Stránka 49 z 57
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 18.12.2020 09:41
od jenikHK
Neodpojoval bych hadičku že sání (tím bys vyřadil ovládání obou klapek), ale přímo ze solenoidu.
Na ovládání vířivých klapek by měl být zadní a připojení podtlaku je vpravo (ve směru jízdy).
Šlo by to řešit i odpojením konektoru, za cenu rozsvícení kontrolky motoru.
Případně můžeš zkusit i prohodit solenoidy mezi sebou. Ale je stim stejně práce, jak s výměnou.
Jak jsem už psal dříve, u našeho auta se vadny solenoid virivych klapek projevoval cukanim kolem 2700-2800 otáček při akceleraci.
Po výměně motor znatelně ožil uz kolem 2000 a jede pod plynem bez váhání.
Vadný Solenoid jsem rozebral, na nic nepřišel. Mechanicky na první pohled i elektricky v pořádku, ale na autě nefungoval dobře (podezříval bych teplotu na motoru).
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 18.12.2020 19:44
od oscaar
Odpojením konektoru od solenoidu za chodu motoru, ti žádnou chybu nehodí. Pokud není vyloženě ve skratu. Nemá zpětnou vazbu, pro kontrolu polohy klapky. Odpojoval jsem konektory u obou klapek na mondeu Mk4 2007 a žádná chyba ani při diagnostice.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 19.12.2020 07:27
od ballu
Jde o mechanické zaseknutí klapek o stěnu sání, zvětšenou vůlí na osce. Uvolnění dojde až při větší zátěži motoru, otevřením škrtící klapky plynu a zvětšením proudícího vzduchu v sání.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 19.12.2020 21:14
od stano.
No takze takto, dovolim si citovat presne prispevky:
ballu píše: 20.04.2009 19:12
Mně ne , klobouk dolů Wizimu, však on vyštuduje i ten palubák.
ballu píše: 08.05.2009 20:20
Já pravdu nemám to pozjišťoval výzkumný pracovník
Wizi, já jen s jeho svolením jsem to zde zveřejnil.
ballu píše: 09.05.2009 10:10
....Já před panelákem akorát mohu kontrolovat kolik přibylo škrábanců na laku od těch autoškolních rychlokvašek.
ballu píše: 09.05.2009 12:42
..... Před hodinou jsem se byl podívat do motoru, co je třeba odmontovat pro úpravu. Ale kašlu na to . Wizi mně dohodl u mechanika, co mu to dělal, že to naplánuje i pro mne. Tak to budu dělat v Jeseníku asi toho 22.5. Má to v ruce , ví co kde a já u paneláku tak kulové.....
Hej. Sam jedinecny si to vyriesil a dokonca si si to sam spravil. Ze?
No a podme dalej. Potom tam tvrdis, ze klapky su na volnobeh otvorene a vo vysokych otackach sa zatvaraju

Samozrejme, ze si tuto hlupost vies aj nadherne zdovodnit. Samozrejme, treba hned s tym ohejtovat nieco, tentoraz emisie:
ballu píše: 09.05.2009 20:40
Dle mne, nejjednodužší způsob jak ukočírovat emise. Počítají se na mg/ km a při plném otevření sání by to ten llimit překročilo. Pro názornost z jiného soudku, proč jse sání děláno co nejkratší s co největčím průměrem, aby nasávaný vzduch měl co nejmenší odpor. U jiných kár to může být složitější elektronikou a nebo celkově omezeno průřezem sání. A ten podtlak je daný jako u kompresoru, čim větší točky tím větší množství jak nasávaného tak vytlačovaného vzduchu. Zvýším odpor proudění vzduchu na výstupu - zvýší se tlak. Opačně když stížím přístup nasávaného vzduchu - zvýší se podtlak a tím menší plnění válce. Ford prostě nechává do půlky otáčkového rozsahu motoru volnost ale pro emise druhou část ve vyšších točkách klapkami omezuje hranici emisí a tím i výkon. Teoreticky , kdyby ty klapky nebyly tak nad 4500ot jako by se dávalo jen půl plynu. Přesněji plný plyn je 100% nasávaného vzduchu do 4500 ot , nad pak klapky plynule snižují ze 100% na 50% a tim ikdyž pedál plynu dělá díru v koberci jde tam jen tolik, aby při měření to hranici emisí nepřekročilo.
Takze zdoraznim, aby niekto nahodou nebol uvedeny do omylu: Klapky su pri vypnutom motore otvorene. Po nastartovani sa otvori solenoid a privedie podtlak na membranu tiahla klapiek - na volnobehu pritiahne tycku a klapky ZATVORI. Potom vo vyssich otackach sa postupne OTVARAJU.
Ze motor pri 5000 otackach a zatvorenych klapkach tak nejako nepojde je myslim jasne. Ked ich aj nahodou prud vzduchu do valcov neotrhne, tak cez tu strbinu okolo nich toho vzduchu do motoru fakt vela nepojde.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 19.12.2020 22:12
od ballu
Vidíš, jak ti to jde, ale zapomněl jsi na podstatnou věc. Psal se rok 2009, kdy se nad klapkama opravdu laborovalo, i v servisech na MK lll hleděli jak na zjevení. V tu dobu na fordfans tehdy byly jen tři tato auta. Tehdy se řešilo, jak co vůbec funguje, proto se psaly i chybné závěry a nejenom já. Výměnu jsem dělal spolu s mechošem, a to pro jen jednu základní věc. V tehdejší době jsem neměl vybavení a hlavně kloub na prodloužení goly na spodní šroub u paroží.
Ale samozřejmě zase musíš prudit všeználku, a jako vždy jsi přeskočil jak zajíc z jedné brázdy do druhé.
Otázka a odpověď zněla, kdo od koho tahal rozumy ohledně klapek v roce 2011, když jsem je s mechošem vymontovával v roce 2009. A jak to motor bez klapek funguje, jaké měl emise, samozřejmě víš nejlépe, protože tento motor vlastníš, klapky jsi odmontoval taky, tak máš právo zde žgrindat hovadiny. V tomto ti ani tvůj věrný kamarád gůgl nepomůže.
Již několikrát jsem tě žádal, vyser se na mou osobu.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 19.12.2020 22:43
od stano.
Ano, viem ako funguju. Lebo som ich vlastnorucne riesil. Netahal som rozumy od Wiziho a nestal pri mechanikovi
Takze, prisiel si na to ty alebo si tahal rozumy od Wiziho? Spravil si si to na svojom aute, alebo ti to robil mechanik?

Vidis, mal som pravdu

Nesir bludy. Potom sa neozvem.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 20.12.2020 08:26
od ballu
Místo odpovědi , otázka.
Jen se potvrzuje, jak je psáno od několika zdejších dříve. Nikdy neodpovíš, ale já odpovèděl a kdo si mé odpovědi , tebou zkopírované přečte, najde odpovědi i tam. Ale ono je třeba si na té "2-4" stránce přečíst celou debatu a né to vytrhnout z kontextu, co psal jen já.
Máš poslední varování, vyser se na mne, jinak to budu řešit jinak.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 14:33
od smoula
Tak mi volali ze servisu. Podezření je na výřivé klapky v sání

Sundají sání a uvidí se, vše ostatní je prý O.K. Takže si jdu připravit prasátko na rozbití

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 16:22
od ballu
ballu píše: 19.12.2020 07:27
Jde o mechanické zaseknutí klapek o stěnu sání, zvětšenou vůlí na osce. Uvolnění dojde až při větší zátěži motoru, otevřením škrtící klapky.
Diagnostika na dálku.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 16:57
od smoula
To se ještě neví, pokud budeš mít pravdu, tak to samozřejmě napíši a dostaneš moje uznání

Ted jen otázka, kolik to bude stát

Klapky tam chci, nechci je nechat vymontovat. Takže asi nové sání
Nebo co myslíte? Něco mi říkali, že možná by to šlo i opravit. Je velký cenový rozdíl(díly na opravu) vs. nové sání? Pokud je rozdíl 1-2tis, tak bych to asi neřešil a nechal tam dát nové sání, at jsem v klidu a do smrti auta už to snad řešit nebudu muset. Vymontovat a jezdit bez nic nechci. Auto je poté prý línější v nizkých otáčkách a to nechci. další věcí je, prý jiné emise a nerad bych za dva roky na STK řešil, že neprojdu emisema a opět sání dolů a koupit nové.
Takže čekám s čím zavolají, nervozita stoupá

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 18:09
od ballu
Již si to nepamatuju, ale tehdy to byl rozdíl mezi opravnou sadou a novým sáním s klapkama kolem 5 tisíc. Ceny šly od té doby určitě dolů.
O opravné sadě tehdy servisy ani nevěděli, že existuje. Byl to nějaký šop z Anglie.
Určitě ti poradí ten oný, co si to dělal sám, tak zná určitě i cenu.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 18:27
od stano.
smoula:
Najprv treba skontrolovat, ci sa tie klapky aj s domcekmi daju vymenit. Boli verzie sania, kde to nebolo vycvaknutelne a teda tam nic nevymenis, iba cele sanie. (to boli myslim este stare verzie, na mondeach, ktore nemali ani premenlivu dlzku sania, ale ruku do ohna za to nedam)
Vyzera to takto:
https://www.ebay.co.uk/itm/SWIRL-FLAPS- ... 4384140134
Ford cislo: 1317276
Samotna kovova hriadelka a aj plastova paka z podtlakoveho ovladania by mala byt ok. Pripadne skontrolovat, ci po starte sa zatiahne zelena paka dole na doraz (vidno napravo od sania, vedla skrtiacej klapky). Ak nezatahuje uplne a klapky teda zostavaju pootvorene, tak je to v nizkych otackach uplne lenive, tazko sa s tym rozbieha a v meste na 4ke po rovine nevladze, auto spomaluje. To byva sposobene natrhnutou hadickou podtlaku, alebo membranou v podtlakovom ovladani. Moze byt aj ventil vadny, ten sa takto neprejavuje.
Rovno vymen aj 4x tesnenie okolo kazdej klapky 1119284 a este je jedno okruhle modre okolo diery pre EGR: 1119833 Po tolkych rokoch budu povodne tvrde a pravdepodobne po opatovnej montazi bude pod ne prisavat. Tak nech nemusi ist sanie zas dole, je to chujova robota.
(Finise su pre Focusa. Na 99,9% su rovnake pre vsetky duratecy, ale radsej si to skontroluj podla VINka).
Nemas za co.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 18:31
od smoula
Díky všem, povím jím to až mi budou volat, co zjistili

Ještě mi furt vrtá hlavou, že by toto dělalo tu línou akceleraci ve středním spektru otáček a poté vystřelení od 4200. To by měla být chyba solenoidu u sání, ne? :hm a že by to odešlo najednou?
Ohledně rachtání, ano, jako první mě napadlo sání, porotože to nebyl kovový zvuk.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 18:39
od jenikHK
Nooo, pěkný
Nový sání od Fordu za 19000,- asi nechceš.
Nové sání třeba od Metzger kolem 7500,- , pořád na můj vkus dost...
Kompletní sání (asi Čína?) Od 2000,-
https://www.ebay.com/itm/Intake-Inducti ... 890.l49292
Opravná klapka za 10 GBP kus
https://www.ebay.com/itm/SWIRL-FLAPS-RE ... 890.l49292
Existuje i opravná klapka přímo od Fordu pro MkIII Mondea a mohla by být u novějšího sání ve Focusu stejná.
https://www.fordshop.cz/ventil-sacho-po ... lapka.html
Osobně bych cestou repase těmi klapkami od Forda. (pokud to jde) - to už to auto musí přežít...
Klapky bych nechal, v nízkých otáčkách jsou dost znát - na emisích nemají šanci nějaký rozdíl způsobeny absencí klapek naměřit.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 05.01.2021 18:58
od smoula
No sání za 19, fakt ne

Nebudu dávat sání v hodnotě třetiny zůstatkové ceny auta
Kdybych měl jistotu, že ta čína vydrží alespon 50tis km, tak nějak to plánuju mít, tak bych do toho šel. Klidně i tu 7čku bych byl ochoten dát, kdyby to
vydrželo.
Ale nejlepší by bylo, jak říkáte, ta opravná sada. To by vyšlo na dvojku plus práce.