Stránka 6 z 190
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 31.01.2009 11:29
od John27
Nejake dalsi info od PSA
http://news.auto.cz/technika/peugeot-ci ... astic.html
Od svého uvedení prošla aditivní technologie řadou zlepšení. Současné řešení s filtrem Octosquare a s aditivem druhé generace je pro majitele vozů bezúdržbovým řešením.
Skupina PSA pracuje na další optimalizaci systému FAP a vývoji jeho fungování v součinnosti se zařízeními na snížení oxidů dusíku, což bude také předmětem budoucí emisní normy Euro 6 vstupující v platnost v roce 2014.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 31.01.2009 20:17
od martasak
A co vy ostatní s DPF, používáte aditivum ? Jde o to, jestli nepromažu motor, ale neza.eru filtr.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 02.02.2009 08:29
od John27
Co se tyka aditiv pridavanych do nafty (ne tedy spec. aditiv pro regenaraci filtru, ktere tam musi byt) - pro DPF mi ho ve Fordu nedoporucovali. Radsi pry zajet na kvalitni/overene cerpaci stanici. Ale ani asi budou vzdycky tvrdit to, co je napsane v manualu

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.02.2009 10:15
od Radegast
John27 píše:taky se pridam
Vymenu DPF jsem na predchozim aute zazil (FFII 1,6 TDCi, 80kW), takze upresnim cenu: 26 000,- + prace za vymenu. Az pozdeji jsem se dozvedel, ze auto jezdilo i chvilku bez aditiva -> filtr se pak zrejme ucpal. Udajne bylo spatny i cidlo dif. tlaku. Ale prectete si muj pribeh zde:
Na nejakeho experimentatora ceka muj ucpany filtr (katalizator) v kumbalu. Tak si pospeste, nez ho pritelkyne vyhodi
Kdo ho chce?

To John27 -
Píšeš, že jsi snad chvíli jezdil bez toho aditiva (Elois). Když jsem přečetl tvé příspěvky, tak u 1,6 je ten filtr nerozebiratelný. Ale nikde jsi nepsal jestli se tam dá doplnit nějak to aditivum (Co jsem četl na Citroen fóru - tak u nich jo). Zkus se na to mrknout jestli to máš ještě pořád v kumbálu. Protože myslím, že ten filtr vydrží při vhodném způsobu jízdy určitě více než těch 120000 km při kterých doporučují výměnu. Ale mám obavu že toho aditiva tam asi na o moc více kilometrů nebude - zvlášť když tam není žádná signalizace že dochází. Ale pokud by tam šlo nějak v pohodě doplnit (tak jako u Citroenu), tak by se ten nájezd mohl podstatně zvednout než se musí vyměnit celý filtr i s katalyzátorem
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.02.2009 11:00
od John27
Ja jsem bez aditiva nejezdil ... jezdil ten clovek, co auto dotahl z nemecka. Kdyz mu svitila kontrolka poruchy mototru, byl s tim v servise. Tam dolili aditivum a docasne to bylo OK. Mimochodem, to mi prodavajici nerekl! Zjistil jsem si to az zpetne v tom servise.
Takze dochazejici nebo uplne dosle aditivum by melo byt signalizovano chybou poruchy motoru. Jinak to aditivum se nedoliva do katalizatoru/DPF filtru, v aute je na to specielni nadrzka. Nevidel jsem ji, jen mi ve Fordu rekli, ze neni uplne dobre pristupna. To aditivum by se melo dle meho nazoru vstrikovat do motoru a tim dochazet k umelemu zvysovani teploty vyfukovych plynu -> spalovani sazi v DPF.
Taky myslim, ze by DPF mel ustat vic jak 120 000 km. A pokud auto jede a nic spatnyho nehlasi je nesmysl ho jen z principu menit. Kolik DPF vydrzi ukaze cas. 1,6 TDCi je pomerne mlady motor.
No a jeste jedna zajimovost, plne doliti aditiva stoji okolo 6tis. Cetl jsem ze u Peugeotu a Citroenu je to o polovinu min.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.02.2009 11:48
od Radegast
To John27-
Tak to je celkem pozitivní zpráva. Teď ještě zjistit kde je ta nádržka umístěna a zjistit kde se to aditivum dá za rozumnou cenu koupit. A raději to tam dolít dříve než později. Myslím že tím nic nezkazíme a pak budeme čekat kdo s tím kolik kilometrů najede. Protože když se to po..re, tak to musíš stejně vyměnit celé tak jako tak, a je dle mě zbytečné to měnit při těch 120000 km, když třeba ten filtr může vydržet 200000 km. A za nějakou dobu už třeba bude cena nového filtru úplně někde jinde a stane se z toho spotřební materiál.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.02.2009 14:12
od Radegast
Podařil se mi najít celkem slušný článek ohledně DPF, tak pro info to tady dám -
První byl PSA
Mezi první výrobce, kteří začali svoje motory dodávat s filtrem pevných částic, patří koncern PSA. Jejich filtr je tvořen stejně jako většina dalších křemičitou sloučeninou, která vytváří porézní filtr podobný včelí plástvi. Po průchodu výfukových plynů se velké pevné částice, které filtrem nemohou projít, zachytí. Potud je vše fajn, jenže: filtr se postupně ucpává a výfukové plyny mají stále méně šancí „projít“. Aby se nemusel filtr čistit ručně, používá PSA malou fintu: jednou za čas zvýší teplotu výfukových plynů natolik (550 °C), aby se pevné částice dodatečně spálily.
Poznámka: Filtr pevných částic nepatrně snižuje výkon, stejně jako katalyzátor a ostatně jakákoliv další překážka ve výfukovém potrubí.
Protože při běžném spalování nafty výfukové plyny takovou teplotu nemají, vstřikuje se při regeneraci do motoru více paliva. Po dvou předvstřicích a dvou hlavních vstřicích přichází dva dodatečné, které se používají pouze při zmíněné regeneraci. Tím dojde ke zvýšení teploty hoření o 200 a 250 °C. Část nespálených uhlovodíků, které vzniknou při tomto dodatečném vstřiku, se spálí v oxidačním katalyzátoru na vstupu do filtru pevných částic, což zvýší teplotu o dalších sto stupňů. Hoření pevných částic je podporováno aditivem na Eolys II, které se vstřikuje do paliva v nádrži.
Kompletní obnova filtru trvá zhruba dvě minuty a provádí se cca každých 500 km, přičemž interval je variabilní a závisí na znečištění filtru. Bohužel filtry v motorech HDI nejsou bezúdržbové, tj. je nutné je po čase vyměnit. U první generace FAP (označení filtru v motorech HDI) je nutná výměna po 80 000 km, u filtrů druhé generace pak po 120 000 km. Rovněž je nutné v autorizovaném servisu doplňovat aditivum podporující hoření sazí.
Bez údržby
Oproti tomu Opel začal pro svoje motory CDTi (zatím 1.9 CDTi Ecotec) nabízet bezúdržbový filtr (DPF), který není třeba měnit, takže zůstává ve výfukovém potrubí po celou dobu životnosti motoru. Funkce filtru je stejná jako u koncernu PSA, nicméně k obnově není nutné aditivum. Místo toho konstruktéři přistoupili k pokrytí filtrační „plástve“ drahými kovy, které funkci aditiva nahrazují. Při spalování pevných částic se teplota výfukových plynů zvyšuje na 600 °C. Spalování sazí závisí na znečištění filtru – jakmile dojde k částečnému ucpání a tedy přetlaku, řídící jednotka spustí regeneraci. Podobně jako u FAP řidič nic nepostřehne.
Poznámka: I PSA pracuje na bezúdržbovém filtru, který by měl dojít k sériové produkci co nevidět.
Filtr pevných částic zavádí i další výrobci jako Volkswagen, u něhož se filtr objevil poprvé v Passatu s motorem 2.0 TDI 100 kW (tento motor není dodáván na českém trhu). Filtr je tvořen křemíkovou sloučeninou, přičemž po zanesení se částice spálí při teplotě 500 °C. Vzhledem k tomu, že dvě třetiny vznětových motorů VW splňují Euro 4 i bez filtru, Volkswagen bude nabízet filtr u většiny motorů jen jako příplatkovou výbavu. Filtry přidávají nebo budou přidávat k motorům i další výrobci, namátkou BMW (celá pětková řada), Mercedes-Benz, Audi, Ford, ale i japonští výrobci jako Honda (Accord), Mazda či Toyota (Avensis).
Filtr za lepší ovzduší
Je evidentní, že filtr pevných částic významnou měrou přispívá ke snížení rakovinotvorných látek v ovzduší. Bohužel norma Euro 4 stále není tak přísná, aby ji moderní naftové motory nedokázaly splnit bez filtru. Proto mnohé automobilky budou nabízet filtr pouze jako výbavu příplatkovou, nikoliv jako standardní. Pokud budete chtít více chránit ovzduší, připlatíte si cca 400 eur. Např. BMW dodává filtry do všech nafťáků pětkové řady, do trojkové už ale nikoliv; i bez filtru totiž trojka splní Euro 4. Zkrátka i další roky se budou prodávat automobily, kterým půjdou saze z výfuku; jen už ne v takové míře.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.02.2009 14:38
od Radegast
A ještě jeden odkaz na Peugeot forum kde je problém celkem slušně popsán -
http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 822aa3c957
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 03.02.2009 21:08
od John27
ten clanek jsem citoval a posilal na nej odkaz na str 5

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 06.02.2009 12:18
od Coroner
Tak se musím příhlásit jako skoro neustálý cukač! Mám FOFO 2005 2.0TDCI s DPF, nebo jak se ta strašná věc v mojem autě jmenuje. Najeto 135000km. Teď v zimě jezdím pouze po městě a musim říct, že je to něco strašného, co chvíly auto cuká jako když se rozjíždí autoškolák, pak to najednou přestane a za 100km zase. Myslel jsem si původně, že mám přicpaný vzduchový filtr, nebo v háji váhu vzduchu, případně EGR, ale jak to tu pročítám, tak zjišťuji, že se mi asi vypaluje filtr. V nejbližší době s tím zajedu ke známému na dílnu a pokusím se ten filtr rozebrat a vyčistit, protože jestli to nepřestane, tak celé auto hodím ze skály. Není nic horšího než popojíždět v koloně aut a auto cuká tak že si překousnete jazyk.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 06.02.2009 13:40
od John27
No tak dej pak urcite vedet, jestli to jde vycistit a pokud ano, zda to pomohlo. Osobne si myslim, ze to bude tou regeneraci DPF. Jen me zarazi, ze ostatni majitele TDCi s DPF nic takoveho nezaznamenali
Cert aby se v tom vyznal

Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 06.02.2009 13:56
od Forny
to Coroner> prosim te jakej presne mesic mas ten tvuj 2.0 TDCi, ja mam brezen/05 a DPF tam nemam - info by Foki kdyz to zvednul a sundal kryt motoru, tak mi rekl ze misto nej tam mam jen takovou dratenou trubku - vypada to ze byla montovana jiz ve vyrobe
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 06.02.2009 16:32
od Coroner
Jde o to kolik jiných majitelů 2.0TDCI má nalítáno přes 130tkm.
Volal jsem do Forda a tam mi řekli, že to mám. Jinak se to nechá taky poznat podle toho, že vzadu nemí tlumič výfuku. Naplně mám dost nic mi nesvítí, problém je v těch krátkých vzdálenostech co teď jezdím.
Měsíc mám 10/2005
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 08.02.2009 13:43
od martasak
A už byl filtr měněn ? pokud ne, má už docela čas... A s TDCi 2.0 jseš v pohodě my 1.6kaři jsem na tom hůř. Pokud je to ono, tak si to nechat vyměnit.
JInak asi budeš muset si najít milenku někde trochu dál a občas za ní zajet

, myslím že to bude příjemné a že si pročistíš nejenom DPF
Btw já jsem před koupí zvažoval, zda jezdím rok aspoň občas "ven" a protože odpověď byla kladná, tak jsem do toho šel. JIná situace je, pokud to máš jako služební.
Jinak my 1.6kaři se těšíme na precedens, až to někdo vymeje jako to dělají citróni.
Já osobně mám ale naštěstí času dost. Btw vůbec jsem zatím nepotřehl, když to někdy vypalovalo (a už muselo, najel jsem s tím 5t km),ale asi je rozdíl když má filtr 20 t oproti >100t.
Re: Filtr pevných částic u TDCi
Napsal: 09.02.2009 09:22
od Coroner
S tou milenkou to není špatný nápad, popřemýšlím nad tím

Jinak, pojedu to čistit ke známému do dílny, pracoval dřív u Forda. Říkal, že to není problém vyndat a vyčistit, tak uvidím jak to dopadne a případnou koupi zatím odsunuji hodně daleko. Auto mám sice jako firemní/služební, ale vzhledem k tomu že jsem tam společník, tak si na to stejně musím vydělat
