Ešte aj taký Renault - nad ktorým kde kto ohrnuje nosom

rieši DPF tak, že majú na začiatku telesa DPF namontovaný "piaty" vstrekovač a ním vstrekujú naftu do DPF.
Rozdiely? Nasledovné:
- Vedia regeneráciu urobiť aj počas kratších jázd - aj skôr ako je všetko rozhorúčené na maximálnu teplotu.
- Vedia regeneráciu urobiť s podstatne vyššou účinnosťou a za POLOVIČNÝ čas - oproti "nášmu" typu DPF.
- Nedochádza k narieďovaniu oleja naftou - lebo tá neprechádza motorom.
- Nedochádza ani k "flambovaniu" ventilov a ich sediel i turba - šľahajúcimi plameňmi - keď náš motor vstrekuje štvrtý vstrek nafty v jednom cykle - do otvorených výfukových ventilov.
Teda ak niekto s našim typom DPF - jazdí iba mesto - tak trebárs celú zimu/teoreticky v tom najhoršom prípade - ak by naozaj nikam mimo mesto a blízke okolie nešiel/ neurobí ani raz regeneráciu DPF a skončí na diagnostike s núdzovým režimom, alebo zničeným DPF...
V tom lepšom prípade si teda zaplatí diagnostiku a mechanik ho pošle na diaľnicu nech ide aspoň 40-80km a "vypáli pavučiny".
DPF s "piatou tryskou" si zvládne urobiť regeneráciu i v meste - pri 5-10kilometrovom jazdení...
/Toto je napísané v najnovšom čísle časopisu AutoDiesel č.17./
PS: Od 01.01.2011 už žiadne nové dieselové auto nebude môcť byť bez DPF! - teda to hovorím o SR, ale iste vstupuje EURO 6 do platnosti celoeurópsky - teda i v ČR.
