Stránka 47 z 57
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 31.07.2019 13:11
				od oscaar
				Fotky příruby sání
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 09.09.2019 16:07
				od MFido
				Ahoj,
Mam asi 3 měsíce Fofika 2.0i MK2 rok 2008. Zdá se mi že tam ty klapky klepou, před nedávnem chyba podtlakový ventil, na ovládání předpokládám že se zasvihli a po pár km to bylo zase ok. 
Má otázka zní jeslí i tento novější model... By mohl mít problém s klapky
Děkuji...
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 23.05.2020 17:13
				od oscaar
				Ahoj, tak se mě podařilo sehnat sání z C-Maxe 1.8 ročník 2007. Výřivé klapky jsou OK, nemají vůle a nebudou klapat. Sání má jak již jsem psal, podtlakem ovládané výřivé klapky a další podtlakovka ovládá klapku. Pro změnu krátkého a dlouheho sání do motoru. Mělo by to zlepšit průběh výkonu z nízkých do vysokých otáček motoru. V příštích týdnech demontuju to původní sání a budu připravovat to z C-Maxe na montáž. První věc z kterou jsem počítal, byla skutečnost, že auta z toho roku už nepoužívala volnoběžný ventil. Bylo nutné najít vhodné sání, které má přírubu na montáž volnoběžného ventylu s osazenim na těsnění. To sem našel, akorát nemá osazené závity na šroubky a kanálky na ventyl jsou za slepené. To už jsem vyřešil. Ještě musím od kolegy na mondeu Mk4 okoukat jak se chová ta druhá klapka..
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 23.05.2020 18:25
				od jenikHK
				Klapka přepínající délky potrubí se otvírá při cca 4000 otáčkách. 
Obávám se, že řešit její otvírání na MK3 Mondeu není dost dobře možné - nechal bych ji nezapojenou (tj. zavřenou).
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 23.05.2020 23:59
				od oscaar
				U vyrivích klapek vím, že když je nastartované. Je podtlakovka stáhnutá, aktivní a tím klapky zavřené. Otvírají se, až je motor ve středních otáčkách. U klapky dlouhý/krátký okruh sání, to není vidět a tak si to musím ověřit u běžícího motoru na mondeu Mk4 mého kolegy z práce, který ho má. Uměl bych to ovládat i přes relé, připojené na původní magnetický ventil vyrivích klapek. Takže by od cca 3000 ot/min. prepl na krátký okruh. Uvidíme, co zjistím od kolegy teda z jeho auta 

 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 24.05.2020 07:38
				od jenikHK
				Mno, tohle mám vypozorované na svém autě:
- vířivé klapky se otevírají při cca 2800, ale není jen otázkou otáček, ale zároveň i zatížení. 2800 platí pro plnou zátěž motoru.
- klapky regulující délku otevírají při cca 4000, nevypozoroval jsem nějakou závislost na zatížení, ani mi fyzikálně nedává smysl.
Upřímně, nedává mi smysl otevírat klapky společně...
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 24.05.2020 09:06
				od oscaar
				jenikHK píše: 24.05.2020 07:38
- klapky regulující délku otevírají při cca 4000
 
Ale furt nevím v jaké poloze je podtlakovka v režimu dlouhý okruh a v jaké poloze je krátký okruh ? Není to vidět, jako u výřivích klapek  

 .
 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 24.05.2020 11:37
				od jenikHK
				Tuším, že klapka je normálně zavřená, přivedení podtlaku ji otevře / zkrátí délku sání pro vysoké otáčky. Ale vyloženě jsem po tom nešel, mohu se mýlit.
 Proto jsem již psal výše, že bych jej vůbec nezapojoval.
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 24.05.2020 12:31
				od oscaar
				Tak teď už rozumím, takže když je ta podtlakovka v klidu (roztažená). Je to na dlouhé sání a když je aktivní podtlakovka (sevřená), je to krátké sání.
 
 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 24.05.2020 12:57
				od oscaar
				To sání z C-Maxe jsem sehnal za 750,-
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 01.06.2020 15:08
				od oscaar
				Tak jsem to sledoval u toho mondea Mk4 a po nastartování jsou oba magnetické ventily aktivní. Tím se zavřeli vířivé klapky a podtlakovka byla sevřená, ta druhá podtlakovka byla taky sevřená. Při 2750 ot./m. se otvirali vířivé klapky a při 3900 ot./m. se začala ta druhá podtlakovka roztahovat do polohy bez podtlaku.
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 01.06.2020 22:29
				od oscaar
				Ještě jsem provedl další úpravy: zalepit epoxidem další 3 závity, k uchycení konzole od bovdenu ovládání škrtící klapky a ještě provrtat sání v místě. Kde je připojená hadička podtlaku od lišty s palivem ke vstřikům motoru. Zalepit tam trubičku dle průměru původního sání.
			 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 07.06.2020 22:14
				od oscaar
				Operace se zdařila, pacient ne zemřel 

.  Zítra to jdu projed .
 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 08.06.2020 20:34
				od oscaar
				Po první jízdě jsem velice spokojený. Po rozjezdu je motor pružný, jak se starýma viřivíma klapkama. U středních otáček už není jak přidušený. Ale pokračuje v akceleraci do vysokých otáček. 

 
			
					
				Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
				Napsal: 12.06.2020 08:54
				od jenikHK
				Perfektní 

 - jak jsi nakonec vyřešil tu regulaci klapky délky sání?
Ty vířivé klapky tam nedávali jen tak...