Stránka 6 z 16

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 01.12.2009 11:36
od Zuzka
Nemáte prosím někdo zkušenosti s bezdrátovým parkovacím asistentem? Zajímalo by mě, jak spolehlivá je v tomto případě bezdrátová komunikace mezi čidly a displayem. Děkuju :)

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 01.12.2009 16:17
od Kóťa
Já ne,ale koukni sem.Je to vlákno fokusáků a myslím,že někde ke konci se to tam řešilo...

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 16&start=0

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 01.12.2009 16:42
od Zuzka
Díky, mrknu tam :wink:

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 23.12.2009 10:27
od Cuba
X-sat píše:Mně přední senzory fungují v pohodě, ale zadní zlobí. Z 10 couvání 9x nefungují. Při zařazení zpátečky se ozve dlouhé písknutí....
Zdar chlapi, po delší době jsem tu zas. Jak byly ty tuhé mrazy, tak mi od té doby taky blbne parkovací asistent a je to přesně tak jak píše X-sat. Po zařazení zpátečky a tím pádem aktivaci asistenta se ozve jen dlouhé nepříjemné pípnutí a systém nefunguje. Čím to ? Nečistota ? Přerušený drátek ? Vadné čidlo ? Má někdo nějakou zkušenost ?

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 23.12.2009 10:53
od Matko001
Treba pohladat, niekde tu ale na 100% na FordClub.sk je postup ako diagnostikovat pakovacie senzory.


Takze som sa v tom pohrabal a nech sa paci, krasny navod, ako na to: :-)

Postup resetování modulu parkovacího systému - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému

1. Otočte spínač zapalování do polohy 0.

2. Odpojte odporovou zástrčku parkovacího systému.

3. Otočte klíček zapalování do polohy II.

4. Zařaďte zpátečku a potom ji vyřaďte.

5. Otočte spínač zapalování do polohy 0.

6. Připojte odporovou zástrčku parkovacího systému.

7. VYZKOUŠEJTE, zda systém funguje normálně. Pokud závada přetrvává, viz Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému.

Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému

1. Chcete-li vstoupit do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému, otočte klíč zapalování do polohy 0, demontujte odporovou zástrčku parkovacího systému a zkontrolujte, zda je zařazen neutrál.

2. Přesvědčete se, že za vozidlem není ve vzdálenosti 2 metry žádná překážka.

3. Otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.

4. Režim vlastní diagnostiky bude indikován zvukovým tónem z reproduktoru parkovacího systému po dobu tří sekund s jednosekundovou pauzou.

5. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.

6. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.

7. Chcete-li ukončit režim vlastní diagnostiky, zařaďte neutrál, přepněte spínač zapalování do polohy 0 a nasaďte odporovou zástrčku parkovacího systému.

Režim vlastní diagnostiky - vozidla bez odporové zástrčky parkovacího systému

1. Než přejdete do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému ujistěte se, že ve vzdálenosti 2 m od zadní části vozidla nejsou žádné překážky, otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.

2. Režim vlastní diagnostiky se spustí automaticky vždy, když je aktivován parkovací systém a je signalizován slyšitelným tří sekundovým tónem z reproduktoru parkovacího systému s jednosekundovým přerušením.

3. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.

4. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.

5. Pro opuštění režimu vlastní diagnostiky zařaďte neutrál a otočte klíčkem zapalování do polohy 0.

Zvuková sekvence tónů

Zvuková sekvence tónů Popis Nápravná opatření
Tři sekundy ZAPNUTO, pauza jednu sekundu Úvodní sekvence pro diagnostiku závad -
ZAPNUTO a VYPNUTO jedenkrát, pauza jednu sekundu Závada vnějšího pravého snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO dvakrát, pauza jednu sekundu Závada pravého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO třikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO čtyřikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnějšího snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO po dobu sedmdesáti pěti milisekund, pauza po dobu sedmdesáti pěti milisekund Závada modulu. Nízké napětí autobaterie. Zkrat v obvodu odporové zástrčky parkovacího systému. PŘEJĎETE k vyhledávacímu testu A.

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 23.12.2009 11:13
od Cuba
díky, to byla rychlost ! Ještě se trochu natvrdle zeptám, kde je ona odporová zástrčka parkovacího systému ?

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 23.12.2009 12:11
od Matko001
Tu cast som zabudol skopirovat. :-)

odporova zastrcka by mala byt na kabelazi v nalavo pod plastami v kufrovom prietore

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 30.03.2010 11:45
od Rumcajs1
Tak už mám taky na mondíkovi parkovací senzory 8)

K zapojení jako takovýmu netřeba nic říkat, protože se připojí jen dva drátky, kostra a + které se dá na couvačky.
Vyřezání otvorů v nárazníku byla brnkačka, Dělal jsem to tak, že jsem si díky kolem dokola odvrtal a pak to pilníkem doladil. Doporučuju hrubší pilník, s jemným by jste u toho strávili mládí :D
Po tom co jsem měl díry v nárazníku hotový přišlo na řadu vyřezání traverzy. Nasadil jsem nárazník zpátky a skrz díry si na traverze udělal značky kde řezat. Ani jsem se nepokoušel trefovat se to toho výlisku v traverze, protože ty čidla by se tam stejně neschovaly. Traverzu jsem řezal normálně flexou. Jen dodám, že tuhost traverzy je teď úplně někde jinde. Až bude někdy čas, rozeberu to ještě jednou a nějak ji ještě vyvařím abych ji vyztužil.
Čidla jsem si lakoval doma sám, to byla pohoda a i odstín mi paní co barvu míchala trefila pěkně.
I když jsem měl všechno tak pěkně připravený, nakonec stejně nastal problém s nasazením nárazníku když v něm už byly čidla. Nárazník se totiž nasazuje tak, že nejprve je jakoby výš a až když se zatlačí dopředu ke kufru, tak spadne dolu na místo kde už zůstane a to byl ten problém, ty čidla mi tam prostě vadily. Musel jsem tedy nejdřív nasadit nárazník a pak se válet pod autem a čidla tam dát tou pidi skupinkou. To byl opravdu opruz, no ale možná by to šlo líp kdybych to nedělal venku a při tom na mně nepršelo :mrgreen:

Ještě dodám, že je to originál parkovací asistent, kterej jsem osobně vyndal z mondea a má tam i ty diodky co má Boban. Umístění je na pravém zadním sloupku :wink:

Co se funkčnosti týče, pípání začíná když jsem nějakých cca 50 cm od překážky, poslední stupeň pípání (plný tón) je 15 cm od překážky a předposledí je 25 cm, což je pro mně absolutně vyhovující.

A umístění senzorů?? Nedržel jsme se žádných tady uvedených rozměrů, protože mám trochu jiné senzory než na kombíka patří a pokud bych je dal níž, mířily by na slinici, proto jsem si je umístil tak aby byly rovně. Roměry jsou: 8 cm od horní hrany nárazníku a od sebe jsou 40cm

A teď nějaké foto:
IMG_1893.JPG
IMG_1898.JPG
IMG_1901.JPG
IMG_1917.JPG
IMG_1944.JPG

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 30.03.2010 11:49
od Boban
pěkná práce :idea: :!:

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 30.03.2010 12:52
od ballu
Boban píše:pěkná práce :idea: :!:
Jenom já tam musím mít 8 děr. :(

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 30.03.2010 14:00
od Rumcajs1
zase máš něco, co jen tak někdo nemá :mrgreen:

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 04.04.2010 19:35
od Rumcajs1
tak už fungují i diodky. Foto doplněno v mém předchozím příspěvku :wink:

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 04.04.2010 20:03
od Boban
a čí je to asi focus s těma US světlama :idea: :mrgreen: , že by vrchní kouzelník :idea: :wink: :!:

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 04.04.2010 20:16
od Rumcajs1
no jistěéé, jsem se mu musel pochlubit :mrgreen:
A přece to nebudu fotit u zdi, to chtělo nějaký stylovější pozadí :D

Re: Parkovací systém - MONDEO

Napsal: 04.09.2010 19:40
od m.a.x.i.m.u.s
Dnes se mi pokazil parkovací asistent :?
Když jsem odjížděl od domu byl OK, ale po příjezdu se choval už divně. Klasicky pípne a pak se změní na stálý a pěkně otravný tón.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yu-e0qDEHb4[/youtube]

Četl jsem zde o nějaké diagnostice a odporové zástrčce, která by měla být někde v kufru. Byla by nějaká fotka, nebo podrobnější návod kde jí naleznu?
Pípák mám každopádně někde v palubce...