
Parkovací systém - MONDEO
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Parkovací systém - MONDEO
Nemáte prosím někdo zkušenosti s bezdrátovým parkovacím asistentem? Zajímalo by mě, jak spolehlivá je v tomto případě bezdrátová komunikace mezi čidly a displayem. Děkuju 

Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkovací systém - MONDEO
Já ne,ale koukni sem.Je to vlákno fokusáků a myslím,že někde ke konci se to tam řešilo...
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 16&start=0
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 16&start=0
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
- Cuba
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 28.05.2009 08:15
- Bydliště: Brno
Re: Parkovací systém - MONDEO
Zdar chlapi, po delší době jsem tu zas. Jak byly ty tuhé mrazy, tak mi od té doby taky blbne parkovací asistent a je to přesně tak jak píše X-sat. Po zařazení zpátečky a tím pádem aktivaci asistenta se ozve jen dlouhé nepříjemné pípnutí a systém nefunguje. Čím to ? Nečistota ? Přerušený drátek ? Vadné čidlo ? Má někdo nějakou zkušenost ?X-sat píše:Mně přední senzory fungují v pohodě, ale zadní zlobí. Z 10 couvání 9x nefungují. Při zařazení zpátečky se ozve dlouhé písknutí....
2005 Ford Mondeo 2.0i Titanium
1982 Ford Capri 3.1V6 X-Pack

1982 Ford Capri 3.1V6 X-Pack

-
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 24.06.2009 12:13
- Bydliště: Bratislava
Re: Parkovací systém - MONDEO
Treba pohladat, niekde tu ale na 100% na FordClub.sk je postup ako diagnostikovat pakovacie senzory.
Takze som sa v tom pohrabal a nech sa paci, krasny navod, ako na to:
Postup resetování modulu parkovacího systému - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
2. Odpojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
3. Otočte klíček zapalování do polohy II.
4. Zařaďte zpátečku a potom ji vyřaďte.
5. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
6. Připojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
7. VYZKOUŠEJTE, zda systém funguje normálně. Pokud závada přetrvává, viz Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Chcete-li vstoupit do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému, otočte klíč zapalování do polohy 0, demontujte odporovou zástrčku parkovacího systému a zkontrolujte, zda je zařazen neutrál.
2. Přesvědčete se, že za vozidlem není ve vzdálenosti 2 metry žádná překážka.
3. Otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
4. Režim vlastní diagnostiky bude indikován zvukovým tónem z reproduktoru parkovacího systému po dobu tří sekund s jednosekundovou pauzou.
5. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
6. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
7. Chcete-li ukončit režim vlastní diagnostiky, zařaďte neutrál, přepněte spínač zapalování do polohy 0 a nasaďte odporovou zástrčku parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla bez odporové zástrčky parkovacího systému
1. Než přejdete do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému ujistěte se, že ve vzdálenosti 2 m od zadní části vozidla nejsou žádné překážky, otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
2. Režim vlastní diagnostiky se spustí automaticky vždy, když je aktivován parkovací systém a je signalizován slyšitelným tří sekundovým tónem z reproduktoru parkovacího systému s jednosekundovým přerušením.
3. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
4. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
5. Pro opuštění režimu vlastní diagnostiky zařaďte neutrál a otočte klíčkem zapalování do polohy 0.
Zvuková sekvence tónů
Zvuková sekvence tónů Popis Nápravná opatření
Tři sekundy ZAPNUTO, pauza jednu sekundu Úvodní sekvence pro diagnostiku závad -
ZAPNUTO a VYPNUTO jedenkrát, pauza jednu sekundu Závada vnějšího pravého snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO dvakrát, pauza jednu sekundu Závada pravého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO třikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO čtyřikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnějšího snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO po dobu sedmdesáti pěti milisekund, pauza po dobu sedmdesáti pěti milisekund Závada modulu. Nízké napětí autobaterie. Zkrat v obvodu odporové zástrčky parkovacího systému. PŘEJĎETE k vyhledávacímu testu A.
Takze som sa v tom pohrabal a nech sa paci, krasny navod, ako na to:

Postup resetování modulu parkovacího systému - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
2. Odpojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
3. Otočte klíček zapalování do polohy II.
4. Zařaďte zpátečku a potom ji vyřaďte.
5. Otočte spínač zapalování do polohy 0.
6. Připojte odporovou zástrčku parkovacího systému.
7. VYZKOUŠEJTE, zda systém funguje normálně. Pokud závada přetrvává, viz Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla s odporovou zástrčkou parkovacího systému
1. Chcete-li vstoupit do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému, otočte klíč zapalování do polohy 0, demontujte odporovou zástrčku parkovacího systému a zkontrolujte, zda je zařazen neutrál.
2. Přesvědčete se, že za vozidlem není ve vzdálenosti 2 metry žádná překážka.
3. Otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
4. Režim vlastní diagnostiky bude indikován zvukovým tónem z reproduktoru parkovacího systému po dobu tří sekund s jednosekundovou pauzou.
5. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
6. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
7. Chcete-li ukončit režim vlastní diagnostiky, zařaďte neutrál, přepněte spínač zapalování do polohy 0 a nasaďte odporovou zástrčku parkovacího systému.
Režim vlastní diagnostiky - vozidla bez odporové zástrčky parkovacího systému
1. Než přejdete do režimu vlastní diagnostiky modulu parkovacího systému ujistěte se, že ve vzdálenosti 2 m od zadní části vozidla nejsou žádné překážky, otočte klíčem zapalování do polohy II a zařaďte zpátečku.
2. Režim vlastní diagnostiky se spustí automaticky vždy, když je aktivován parkovací systém a je signalizován slyšitelným tří sekundovým tónem z reproduktoru parkovacího systému s jednosekundovým přerušením.
3. Pokud je detekována závada snímače parkovacího systému, modul parkovacího systému to bude signalizovat vysíláním zvukové sekvence z reproduktoru parkovacího systému.
4. Pokud je závada z více jak jednoho snímače parkovacího systému, po první sekvenci bude vysílána druhá sekvence.
5. Pro opuštění režimu vlastní diagnostiky zařaďte neutrál a otočte klíčkem zapalování do polohy 0.
Zvuková sekvence tónů
Zvuková sekvence tónů Popis Nápravná opatření
Tři sekundy ZAPNUTO, pauza jednu sekundu Úvodní sekvence pro diagnostiku závad -
ZAPNUTO a VYPNUTO jedenkrát, pauza jednu sekundu Závada vnějšího pravého snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO dvakrát, pauza jednu sekundu Závada pravého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO třikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnitřního snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO a VYPNUTO čtyřikrát, pauza jednu sekundu Závada levého vnějšího snímače Viz test dílů v tomto postupu.
ZAPNUTO po dobu sedmdesáti pěti milisekund, pauza po dobu sedmdesáti pěti milisekund Závada modulu. Nízké napětí autobaterie. Zkrat v obvodu odporové zástrčky parkovacího systému. PŘEJĎETE k vyhledávacímu testu A.
Galaxy ghia bussines line 2008, 2.2 TDCi, 129kw M6
- Cuba
- Nováček
- Příspěvky: 36
- Registrován: 28.05.2009 08:15
- Bydliště: Brno
Re: Parkovací systém - MONDEO
díky, to byla rychlost ! Ještě se trochu natvrdle zeptám, kde je ona odporová zástrčka parkovacího systému ?
2005 Ford Mondeo 2.0i Titanium
1982 Ford Capri 3.1V6 X-Pack

1982 Ford Capri 3.1V6 X-Pack

-
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 24.06.2009 12:13
- Bydliště: Bratislava
Re: Parkovací systém - MONDEO
Tu cast som zabudol skopirovat. 
odporova zastrcka by mala byt na kabelazi v nalavo pod plastami v kufrovom prietore

odporova zastrcka by mala byt na kabelazi v nalavo pod plastami v kufrovom prietore
Galaxy ghia bussines line 2008, 2.2 TDCi, 129kw M6
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Parkovací systém - MONDEO
Tak už mám taky na mondíkovi parkovací senzory
K zapojení jako takovýmu netřeba nic říkat, protože se připojí jen dva drátky, kostra a + které se dá na couvačky.
Vyřezání otvorů v nárazníku byla brnkačka, Dělal jsem to tak, že jsem si díky kolem dokola odvrtal a pak to pilníkem doladil. Doporučuju hrubší pilník, s jemným by jste u toho strávili mládí
Po tom co jsem měl díry v nárazníku hotový přišlo na řadu vyřezání traverzy. Nasadil jsem nárazník zpátky a skrz díry si na traverze udělal značky kde řezat. Ani jsem se nepokoušel trefovat se to toho výlisku v traverze, protože ty čidla by se tam stejně neschovaly. Traverzu jsem řezal normálně flexou. Jen dodám, že tuhost traverzy je teď úplně někde jinde. Až bude někdy čas, rozeberu to ještě jednou a nějak ji ještě vyvařím abych ji vyztužil.
Čidla jsem si lakoval doma sám, to byla pohoda a i odstín mi paní co barvu míchala trefila pěkně.
I když jsem měl všechno tak pěkně připravený, nakonec stejně nastal problém s nasazením nárazníku když v něm už byly čidla. Nárazník se totiž nasazuje tak, že nejprve je jakoby výš a až když se zatlačí dopředu ke kufru, tak spadne dolu na místo kde už zůstane a to byl ten problém, ty čidla mi tam prostě vadily. Musel jsem tedy nejdřív nasadit nárazník a pak se válet pod autem a čidla tam dát tou pidi skupinkou. To byl opravdu opruz, no ale možná by to šlo líp kdybych to nedělal venku a při tom na mně nepršelo
Ještě dodám, že je to originál parkovací asistent, kterej jsem osobně vyndal z mondea a má tam i ty diodky co má Boban. Umístění je na pravém zadním sloupku
Co se funkčnosti týče, pípání začíná když jsem nějakých cca 50 cm od překážky, poslední stupeň pípání (plný tón) je 15 cm od překážky a předposledí je 25 cm, což je pro mně absolutně vyhovující.
A umístění senzorů?? Nedržel jsme se žádných tady uvedených rozměrů, protože mám trochu jiné senzory než na kombíka patří a pokud bych je dal níž, mířily by na slinici, proto jsem si je umístil tak aby byly rovně. Roměry jsou: 8 cm od horní hrany nárazníku a od sebe jsou 40cm
A teď nějaké foto:

K zapojení jako takovýmu netřeba nic říkat, protože se připojí jen dva drátky, kostra a + které se dá na couvačky.
Vyřezání otvorů v nárazníku byla brnkačka, Dělal jsem to tak, že jsem si díky kolem dokola odvrtal a pak to pilníkem doladil. Doporučuju hrubší pilník, s jemným by jste u toho strávili mládí

Po tom co jsem měl díry v nárazníku hotový přišlo na řadu vyřezání traverzy. Nasadil jsem nárazník zpátky a skrz díry si na traverze udělal značky kde řezat. Ani jsem se nepokoušel trefovat se to toho výlisku v traverze, protože ty čidla by se tam stejně neschovaly. Traverzu jsem řezal normálně flexou. Jen dodám, že tuhost traverzy je teď úplně někde jinde. Až bude někdy čas, rozeberu to ještě jednou a nějak ji ještě vyvařím abych ji vyztužil.
Čidla jsem si lakoval doma sám, to byla pohoda a i odstín mi paní co barvu míchala trefila pěkně.
I když jsem měl všechno tak pěkně připravený, nakonec stejně nastal problém s nasazením nárazníku když v něm už byly čidla. Nárazník se totiž nasazuje tak, že nejprve je jakoby výš a až když se zatlačí dopředu ke kufru, tak spadne dolu na místo kde už zůstane a to byl ten problém, ty čidla mi tam prostě vadily. Musel jsem tedy nejdřív nasadit nárazník a pak se válet pod autem a čidla tam dát tou pidi skupinkou. To byl opravdu opruz, no ale možná by to šlo líp kdybych to nedělal venku a při tom na mně nepršelo

Ještě dodám, že je to originál parkovací asistent, kterej jsem osobně vyndal z mondea a má tam i ty diodky co má Boban. Umístění je na pravém zadním sloupku

Co se funkčnosti týče, pípání začíná když jsem nějakých cca 50 cm od překážky, poslední stupeň pípání (plný tón) je 15 cm od překážky a předposledí je 25 cm, což je pro mně absolutně vyhovující.
A umístění senzorů?? Nedržel jsme se žádných tady uvedených rozměrů, protože mám trochu jiné senzory než na kombíka patří a pokud bych je dal níž, mířily by na slinici, proto jsem si je umístil tak aby byly rovně. Roměry jsou: 8 cm od horní hrany nárazníku a od sebe jsou 40cm
A teď nějaké foto:
Naposledy upravil(a) Rumcajs1 dne 04.04.2010 19:33, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkovací systém - MONDEO
pěkná práce



Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Parkovací systém - MONDEO
Jenom já tam musím mít 8 děr.Boban píše:pěkná práce![]()

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Parkovací systém - MONDEO
zase máš něco, co jen tak někdo nemá 

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Parkovací systém - MONDEO
tak už fungují i diodky. Foto doplněno v mém předchozím příspěvku 

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkovací systém - MONDEO
a čí je to asi focus s těma US světlama
, že by vrchní kouzelník






Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Parkovací systém - MONDEO
no jistěéé, jsem se mu musel pochlubit
A přece to nebudu fotit u zdi, to chtělo nějaký stylovější pozadí

A přece to nebudu fotit u zdi, to chtělo nějaký stylovější pozadí

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Parkovací systém - MONDEO
Dnes se mi pokazil parkovací asistent
Když jsem odjížděl od domu byl OK, ale po příjezdu se choval už divně. Klasicky pípne a pak se změní na stálý a pěkně otravný tón.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yu-e0qDEHb4[/youtube]
Četl jsem zde o nějaké diagnostice a odporové zástrčce, která by měla být někde v kufru. Byla by nějaká fotka, nebo podrobnější návod kde jí naleznu?
Pípák mám každopádně někde v palubce...

Když jsem odjížděl od domu byl OK, ale po příjezdu se choval už divně. Klasicky pípne a pak se změní na stálý a pěkně otravný tón.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yu-e0qDEHb4[/youtube]
Četl jsem zde o nějaké diagnostice a odporové zástrčce, která by měla být někde v kufru. Byla by nějaká fotka, nebo podrobnější návod kde jí naleznu?
Pípák mám každopádně někde v palubce...
Ex ST220 model 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host