Filtr pev.částic tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 15.05.2010 12:11

Sobull píše:Už jsem to psal, ty auta mají opravdu rezervu. Současnou emisní prohlídkou projdou i bez toho filtru. problém nastane až se budou měřit pevný částice... ale kdy to bude je ve hvězdách.
A čo iné ako sadze - teda pevné častice - sa merajú v kolónke protokolu dymivosť?
Logicky sa zamyslite - auto bez DPF má Euro III - tak ak odstrániš DPF, ktoré zabezpečuje plnenie emisných limitov EURO IV - tak čo tak asi môžeš spĺňať? Alebo inak čo iné, ako EURO III???
Kde by asi tak získali rezervu - ak bez DPF sú zaradené v euro trojke? :gott:
Nenahovárajme si že z piesku urobíme džem... :dih:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 15.05.2010 13:26

já si prostě myslím, že projde. Aspoň teda 2,0 TDCi
Sobull píše:Jen bych doplnil k původnímu tématu:
Zjistil jsem o Peugeoťáků, že motor s FAP má povolenou kouřivost 1,01 a naměřená 0,12 z poctivého protokolu. Z výroby bez FAP má povoleno 3,11 a naměřeno 0,26 taky poctivě. Takže sem byl docela překvapen, že i auto bez má celkem rezervu i pro Euro4. Bohužel ale pořád visí ve vzduchu ta možná změna měření a kontrola částic, pak je otázka co by následovalo. Já sem se na základě tohohle rozhodl tak, že až mi FAP odejde, vykuchám ho. Na emisích s tím projdu a když pak někdy v budoucnu bude změna, tak holt koupim novej. Otázkou zůstává jestli čekat nebo vykuchat preventivně, ta řízená likvidace motoru mě taky pije krev.

PS: jsou to hodnoty pro 2,0HDI. Ale myslím že 1,6 na tom bude podobně
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 15.05.2010 13:42

Já si myslím, že dýmivost nejsou částice. Tohle je slovenský techničák. Je tam kor součinitel absorbce, to je podle mě ta kouřivost. a pak jsou tam ještě částice, to v českým techničáku není.
Přílohy
sdc10202.jpg
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 15.05.2010 15:26

Řekl bych, že projít E4 bez filtru určitě nepůjde :cry:
Před pár dny jsem byl na emisích a protokol přikládám.
Nevím jestli se náhodou nestalo a neměřil to zrovna když to regenerovalo, ale spíše to bude tím že mám 109000 km a filtr bude pomalu zralý na výměnu :wallbash: ( nebo odstranění)
Z naměřených hodnot je jasné, že již teď je to na dovolené hodnotě kouřivosti a to tam ten filtr ještě je :nnou: a doposud mi to neukázalo a neukazuje žádnou chybu ohledně DPF.
Takže si neumím představit, že by to mohlo projít přes emise E4, když tam ten filtr nebude :palec_dolu:
Přílohy
BOSCH DIESEL SERVIS.tif
(112.55 KiB) Staženo 98 x
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od kaminek » 15.05.2010 17:00

Sorry Radegast ,že vám lezu do vlákna ,ač ten filtr pev.částic nemám ,ale ty hodnoty co jsem viděl na tvým protokolu se mi zdají dost vysoké :wink: .Tedy oproti mým na TDDI
skenovat0003.jpg
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Komi » 15.05.2010 17:18

parada - Radegast sa zrejme trafil na EK akurat pri regeneracii - taku hodnotu dymivosti pre tento motor - to som este nevidel...ja som mal pre mesiacom pri 119000km rovnakych 0,02 ako pri 86000km pri dovoze v 2007 roku... na Octavke TDI 81kW mam asi 0,4 ale to je klasika Euro3 r2003...a ten nas motor to tak isto zvladne do 0,4 bez DPF...norma na EK je 1,1 takze ta sa zrejme da splnit aj pri vydymovani starych sadzi...zaujimava sprava od Radegasta...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 15.05.2010 17:24

Radegast: Tak u tebe bych to viděl už opravdu na nějaký problém. U HDI se nám stalo, že emise naměřili i úplnou nulu až se technik drbal na hlavě, co že to s tím má.
Ale pro pořádek, já pořád mluvím o 2,0 možná 1,6 je na tom jinak.
Jsou tu i jedinci co mají auta origo bez FAP, tak kdyby někdo z nich vytáhl protokol z emisí...

Edit: tak mě Komi předběhl, ale s tou octou to v podstatě taky potvdil
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 15.05.2010 17:46

Možná jsem se do té regenerace trefil, protože jak jsem psal do vlákna o STK, tak mi ty emise udělali až na třetí emisní stanici, protože na těch prvních dvou to se svýma přístrojema nebyli schopni změřit ( pořád jim to neukazovalo žádné otáčky). Tak mi na každé z nich 5 minut vytáčeli motor až do stropu a stejně otáčky na přístroji byly pořád na volnoběhu :wallbash:
Takže to mohlo klidně tu regeneraci spustit jak jsem si později uvědomil 8O
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 15.05.2010 17:50

[quote="kaminek"]Sorry Radegast ,že vám lezu do vlákna ,ač ten filtr pev.částic nemám ,ale ty hodnoty co jsem viděl na tvým protokolu se mi zdají dost vysoké :wink: .Tedy oproti mým na

Řekl bych že ty máš úplně jiný korigovaný součinitel absorpce.
Takže když si to dáš dohromady, tak to číslo bude u tvého motoru někde jinde.
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 15.05.2010 20:11

Sobull píše:já si prostě myslím, že projde. Aspoň teda 2,0 TDCi
Nevravím, že to nie je možné - ale to skôr iba motory v reálne cca 80-100% stave.
Čo ale drvivá väčšina áut po 4-6rokoch už celkom nebude.
Domnievam sa.
:shocked:
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 15.05.2010 20:15, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od BobTDCi » 15.05.2010 20:13

Radegast píše:Možná jsem se do té regenerace trefil, protože jak jsem psal do vlákna o STK, tak mi ty emise udělali až na třetí emisní stanici, protože na těch prvních dvou to se svýma přístrojema nebyli schopni změřit ( pořád jim to neukazovalo žádné otáčky). Tak mi na každé z nich 5 minut vytáčeli motor až do stropu a stejně otáčky na přístroji byly pořád na volnoběhu :wallbash:
Takže to mohlo klidně tu regeneraci spustit jak jsem si později uvědomil 8O
Nie nemohli - otáčky ak otaké nestači ana spustenie regenerácie - auto musí reálne jazdiť v tom čase... :dih:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Radegast » 15.05.2010 22:42

Nie nemohli - otáčky ak otaké nestači ana spustenie regenerácie - auto musí reálne jazdiť v tom čase... :dih:[/quote]

Tohle trochu nechápu.
Proč si myslíš, že nemohlo. Je důležitý hlavně rozdíl tlaků na snímačích který signalizuje zaplněnost filtru. A protože jsem před emisní jel 30 km minimálně 130 km rychlostí, tak podmínky pro spuštění určitě byly vhodné. No a protože to na těch všech emisích pěkně hodně a dlouho tůrovali na plný plyn, tak si myslím, že se ta regenerace mohla spustit :roll:
A nebo máš nějaký konkrétní důvod proč by ne :roll:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

michalcod
Příspěvky: 1
Registrován: 20.05.2010 14:19

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od michalcod » 20.05.2010 14:25

Zdravím všechny a předem děkuji za odpověĎ : Rozhoduju se mezi C-Max 2.0 TDCi 2003 a 2.0 TDCi 2005. Když jsem pročetl všechny příspěvky ohledně filtru pevných částic, tak pro klid v duši budu mít lepší toho z roku 2003 né??? Pokud tedy sam. pominu cenu... OPRAVDU díky za odpovědi.

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Nicco » 20.05.2010 15:08

michalcod píše:Zdravím všechny a předem děkuji za odpověĎ : Rozhoduju se mezi C-Max 2.0 TDCi 2003 a 2.0 TDCi 2005. Když jsem pročetl všechny příspěvky ohledně filtru pevných částic, tak pro klid v duši budu mít lepší toho z roku 2003 né??? Pokud tedy sam. pominu cenu... OPRAVDU díky za odpovědi.
2.0tdci 2003 to moze mat aj 500.000km :shocked:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Filtr pevných částic u 1,6 80kw TDCi

Příspěvek od Sobull » 20.05.2010 15:16

michalcod:Pokud máš jistotu, že ten starší nemá DPF, tak to může být výhoda.Ale taková pofidérní, zase je to o dva roky starší auto. Vybírej podle stavu. U 2,0 není výměna filtru taková pálka jako u 1,6, pokud se nepletu.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů