Topení - Mondeo

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Topení

Příspěvek od ballu » 29.01.2009 20:37

Pánové, není možné, že montáž spodního krytu je závislé na motoru benzín-nafta , a nebo spíše, do které země teplotního průměru bylo auto expedováno, a k nám dovezeno jako ojeté. V tomto vidíkm možný rozdíl.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od Kóťa » 29.01.2009 20:42

nafta se deklem většinou osazuje a já mám auto z německa.Takže by tam měl být i podle podnebí.Ale při dovozu tam nebyl...Ale jak jsem už zmiňoval.Prosím řešit dekl motoru ve správném vlákně! :idea: :wink:

http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 13&start=0
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od Boban » 30.01.2009 08:06

přesně tak, tohle vlákno prosím nechat pouze problematice topení jak psal Kóťa :idea:

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: Topení

Příspěvek od Rumcajs1 » 30.01.2009 09:14

tak koho utopíme?? :mrgreen:
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

pavel3.0.9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 04.11.2008 22:14

Re: Topení

Příspěvek od pavel3.0.9 » 30.01.2009 17:39

Tak jsem byl dneska ve fordu.Prihrivani nemam.Kdybych chtel dodelat musel bych krom prihrivaciho bloku vymenit jeste hadice,po nadratovani bych zjistil,ze mi to stejne nejde,protoze jednotka se musi nakonfigurovat,aby spinala.Napadlo me to obejit,ale pry ta jednotka spina v 1400ot za min,pri kterem je dostatecne proudeni chl.kapaliny.jinak se pry delaji bublinky v chladici soustave a to znamena problemy.jinak uplne nejsnadneji se pritomnost predehrevu pozna,pritomnosti pojistky č.3 v motorovem prostoru.Ale povidal mi,ze muj problem by spis videl v termostatu,pry jsou v aute 2.jeden nahlave bloku a druhy ten maly,tak ten si mysli,ze me propousti.
mondeo, 2.0TDCI 85, hatchback, r.v. 2003,core

Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: Topení

Příspěvek od Rumcajs1 » 30.01.2009 18:25

dva termostaty? Téda, to by mě ani ve snu nenapadlo. Pánové, vy co jste termostat měnili, měnili jste oba? To by mohlo být řešení.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

pavel3.0.9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 04.11.2008 22:14

Re: Topení

Příspěvek od pavel3.0.9 » 30.01.2009 18:55

ja sem o nem nekde cetl,ale to me to moc nezajimalo,protoze sem forda nemel.Melo by to byt nekde u vodni pumpy,nebo u chladice motoroveho oleje
mondeo, 2.0TDCI 85, hatchback, r.v. 2003,core

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od pava » 30.01.2009 19:42

Pánové, co se týče dvou termostatů v Mondeu mrkněte tady: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=280 Je to tu celkem dobře popsáno.

Uživatelský avatar
jirkavojt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 18.01.2009 22:23
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od jirkavojt » 30.01.2009 21:10

Dneska jsem vyměnil zpětnou klapku na hadicích u topení,je to pořád stejný už jsem vyměnil všechno,motor je pořád studený .
Ford Mondeo 2.0 Tddi 85Kw kombi r.v.2001
Ford Focus 1.6 16v r.v 1999


Ford Mondeo 1.8TD kombi r.v 1998 (EX AUTO)

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od kutil » 02.02.2009 08:27

Kiposek píše:Nebudu se plést mezi bratry Mondea, ale souhlasím s názorem, že ty motory jsou dnes tak vymakané, že to zakrytování nemá vliv na teplé léto nebo chladnou zimu.
To není o vymakání motoru. Prostě v zimě bude motor moc ochlazovaný, pokud nebude chráněn proti proudění studeného vzduchu. Výrobce se akorát na nějaké roletky či zateplení vykašlal. Ono to nějak funguje, tak proč by to řešil. Je to totéž jako když do některých modelů Mondea dá přihřívání chladící kapaliny a do jiého ne. Přitom přihřívací jednotka je záležitost několika tisíc korun. Přesto výrobce nenabízí možnost volby přihřívání. Prostě Ford nedělá auta pro lidi ale aby hodně vydělal.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od Boban » 02.02.2009 10:39

myslíš, že tohle je strategie pouze fordu :?: :idea: :mrgreen: nemyslím si, že by ty dekly kolem motrou až tak závratně ovlivnili ohřev vody do motoru, máme v práci sprintera a to než začne topit je tak 10km.

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od kutil » 02.02.2009 11:19

Záleží na rychlosti, jakou auto jede. Když pojede pomalu nebo bude stát, tak bude rozdíl v ohřevu s a bez dečky minimální. Ale pokud pojede rychle, tak bude ochlazování výraznější. Kdysi byl zajímavý projekt, kdy jeden výrobce udělal masku, která se zvyšující rychlostí udržovala stále stejné množství vzduchu pro chlazení. Zkoušely se dva systémy. Jeden byly naklápěcí lamely v přední masce vozu, druhý systém byl na principu aerodynamiky.

A dečky či plastové kryty přední masky jsou ve světě běžnou záležitostí. U nás se nabízí hlavně na Škodovky.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od pava » 02.02.2009 11:52

To pomalé zahřívání motoru je vlastnost zřejmě všech diselových motoru v zimním období. Dnes jsem se bavil se švagrem má VW Sharan v TDi a v podstatě to samé. Po městě to na provozní teplotu nezahřeje a po delší době jízdy z kopce jde teplota dolů. Navíc, kdyby neměl přídavné topení, tak se ani neohřeje.

Uživatelský avatar
kutil
Junior
Junior
Příspěvky: 268
Registrován: 11.01.2009 14:31
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvek od kutil » 02.02.2009 12:17

Pomalý ohřev je dán vysokou účinností moderních C-R dieselů. U TDCI to platí také, ale proto většina výrobců nabízí:

- přídavné topení na naftu, které fouká teplý vzduch do kabiny
- elektrický ohřev vzduchu jdoucího z ventilace než se zahřeje motor
- elektrický ohřev chladící kapaliny, který zajistí rychlejší uvedení motoru na provozní teplotu

Některé modely mají i zastrčku na 220V, aby si člověk mohl auto nahřát v garáži. Moje Mondeo bohužel ani jednu tuto vymoženost nemá. :roll:

http://www.sweden.nevosad.cz/index.php? ... icle%5D=60
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006 Obrázek https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

pava
Junior
Junior
Příspěvky: 413
Registrován: 17.10.2008 22:29
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od pava » 02.02.2009 14:39

Vyfotil jsem pojistkovou skřínku v motoru vedle baterie. Může mi někdo říct, která je ta, nebo která by měla být ta pojistka toho přídavného vyhřívání?
Přílohy
pojistky.jpg

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host