachovana schopnost auta dobre sediet na ceste, to su veci, ktore svojim sposobom vyzadju tiez technicky pokrok a pracu, takze - urcite automobilky idu dopredu. A maju aj know how na to co chces Ty, ale vyuzivaju to max. v specialoch, kedze v praxi to nikto (=nijake zaujimave percento) nechce a hlavne nepotrebuje :).

A mna bavi tato diskusia :D aj ked viem, ze nema jednoznacny zaver :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: AUTOSALON BA 21.-26.4.2009

Příspěvek od vcedula » 24.04.2009 15:16

Este raz pisem, nechcem spravit z aut sportove specialy. Nemyslel som porovnat sucasne auta s Fabiu S2000, ale s povedzme starym Lancerom (NIE EVO) ci starym Accordom alebo Mondeom.

Ty asi vo vyjadreni "kvalitnejsi podvozok" vidis hned znizenie o 10 cm + tvrde struny. To nie je pravda. Jednoducho teraz sa auta robia omnoho maksie a tym padom napriklad prenos vahy z jednej strany nadruhu trva omnoho dlhsie, takze pri potrebe vyhnut sa prekazke sa tie auta hrozne rozkyvaju. Toto je typicky priklad, ked zanika aktivna beznepcnost. Pripadne skrutnost karoserie. Toto sa uz vobec neriesi, pretoze to nahradili presklene strechy.

Ja len chcem povedat jedno: svet na autach mina cim dalej tym viac penazi na casti, ktore s autom ani velmi nesuvisia a pri znizovani cien siahnu skor na veci, ktore s autom priamo suvisia. A tak aj vyzeral tento autosalon. Ziadne technicke informacie (teda okrem tych, kde sa hra na ciselka), cisto shworoomy koncentrovane na jednom mieste. Takze z ukazok technickych zdatnosti vyrobcov sa stava prehliadka karoserii a interieru. A potom ked niekoho zoberiem na dialnicu a myknem volantom zo strany na stranu tak len cumi jak puk, ako je to mozne. A o tom to je.

Niektore automobilky este stale zostavaju pri starych hodnotach (Ford, Mitsubishi, Subaru, Renault, Honda, Toyota), aj ked aj oni uz nie su bez viny, a ine automobilky uz davno skoncili s klasickymi hodnotami automobilov a presli uz len cisto na komerciu (Citroen, Peugeot, Skoda, VW, Seat ...). Komericia nas pohltila a mase noviniek musi clovek silno hladat ze co naozaj stoji za to, ze je to novinka (napr. motory TSI).
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „Srazy - Slovensko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů